• EllaMa

Hur valde ni färger? Jag blir tokig!

Jag kan inte bestämma mig för vilka färger jag vill ha, vill ha färgtema. Vit duk och vita inbjudningskort... Men sen funderar vi på mörklila/purpur..men ja vet inte..

Hur bestämde ni er?

Tycker de låter så fint att ha rosa-orange-rött. Men vart ska man få plats med alla färger..tycker inte de är så fint att de enda som är rosa är lite blommor i min bukett.

Behöver verkligen hjälp. Varken jag eller min sambo har nån favoritfärg.

• Svar på tråden Hur valde ni färger? Jag blir tokig!
  • momi boki

jag har varma färger . vinröda serveter med gukd tryck sen kör jag vita dukar med guldsatinband osv

• sabinaochchristoffer

Vi utgick ifrån en gammal bild på en brudbukett som jag sparat, för att jag tyckte att den var så vacker och härlig!

Vi kör på ljus/gammelrosa, ceriserosa och orange. Känns kul med lite färgklickar! Det som tar upp våra färger är dels inbjudan/festprogram som är vit men med rosa detaljer, cerise text och orange band, dels servetter och bordsdekorationer (fat med vita blockljus och cerise, rosa och orange gerbmini (eller vad de heter)) i festlokalen.

"Min" tärna kommer ha cerise klänning och en bukett med rosa rosor, min bukett blandar alla färgerna (floristen blev eld och lågor över att få skapa med massor med färg), min blivande make har rosa slips och orange corsage och marschalken har precis tvärtom.

Det krävs inte så mycket för att färgerna ska finnas med. Jag trodde från början att vi inte skulle ha dem till mer än blommor, men sen har det vuxit fram. Hoppas på ett sprudlande bröllop om några veckor!

• HB09

Oj, pinsamt, jag visste inte ens att man brukar ha något färgtema Är detta vanligt? Var använder man färgerna? Förstår av trådsvaren ovan att det bl a är inbjudningar och dukningar, något mer?

• T0612

Det är ju helt vad man känner =) klart man inte måste ha ett färg tema bara man blir nöjd med det man tänkt och planerat så är det ju det som räknas :P

• sabinaochchristoffer

Jag tyckte att färgtema kändes lite krystat, till en början, men nu är jag glad att vi indirekt valde ett. Vi har fått så många frågor från olika håll (florist, catering, inbjudningskortfixaren osv) om vad vi har för färgtema, så då har det varit skönt att kunna svara enkelt. Dessutom har det gjort vissa val lättare.

Men, att sitta att krysta fram ett tema tror jag inte blir bra. Jag hade ju bilden på buketten som förmedlade den känsla jag/vi vill ha på vår stora dag. Utan den hade vi nog bara kört på och valt saker vi gillar utan tanke på färgen. Självklart ska man välja det man gillar, man måste absolut inte ha ett "tema"!

• HB09

Tack för gulliga svar - jag förstår att det inte är ett "måste", men precis som ni skriver, så kan det ju både vara till hjälp och dessutom tillföra något extra! Jag har bara inte tänkt på det, men att utgå lite från buketten låter ju som en utmärkt idé!

• Eskilstunabrud

Det finns mallar för vigselprogram och festprogram på kortdesign.se, de använde vi. Man behöver ju inte alls beställa häften/pärmar utan man kan göra dem själv och kopiera upp, då blir det mycket billigare. Att ha både vigselprogram och festprogram kan jag varmt rekommendera, det var väldigt uppskattat på vårt bröllop! Vi la ner mycket tid på festprogrammet och det var det värt faktiskt, så här efteråt.

• HB09

Men hallå tjejer - hur ska jag nu få något gjort på jobbet?! Inte nog med att jag sitter och smygsurfar på BT, nu kommer jag ju att snöa in på olika designsidor också

• T0612

Haha.. sorry =)

men jag håller med.. jag sitter och försöker skriva en uppsats och läsa till min tenta på fredag :P går mycket långsamt :)

Svar på tråden Hur valde ni färger? Jag blir tokig!