• Tindra­gull
    Äldre 25 Jan 02:02
    67517 visningar
    358 svar
    358
    67517

    Några från Halmstad?

    Några från Halmstad med omnejd som planerar bröllop?
    Själv är jag från Oskarström och gifter mig den 9:e maj.

  • Svar på tråden Några från Halmstad?
  • Tindra­gull
    Äldre 19 Apr 22:10

    Ja, jag har varit orolig för den här hippan, men den blev verkligen toppen!

  • Alinn
    Äldre 23 Apr 10:02

    Jag blev också hippad i lördags! Var inte alls beredd på det! haha! Men var jättekul och min tärna hade planerat allt så bra och i princip alla vännerna var på plats! Så himla glad! Känns rätt så skönt att "det är över" nu dock. Så har jag lugna helger framför mig! (ska dock på en väninnas möhippa innan mitt bröllop). Värre är det för m2b som är rätt orolig för sin svensexa!

  • Tindra­gull
    Äldre 23 Apr 10:22

    Vad kul att din hippa blev bra!
    Min m2b ska sexas på lördag. Det vet han inte om iofs, men han är rätt orolig... Hans vänner kan vara rätt brutala...

  • Tindra­gull
    Äldre 23 Apr 10:50

    Alinn: Glömde ju fråga... Vad gjorde ni på hippan då?

  • Alinn
    Äldre 23 Apr 15:11

    :), blev kidnappad av en motorcyklist och fick åka på skattjakt. Sen mötte alla mina vänner upp mig i stanoch då blev det lite ost, kex och vin. Sen lite uppdrag på stan- ganska snälla. Lunch i norrekatts park. Sen Salsa-kurs! Jättekul och de andra tjejerna kunde ju också skaka loss! Därefter relaxade vi i bubbelpoolen och bastun på Scandic. Och på kvällen hade tjejerna hyrt in en kock som jag fick hjälpa laga mat och vi käkade 3-rätters och drack vin... Avslutades med lite utgång på stan. Helt död i söndags... men hade en underbar dag!

  • Tindra­gull
    Äldre 23 Apr 18:37

    Låter verkligen som en toppenhippa ju!

  • Alinn
    Äldre 24 Apr 08:15

    Kunde inte haft det bättre. Men nu är jag lite stressad, 4 veckor kvar till bröllopet och känns som jag har massor kvar att fixa. Förhoppningsvis kan jag påbörja vigselprogram, festhäfte, bordsplaceringskort och bordsplacering i helgen. Måste bestämma utgångsmusik till kyrkan med. Vilken musik ska ni ha? Behöver inspiration!

  • Tindra­gull
    Äldre 24 Apr 16:56

    Stressad???? Jag har ynka två veckor kvar! Hjäääälp!

    Musik i kyrkan:
    Ingångsmusik: Mendehlsson
    Solisten ska sjunga: Vågar du vågar jag, Där du andas, Can't help falling in love.
    Utgångsmusik: Nothing else matters med Metallica.

  • Alinn
    Äldre 24 Apr 20:57

    haha, jag är superstressad emellanåt och "ko-lugn" den andra tiden...
    Åh bra utgångslåt! är osäker på om organisten kan spela den dock. hhmmm, vi ska nog ha wagner som ingångs. Sen ska min barndomsvän sjunga "kärleken förde oss samman" (gillar lundell) och "utan dina andetag" med kent. Har dock dykt upp ett problem - vi har ingen gitarris! Hade en tills för en vecka sedan - men vissa omständigheter har gjort att det ej funkar längre... Så hoppas det löser sig. Samt att vi kan bestämma oss för en utgångslåt. Psalmerna blir nog lättare, vill ha "en vänlig grönskas rika dräkt" samt ngn till... Men det ordnar sig!

  • Tindra­gull
    Äldre 24 Apr 23:56

    Utgångslåten kommer vi köra på stereo. Ska det vara så ska det vara den riktiga!
    Vad jobbigt att ni förlorat gitarristen! Hoppas ni hittar nån annan som kan ställa upp. (ring sturegymnasiet eller musikskolan kanske?)


    Alinn skrev 2009-04-24 20:57:57 följande:
    haha, jag är superstressad emellanåt och "ko-lugn" den andra tiden... Åh bra utgångslåt! är osäker på om organisten kan spela den dock. hhmmm, vi ska nog ha wagner som ingångs. Sen ska min barndomsvän sjunga "kärleken förde oss samman" (gillar lundell) och "utan dina andetag" med kent. Har dock dykt upp ett problem - vi har ingen gitarris! Hade en tills för en vecka sedan - men vissa omständigheter har gjort att det ej funkar längre... Så hoppas det löser sig. Samt att vi kan bestämma oss för en utgångslåt. Psalmerna blir nog lättare, vill ha "en vänlig grönskas rika dräkt" samt ngn till... Men det ordnar sig!
  • Tindra­gull
    Äldre 25 Apr 10:12

    Nu har sambon blivit kidnappad för sin svensexa! De kom vid 9-snåret och klädde honom i en mycket fin batman-outfit! *asg* Så ser ni ett gäng killar släpandes på en full batman, så bli inte rädda! Det är bara min m2b och hans vänner...
    Hoppas han får roligt idag!

    Själv ska jag få isatt mitt löshår idag! Ska bli sååå kul! (eller inte, det tar tid och kommer göra ONT) Men fin blir jag i alla fall!

  • Tindra­gull
    Äldre 25 Apr 10:13

    Känns som om bara jag och Alinn pratar härinne nu... Var é ni andra? Hur går det för er?

  • Hemlig­2009
    Äldre 25 Apr 19:01

    Jag är också här och det går bra. Var iväg med min klänning igår för att få den uppsydd och insydd. Ska träffa prästen imorgon, konsultation hos frissan på onsdag.

    Ja, allt rullar på tycker jag.

  • Tindra­gull
    Äldre 25 Apr 19:32

    Åh, vad roligt att träffa prästen och konsultation hos frissan!

    Vad får du ge för att sy upp & in din klänning?


    Hemlig2009 skrev 2009-04-25 19:01:59 följande:
    Jag är också här och det går bra. Var iväg med min klänning igår för att få den uppsydd och insydd. Ska träffa prästen imorgon, konsultation hos frissan på onsdag. Ja, allt rullar på tycker jag.
  • Hemlig­2009
    Äldre 25 Apr 19:50

    Jag har köpt min klänning på Palm Design i Malmö och de tar 300 kr för att dy upp den , dock slipper jag detta då klänningen från början var lite ojämn... Leverantörsfel alltså, annars hade den varit perfekt längd. För att sy in den får jag betala 200-300 kr.

    Ja, dessa dagar händer det mycket. Ska bli spännande med båda träffarna!

  • Alinn
    Äldre 27 Apr 10:04

    Åhh, bra att du påminde mig "Hemlig2009" - jag måste ringa sömmerskan! Provade klänningen med skor igår - behöver inte lägga upp den... men lite behövs den nog sys in. Hoppas jag inte är för sent ute nu bara. Ikväll ska vi träffa serveringsansvarig och cateringansvarig i lokalen. Känns bra att ha en riktigt genomgång med proffsen! Skulle gjort massor med festhäften och sånt i helgen - men internet låg nere HELA helgen. måste skriva nu "kom-i-håg-lista". Nu är det nära! :)

  • Alinn
    Äldre 27 Apr 10:22

    Förresten, ni som gifter er i kyrkan. Ska ni öva med präst, tärna och bestman? Vi hade ett samtal med prästen i förra veckan, då läste vi högt och pratade lite om det. Men sen så verkar det inte bli mer. Vet inte om man brukar ha ett "genrep" i kyrkan? Någon som vet?!

Svar på tråden Några från Halmstad?