• Ehjärt­arE
    Äldre 20 Dec 20:09
    31057 visningar
    239 svar
    239
    31057

    Luleåtråden del 2

    Den här tråden är för oss som ska gifta oss i Luleåtrakten. Här pratar vi om allt, men mest bröllop såklart.

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-53/m3094004.html

  • Svar på tråden Luleåtråden del 2
  • Ehjärt­arE
    Äldre 15 Mar 19:58

    Japp! Nu är det bara minuter kvar!

  • Jörgen­s fru
    Äldre 16 Mar 10:05

    Neeej! Ja missade det! Var det något att se? Var det bra? Måste kolla om det går i repris

  • Leeelo­o
    Äldre 16 Mar 12:34

    Har precis bokat tårtan. Det blev gammelstads konditori. Dom är ju jättetrevliga.

  • Ehjärt­arE
    Äldre 16 Mar 12:35

    Okej, vad bra, vad blev det för någon då? Och vad kostar den?

  • Leeelo­o
    Äldre 16 Mar 13:03

    Det blev en chokladtårta med italiensk mousse och vit marsipan runt om. Sen ska vi dekorera med vita rosor och gröna blad. ¤0 bitar kostar 1200 kronor.

  • Ehjärt­arE
    Äldre 16 Mar 13:20

    Det låter ju gott! 40 bitar?

    Någon som har någon erfarenhet av Bellis blommor? Kanske beställt brudbukett där? Jag funderar på att beställa där ifrån, de gav bäst pris på mailförfårgan och sen verkar de seriösa också. Men jag har aldrig köpt något där, så jag vet inte?

  • Leeelo­o
    Äldre 16 Mar 13:26

    ja precis. =) 40 bitar.

  • alterv­attnet
    Äldre 16 Mar 20:08

    Någon som vet var man kan köpa en bra gästbok ?
    Skulle vilja ha en med "färdiga" frågor.. men dom jag hittat är bara blanka :(

  • fruiau­gusti0­9
    Äldre 16 Mar 21:34

    åh, choklad. lät gott.
    de e ju så trist me prinsesstårtor..

    Ja måste å göra ett ryck å bestämma va ja ska ha.. ska ni ha med ställning å hela köret? får man låna de eller köpa?

  • Jörgen­s fru
    Äldre 16 Mar 22:19

    Tror jag såg en gästbok med färdiga frågor på Akademibokhandeln

  • Leeelo­o
    Äldre 16 Mar 22:58
    fruiaugusti09 skrev 2009-03-16 21:34:43 följande:
    åh, choklad. lät gott.de e ju så trist me prinsesstårtor..Ja måste å göra ett ryck å bestämma va ja ska ha.. ska ni ha med ställning å hela köret? får man låna de eller köpa?
    Ja vi ska ha en ställning, som rymmer 3 tårtor. i gammelstan ingår det ställning och dekoration på tårtan. Så vi betalar 1200 kronor för 40 bitar + ställning och dekoration. Inte brudpar, det har vi redan. =)
  • fruiau­gusti0­9
    Äldre 17 Mar 08:19

    ja men de e ju skit bra:) gu nu måste man börja klura!
    svin smart me färdiga frågor i g-boken;)

    Nu måste få klart inbjudningarna så man har lite koll på vilka som kommer å sånt;)

  • alterv­attnet
    Äldre 17 Mar 22:04

    Jörgens fru skrev 2009-03-16 22:19:42 följande:


    Tror jag såg en gästbok med färdiga frågor på Akademibokhandeln
    mmm... men den fanns inte kvar när jag skulle köpa den :(

    Kanske går att beställa...

    Vi gifter oss 4 april .. wooo hoooo de e ju snart!!!
  • Lillem­orL
    Äldre 18 Mar 11:36

    4 e april shit det närmar sig:)

    Har varit i måndags till ruviks bygdegård och inveterat hehe, så är det någon av er brudar som undrar något så fråga på=)!

  • fruiau­gusti0­9
    Äldre 18 Mar 20:12

    jaaa- va fanns?
    ljud? högtalare? berätta va de fint?:)

  • alterv­attnet
    Äldre 18 Mar 20:23

    mmm jag är nervös !!! eller .. stressad.. eller lite nervös.. eller ja.. okey både nervös och stressad!! :)

    Hade "möte" med serveringspersonalen så nu känns den biten lite bättre iaf :)

  • Lillem­orL
    Äldre 20 Mar 20:54

    det var jättefint! stoor lokal, har ju aldig sett den förutom då det varit dukat och så! de hade ny ljudanläggning med två stora högtalare längs väggen typ. frågade om man kan spela brända skivor och de visste hon ej eftersomd en va så ny, men jag antar att mankan de =) de har 20 bord, och huuur mycket servis som helst, sen har de äve några candelabrar, och sånna här ikea ljus ni vet? som man kan köpa 4 st för 9, tror de va 36 sånna, sen hade dem vita bordsdekorationsskålar att ha blommor i, dem hade 15 vinkaraffer och några tillbringare, ja de va verkligen toppen! glas i alla möjliga sorter, snaba kafekokare, diskmaskin som tar 2,5 minut per disking, tre toaletter, tv och video/dvd i ett litet rum som mankunde skärma av om man har barn!

  • Daa
    Äldre 20 Mar 21:00

    Hej. Kikar in hos Lule-brudarna (kan inte låta bli )
    Vi hade festen i Rutvik och det var toppen.

    Lycka till med planeringen, allihop. Ni har en fantastisk dag framför er (fast det vet ni nog )

  • Ehjärt­arE
    Äldre 21 Mar 11:06

    Nu har jag startat en ny tråd, eftersom den här stängs ner när som helst.

    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-53/m3337598.html

Svar på tråden Luleåtråden del 2