Några styvföräldrar här?
Någon mer styvmamma (eller pappa för den delen) än mig själv måste det ju finnas här? Konstigt vore det annars i dagens samhälle...
Jag undrar lite om era styvbarn ska vara med på bröllopet? Om detta skapar någon konflikt hos biomamman? Finns det någon oro för att det ska bli problem på själva bröllopet med galna ex som dyker upp eller barn som inte kommer?
Vi har var sitt barn och inget gemensamt. Båda våra barn (8 & 6) bor med oss på (nästan) heltid, min dotter träffar sin pappa varannan helg och min styvsons mamma bor i Australien. Och barnen ska givetvis vara med på vårt bröllop och vara våra närmsta under dagen (i stället för bestman/tärna). Min sambo har även en dotter i Australien (alltså min styvsons lillasyster) och det finns en liten önskan hos honom att hon ska vara med, men det skulle skapa stor oro hos alla och jag vill helst inte att mamman ska befinna sig i Sverige då. Tanken är fin men i praktiken skulle det bara bli kaos, det inser han också. Det är jobbigt nog när de/vi ses och jag har ingen lust med den extra belastningen när vi gifter oss.
Finns det nån oro kring styvbarnen/ex:en i samband med bröllopet hos er?