• Jungblom

Synpunkter välkomnas!

Hej!

Jag håller på och planerar en möhippa och har gjort ett första utkast som jag gärna vill ha synpunkter på.
    Jag vet inte hur många som kommer att delta ännu, men det är oviktigt just nu.

J's Möhippa

* Bortrövningen vid 5 tiden på morgonen (Ögonbindel + morgonrock + tofflor)

* Militärens hinderbana i Karlsborg, tävling med alla deltagare.

* Champagnefrukost

* Utklädning Trollbrud ( Håret åt alla håll och kanter + tiara + slöja + säck med svans + tofflor)

* Aktivitet

* Samla tvättråd från kalsonger på Commerce

* Lunch på restaurang eller picknick i boulongerskogen beror på vädret

* Åka go-cart

* Bada bubbelpool/jacuzzi och J får massage/manikyr/pedikyr/ansiktsbehandling inför bröllopet på Lundsbrunns kurort/Hemma oss en med jacuzzi

* Utklädning Princessbrud ( Leggings + tyllkjol + T-shirt + sandaler med fluffboll + tiara + slöja)

* Middag (detaljer oklara)

* Bowling + Karaoke i Skara

Tack på förhand!

• Svar på tråden Synpunkter välkomnas!
  • Jungblom

Det enda som kostar under dagen är maten och bowlingen, resten är gratis faktiskt. Tänkte själv stå för frukosten till alla och alla utklädningsgrejer. Så det enda någon behöver betala är bowling + lunch + middag och matkostnader är ju lätta att dra ner på eftersom vi antagligen inte kommer förlägga dem på restaurang.

• Jungblom
    Tea80 skrev 2008-10-14 09:53:21 följande:
    Låter som kul saker men håller med övriga att det låter som lite väl många aktiviteter...svårt i bland att hålla tider under en möhippa kan jag med erfarenhet säga!!Plus att det kan bli väldigt dyrt ....Lycka till!
    Jag tror tex inte att vi kommer orka springa hinderbana i 1 och en halv timme. Utan det tar nog kortare tid, men jag vill inte stressa på. Liksom jag inte tror det kommer ta nästan 2 timmar att samla tvättråd (har inte tänkt att hon ska samla så värst många 5 - 10 stycken max)

Men jätte bra att du skriver det du skriver så att jag tänker på det!
  • Höstbrud-07

Ett tips är att ha något att äta för alla på eftermiddagen. På en möhippa jag var på blev alla väldigt hungriga mellan lunch och middag, så någon form av mellanmål rekommenderas, kan vara något enkelt när man färdas mellan två ställen eller så.

Sen håller jag med övriga, jag hade inte velat börja för tidigt, tycker 7-8 är för tidigt också. Deltagarna behöver ju gå upp ännu tidigare än bruden. Folk är helt slut på kvällen då efter en så späckad dag att det ju riskerar att påverka hur mycket fart det blir på kvällen. Men det är ju ett val vad som är viktigast, morgon/dag eller kvällen.

• Myrmor

Det nya upplägget låter mycket bättre tycker jag!

• Jungblom

Höstbrud-07 skrev 2008-10-14 10:08:55 följande:

Ett tips är att ha något att äta för alla på eftermiddagen. På en möhippa jag var på blev alla väldigt hungriga mellan lunch och middag, så någon form av mellanmål rekommenderas, kan vara något enkelt när man färdas mellan två ställen eller så.Sen håller jag med övriga, jag hade inte velat börja för tidigt, tycker 7-8 är för tidigt också. Deltagarna behöver ju gå upp ännu tidigare än bruden. Folk är helt slut på kvällen då efter en så späckad dag att det ju riskerar att påverka hur mycket fart det blir på kvällen. Men det är ju ett val vad som är viktigast, morgon/dag eller kvällen.
    Jag tänkte att vi skulle äta lite vid ankomsten badet (har bestämt mig för att det får bli jacuzzi hemma hos en person jag känner väl och sen tar vi även middagen där så slipper vi åka omkring så mycket på kvällen). Jag ser inte kvällen som viktigast utan morgon/dagen. Visst är det kul att bowla, men vi kan lika gärna spela sällskapsspel.
  • Jungblom

Kanske det vi ska göra istället, vi har ett singstar här hemma kan ju ta med det och några spel och stanna kvar hemma hos personen med jacuzzin så slipper man känna sig tvingad att gå ut och spendera pengar. Då kan man ju snacka och ha roligt ändå.

Vad tycker ni sällskapsspel eller bowling på kvällen?

• Tea80
    Jungblom skrev 2008-10-14 10:29:03 följande:
    Kanske det vi ska göra istället, vi har ett singstar här hemma kan ju ta med det och några spel och stanna kvar hemma hos personen med jacuzzin så slipper man känna sig tvingad att gå ut och spendera pengar. Då kan man ju snacka och ha roligt ändå. Vad tycker ni sällskapsspel eller bowling på kvällen?
    Sorry läste inte din nya plan!!!

Men bowling är ju skoj!
  • Myrmor

Jag tycker sällskapsspel och singstar låter som en superkväll. Sen kan ju de som vill gå ut och klubba om bruden är sugen på det framåt natten

Jungblom skrev 2008-10-14 10:29:03 följande:
    Kanske det vi ska göra istället, vi har ett singstar här hemma kan ju ta med det och några spel och stanna kvar hemma hos personen med jacuzzin så slipper man känna sig tvingad att gå ut och spendera pengar. Då kan man ju snacka och ha roligt ändå. Vad tycker ni sällskapsspel eller bowling på kvällen?
  • Lövings

Jag måste säga att jag tycker det låter jättebra nu när du gjort ändringarna.
    Som sagt, går hon ändå upp med barnen då så hämta henne då.
    Oxh jag skulle tycka att de va kul att göra många små aktiviteter.
    Kör på de. Det verkar bli en superdag.
    Lycka till=)

• Moninan

sällskapsspel! Jag ska själv gifta mig och kommer att bli grinig om någon väcker mig för tidigt. Jag tycker att ditt program är helt ok. För min egen del så är utklädning tillsammans med pinsamheter inte hlet ok. Men sällskapsspel på kvällen är en toppenide! HAr gjort allt roligt under dagen och sedan myspys med alla. Kanon!

• Cecilia å Gil

Jag tycker bowlingen låter jätte kul....

Sngstar tycker jag är mycket tråkgare....

• Pumpkin

Jag tycker en helkväll med singstar och sällskapsspel låter mycket roligare, och då gillar jag inte ens singstar men älskar bowling! Anledningen till att det låter roligare/bättre är att ni får tid att UMGÅS på ett annat sätt i lugn och ro samtidigt som ni kommer ha helt galet roligt

• Jungblom

Jag är kluven faktiskt, så jag vill gärna veta vad fler tycker. Utifrån er själva såklart!

• LirreMagic

Jag tycker först och främst att du ska skippa tvättråds grejen eller åtminstone dra ner det. Inte kul att lägga 1-2 timmar på en sån sak. Lägg hellre längre tid på lunchen, "spa-aktiviteten", middagen och singstar. Min erfarenhet från möhippor är att det bruden oftast uppskattar mest är när man verkligen kan umgås och prata och mysa med sina vänner hemma hos någon. På den senaste möhippan jag var på hade vi "bara" en förmiddags aktivitet och en hel del lekar hemma där bruden fick svara på en massa frågor om brudgummen och även "rensa ut" spöken ur garderoben dvs ex:en. Det var riktigt kul och så tänk kvalitetstid framför massa olika aktiviteter.
    Lycka till!

Svar på tråden Synpunkter välkomnas!