• EllaMa

Hur valde ni färger? Jag blir tokig!

Jag kan inte bestämma mig för vilka färger jag vill ha, vill ha färgtema. Vit duk och vita inbjudningskort... Men sen funderar vi på mörklila/purpur..men ja vet inte..

Hur bestämde ni er?

Tycker de låter så fint att ha rosa-orange-rött. Men vart ska man få plats med alla färger..tycker inte de är så fint att de enda som är rosa är lite blommor i min bukett.

Behöver verkligen hjälp. Varken jag eller min sambo har nån favoritfärg.

• Svar på tråden Hur valde ni färger? Jag blir tokig!
  • EllaMa

haha ja där ser man..plötsligt händer de

Festhäfte..va står de i dom..och vigselprogram?

Vet inte om jag ska ha de för har nog inte riktigt förstått vad de är.
    Kanske inte behöver de när vi ska försöka hålla de enkelt och billigt..Fast känns dumt att ha en underbar brudklänning när resten blir enkelt så lite påkostat måste de vara.

• berglinlindström

vi hade bestämt höstfärger men sen kom catringen i går och frågade om färgerna för vi ligger pricis i slutet av hösten början av vintern så nu står vi här och vet inte vilket men vi har ett tag på oss,

• MulleNuh

Jag kör inte på något strikt tema. Jag gör bara så allt passar ihop!

• T0612

Jo så är det här med, han tycker att allt jag föreslår är jätte bra..och frågar man hur han vill att bröllopsdagen ska se ut så säger han bara att han vill som jag... men han måste väl oxå ha en liten tanke om hur det ska se ut? men jag kanske bara inbillar mej att alla har en uppfattning om sin bröllopsdag.. =)

• EllaMa

nä ja håller med dig..nåt måste de väl tycka...eller känna.. Svårt att lista ut vad bara.

fick tips nu att ha handukar på toaletten i lila, de blir ju häftigt. Och kanske nåt lila ljus om de får plats.

Men...nu behöver ja lite svar...igen

Porslin, brukar de finnas i lokalen?
    Vigsel och fest häfte..vad är de? va står de i dom?

Nu är jag arg..min sambo pratar inte alls om bröllopet... frågar om han vill och han säger ja och jag tjatar och tjatar hela tiden om saker vi kan göra och han sitter bara och mm..de låter bra... han är mer intresserad av sina jäkla fiskar än av de här....då blir jag ledsen..

• Fenixx

är väldigt olika med vad för slags lokal ni ska ha, men ofta finns det. i annat fall så om man tar catering så kommer dem ju med både porslin, mat och personal.

angående festhäften osv..sök i gamla inlägg här på BT, kan du läsa massa bra tips och ideér. brukar jag göra. man får mycket hjälp här inne allmänt.

• T0612
    EllaMa skrev 2009-01-13 13:52:33 följande:
    nä ja håller med dig..nåt måste de väl tycka...eller känna.. Svårt att lista ut vad bara.fick tips nu att ha handukar på toaletten i lila, de blir ju häftigt. Och kanske nåt lila ljus om de får plats. Men...nu behöver ja lite svar...igen Porslin, brukar de finnas i lokalen?Vigsel och fest häfte..vad är de? va står de i dom?Nu är jag arg..min sambo pratar inte alls om bröllopet... frågar om han vill och han säger ja och jag tjatar och tjatar hela tiden om saker vi kan göra och han sitter bara och mm..de låter bra... han är mer intresserad av sina jäkla fiskar än av de här....då blir jag ledsen..
    Förstår precis hur det känns..han säger bara att han är nöjd om jag blir nöjd...det är svårt..=/

Ang. porslin i lokaler så tror jag att det finns.. det har alltid funnits i de lokalerna som vi hyrt..däremot kanske det inte finns så mycket som man kanske behöver.. men då är det ju bara att komplettera =) vi ska låna vanliga vita ikea tallrikar som min svärmor har undanstuvat i garderoben sen konfirmationer :P på de ska jag använda stämplar med silver och ljus blå porslinsfärg =) de tallrikarna är ju rätt billiga på ikea nu med.. 8:- st tror jag :p

så det är ju ett litet tips.
  • EllaMa

yes har kollat på dem
    Tänkte bara höra först..skönt att slippa tänka på de.

• piggelinbride

Jag tyckte också att det var jättesvårt så vi har valt vitt och silver, det funkar överallt och passar till allt.
    Sen visade det sig att festlokalen vi skll vara i ha silvervita gardiner, så det blir ju toppen.
    Tror att jag ska ha vita blommor i min bukett.

Jag försöker även tänka så att allt behöver inte matcha så himla perfekt, måste försöka ta ner kraven lite.

Svar på tråden Hur valde ni färger? Jag blir tokig!