• Zavannah

Hur många gäster bjöd ni?

Ja, hur många gäster bjöd ni? Hur drog ni gränsen? Tex alla kusiner, vänner ni inte träffat på 10 år osv? Vilken åldersfördelning på gästdeltagarna?

Jag känner att jag bara vill bjuda dom närmaste. Men sen tänker jag på själva festen - då är det ju faktiskt roligt att vara ganska många (tänker på dans o sånt).

Såå.. Vilka bjöd ni helt enkelt?

• Svar på tråden Hur många gäster bjöd ni?
  • älskarlivet

Vi har bjudit 85 stycken (eller det kan minska något, någon har vi inte bestämt oss för om vi ska bjuda än).

Min blivande har ingen släkt, men vi bjuder ändå hela min släkt förutom alla små kusinbarn.

Sen bjuder vi en del kompisar, men inte deras barn heller.

• Zavannah

Okej Min blivande har inte heller så stor släkt nämligen så jag funderar på hur många ur min släkt jag ska bjuda.

• Susanna och Fredrik

Vi har bjudit 60 personer...
    Då valde vi de närmsta kompisarna samt nära familj och släkt som vi umgås med, annars hade vi blivit jättemånga.
    De flesta är mellan 30 och 40 år...utom typ farmor och moster etc....
    Lycka till =)

• emw

89st. Vi bjöd vänner med respektive. Och den närmaste släkten. Drog gränsen efter våra föräldrars syskon så inga kusiner är bjudna. Släkten är väl tot ca 35 inkl alla repektive. Resten är vänner

• Evepeve

Vi känner också att vi bara vill ha de närmsta på vårt bröllop. Så det blir inga mostrar och kusiner osv. Föräldrar, syskon med respektive, de mor-, o farföräldrar som orkar.Och två nära vänner var. Vi kanske blir 20 st. Det svåra är att min m2b har tre styvsystrar, men han känner att han bara har nån relation med en av dem. men det blir ju konstigt om man inte bjuder alla, eller?? Han träffar de andra knappt. De har inte växt upp ihop.

Tycker inte det är fel att bjuda de närmsta det är ju faktiskt parets dag och för oss känns det naturligt att spendera den med dom man faktiskt är nära i livet.

• Taaanja

Vi lyckas inte komma under 150 st hur vi än vrider och vänder på det tyvärr, och då har vi inte bjudit gamla vänner som man inte träffar så ofta (hade gärna gjort det)...

• Helleflundra

mm samma här, vi är 130 nu och min släkt är bara ca 30 pers, min m2b släkt räknar vi med max 30 ocksâ eftersom de kommer behöva resa lângt, resten är bra vänner. Hade gärna velat bjuda gamla vänner ocksâ men isâfall fâr vi byta lokal och det känns inte sâ roligt..Det är svârt! Det är ju den viktigaste dagen i sitt liv som man vill dela med alla man hâller kär. Jag ser det som mitt livs fest...

• Sååå lurade

Vi har 70pers på listan och då är 22pers familj och släkt och resten är vänner vi umgås med här och nu och några vänner från förr. Hittils har bara 2 tackat nej och 10 har inte svarat. Vi blir nog lagomt många tycker jag

• bongen80

Ganska precis 100 st är bjudna inkl barn ca 25 st. vi har bjudit de vi känner att vi vill ha omkring oss på våran dag. räknar med ett visst bortfall ändå, känner att några kommer tacka nej men vi ville ändå att de skulle känna sig välkomna om de orkar (pga hälsan)

• älskarlivet

Vi bjöd alla mina mostrar och min farbror och deras äkta hälft då också så klart och alla mina kusiner. Jag ville inte välja ut vilka vi skulle bjuda.. Min blivande bryr sig inte om att de allra flesta kommer från min sida..

Zavannah skrev 2009-02-18 11:42:50 följande:
    Okej Min blivande har inte heller så stor släkt nämligen så jag funderar på hur många ur min släkt jag ska bjuda.
Svar på tråden Hur många gäster bjöd ni?