• EllaMa

Hur valde ni färger? Jag blir tokig!

Jag kan inte bestämma mig för vilka färger jag vill ha, vill ha färgtema. Vit duk och vita inbjudningskort... Men sen funderar vi på mörklila/purpur..men ja vet inte..

Hur bestämde ni er?

Tycker de låter så fint att ha rosa-orange-rött. Men vart ska man få plats med alla färger..tycker inte de är så fint att de enda som är rosa är lite blommor i min bukett.

Behöver verkligen hjälp. Varken jag eller min sambo har nån favoritfärg.

• Svar på tråden Hur valde ni färger? Jag blir tokig!
  • Hemlig2009

Men är ni inte där för att fira er kärlek? Då kan det var vara kul att få veta hur ni träffades? "Folket" är ju era gäster...

EllaMa skrev 2009-01-13 16:29:40 följande:
    hittar inte layout nånstans..får välja att se textförslag på inbjudan eller bara läsa om vigselprogram...hade velat se ett färdig och se.festprogram struntar ja i. hur vi träffades och annat är inget vi behöver ta upp inför folk...Men vigselprogram kanske skulle vara bra. Delar man ut dem i kyrkan? För de är väl bara där man har användning för dem.
  • MolsonCanadian

Frågade min käre vilken som är hans favoritfärg. Han sa blå och på den vägen är det.

• EllaMa

åh....ja förstår inte hur jag ska skriva..
    kopierat ett vigselprogram nu...

Skickar man med de i inbjudningarna?
    då måste man ju välja psalm så fort...

Hittat ordningsregler ja vill ha nu ju! så då får de bli ett litet festhäfte...kan väl bara sätta ett gem för att hålla ihop. men va ska de stå där i mer?

• T0612

Mina brudnäbbar ska får dela ut vigselprogrammet när alla anländer till kyrkan..och ett fest häfte skulle jag nog lagt med lite fint i bordsdukningen =)

• EllaMa

ja festhäftet med reglerna lägger jag vid dukningen.

tack, då ser ja till att nån delar ut de i kyrkan

Fixat allt nu. ska bara bestämma psalmer

• T0612
    EllaMa skrev 2009-01-13 17:41:53 följande:
    ja festhäftet med reglerna lägger jag vid dukningen.tack, då ser ja till att nån delar ut de i kyrkan Fixat allt nu. ska bara bestämma psalmer
    När är bröllopet?
  • brud2009

Jag utgick från vilken bukett jag vill ha, älskar de mörkröda rosorna och de är de min bukett ska bestå av så då blev det huvudfärgen sen ska vi också ha "gamelrosa" som passar fint ihop med den mörkröda samt grått och vitt. Blir kanon och helt rätt för oss!

• EllaMa

de är på våren

sambon tyckte om cerise-orange!

• Eveluv

Jag har sökt inspiration till färger genom att kolla i tapetbutiker.Det var riktigt roligt att bläddra i alla tapetböcker. Om eller när jag hittar någon som vi båda tycker är fin så ska vi kanske köpa en rulle och använda till detaljer på alla trycksaker.

Svar på tråden Hur valde ni färger? Jag blir tokig!