• EllaMa

Hur valde ni färger? Jag blir tokig!

Jag kan inte bestämma mig för vilka färger jag vill ha, vill ha färgtema. Vit duk och vita inbjudningskort... Men sen funderar vi på mörklila/purpur..men ja vet inte..

Hur bestämde ni er?

Tycker de låter så fint att ha rosa-orange-rött. Men vart ska man få plats med alla färger..tycker inte de är så fint att de enda som är rosa är lite blommor i min bukett.

Behöver verkligen hjälp. Varken jag eller min sambo har nån favoritfärg.

• Svar på tråden Hur valde ni färger? Jag blir tokig!
  • Sååå lurade

Ja du gissa vad jag gör
    Vi är nog fler med samma problem...

HB09 skrev 2009-01-13 15:15:16 följande:
    Men hallå tjejer - hur ska jag nu få något gjort på jobbet?! Inte nog med att jag sitter och smygsurfar på BT, nu kommer jag ju att snöa in på olika designsidor också
  • Saggezza

Vi gjorde det enkelt för oss. Blått och vitt. Passar miljön vi gifter oss i och jag älskar blått! (Kanske ni kan se på min klänning i bg...)

• Hemlig2009

Jag ska ju också ha cerise och orange i min bukett och även min florist lyste upp och sa att det skulle bli jättekul!

sabinaochchristoffer skrev 2009-01-13 14:29:46 följande:
    Vi utgick ifrån en gammal bild på en brudbukett som jag sparat, för att jag tyckte att den var så vacker och härlig! Vi kör på ljus/gammelrosa, ceriserosa och orange. Känns kul med lite färgklickar! Det som tar upp våra färger är dels inbjudan/festprogram som är vit men med rosa detaljer, cerise text och orange band, dels servetter och bordsdekorationer (fat med vita blockljus och cerise, rosa och orange gerbmini (eller vad de heter)) i festlokalen. "Min" tärna kommer ha cerise klänning och en bukett med rosa rosor, min bukett blandar alla färgerna (floristen blev eld och lågor över att få skapa med massor med färg), min blivande make har rosa slips och orange corsage och marschalken har precis tvärtom. Det krävs inte så mycket för att färgerna ska finnas med. Jag trodde från början att vi inte skulle ha dem till mer än blommor, men sen har det vuxit fram. Hoppas på ett sprudlande bröllop om några veckor!
  • Sååå lurade

Vi har i valt svart, vitt silver och grönt. Tack och lov finns det inte så många svarta nyanser och jag tycker det ger snygga kontraster. Vitt naturligt i dukar osv. Silver blir detaljer lite här och där som ljustakar och smycken, silvertråd i buketten, det gröna återkommer i det gröna i blommorna och jag ÄLSKAR vita blommor, så för mig var det ett enkelt val.

• EllaMa

ÅH sluta!!!

Nu hade jag ju bestämt mig för lila så börjar ni porata om cerise och orange..då blir ja ju med sugen på de....

• EllaMa

Åh..nu är ja väl korkad..men nu har ja läst lite. festprogram - de känns ju lite onödigt...vi ska ju bara sitta ner och äta och sen ska vi ju dansa och festa loss

Och vigselprogram, de hittar jag inte hur de ska stå...

• Hemlig2009

Det är inte alls onödigt tycker jag. Kan finnas roliga historier om er, hur ni träffades osv, några få roliga sånger för att lätta upp stämningen, citat från barn är alltid roliga, bordsplacering med presentation av alla gäster brukar vara uppskattat. Finns massor av skoj att ha i ett festhäfte.

EllaMa skrev 2009-01-13 15:33:30 följande:
    Åh..nu är ja väl korkad..men nu har ja läst lite. festprogram - de känns ju lite onödigt...vi ska ju bara sitta ner och äta och sen ska vi ju dansa och festa loss Och vigselprogram, de hittar jag inte hur de ska stå...
  • T0612

Jag ska inte ha något festprogram iofs så ska vi ju bara äta middag så kanske inte är så konstigt =) men vi ska nog ha vigselprogram.. jag tror att det ska stå själva innehållet i cermonin så som psalmer och om nån familjemedlem ska läsa en dikt tex. men det är bara som jag tror :P

• Eskilstunabrud

På kortdesign finns förslag på text i vigselprogram också, gå in till vänster på "kort och texter", "textförslag", "vigselprogram", "layout", sen lite längre ner på sidan finns "centrerad layout", prova detta! Hoppas du hittar det!

• EllaMa

hittar inte layout nånstans..får välja att se textförslag på inbjudan eller bara läsa om vigselprogram...hade velat se ett färdig och se.

festprogram struntar ja i. hur vi träffades och annat är inget vi behöver ta upp inför folk...

Men vigselprogram kanske skulle vara bra. Delar man ut dem i kyrkan? För de är väl bara där man har användning för dem.

Svar på tråden Hur valde ni färger? Jag blir tokig!