• Jungblom

Synpunkter välkomnas!

Hej!

Jag håller på och planerar en möhippa och har gjort ett första utkast som jag gärna vill ha synpunkter på.
    Jag vet inte hur många som kommer att delta ännu, men det är oviktigt just nu.

J's Möhippa

* Bortrövningen vid 5 tiden på morgonen (Ögonbindel + morgonrock + tofflor)

* Militärens hinderbana i Karlsborg, tävling med alla deltagare.

* Champagnefrukost

* Utklädning Trollbrud ( Håret åt alla håll och kanter + tiara + slöja + säck med svans + tofflor)

* Aktivitet

* Samla tvättråd från kalsonger på Commerce

* Lunch på restaurang eller picknick i boulongerskogen beror på vädret

* Åka go-cart

* Bada bubbelpool/jacuzzi och J får massage/manikyr/pedikyr/ansiktsbehandling inför bröllopet på Lundsbrunns kurort/Hemma oss en med jacuzzi

* Utklädning Princessbrud ( Leggings + tyllkjol + T-shirt + sandaler med fluffboll + tiara + slöja)

* Middag (detaljer oklara)

* Bowling + Karaoke i Skara

Tack på förhand!

• Svar på tråden Synpunkter välkomnas!
  • Jungblom

Den här bruden är väldigt framåt och skäms inte det minsta.

Jag vill bara ha ett lagom pinsamt moment eftersom det ska vara mer roliga saker än pinsamma.

Varje sak tar inte så lång tid i sig.

Tack för tipset om ansiktsbehandligen och massagen, då får det bli antingen pedikyr eller manikyr eller båda.

• Jungblom

Jag vill inte att hon ska hinna äta frukost innan, men jag kan nog förlägga det något senare och ta bort aktivitet (som jag inte ens kommit på vad det ska vara ännu)

• Jungblom

Vill gärna ha fler kommentarer.

Finns det något uppdrag ni tycker skulle vara bättre än att samla tvättråd från kalsonger?

• Jungblom

De som inte orkar kanske inte behöver vara med under hela dagen. Finns ju flera tillfällen att tillkomma eller vika av.

Tänkte att vi ska vila oss ganska mycket vid bubbelpoolen/jacuzzin så att vi orkar med kvällen. Kanske till och med ta en powernapp.

• Jungblom

Jag tycker det är jätte bra med era synpunkter! Så att jag kan ge henne en toppen möhippa!

Hon var min tärna när jag gifte mig och jag sålde suddigum och var utklädd med lakarn, hade en gardin som slöja och en leksakskrona och en brudbukett med svarta plastblommor. Så det är inga problem för henne att bli utklädd och få en pinsam uppgift att utföra.

Tar gärna emot mer respons!

• Jungblom

Ang chaufför så löser det sig säkerligen, jag kommer iaf köra en bil eftersom jag inte har behovet att av dricka alkohol utan nöjer mig gärna med alkoholfritt. Så kan jag dokumentera det hela också.

Har gjort om lite tagit bort en några punkter och skrivit det ca tider som är väl till tagna så att det inte gör något tar längre tid än beräknat.

* Bortrövningen vid 7 tiden på morgonen (Ögonbindel) (07.00 ? 07.30 )

* Champagnefrukost (07.45 ? 09.00)

* Militärens hinderbana i Karlsborg, tävling med alla deltagare (09.30 ? 11.00)

* Utklädning Trollbrud ( Håret åt alla håll och kanter + tiara + slöja + säck med svans + tofflor) (11.00 ? 11.30)

* Lunch på restaurang eller picknick i boulongerskogen beror på vädret (12.30 ? 14.00)

* Samla tvättråd från kalsonger på Commerce (14.15 ? 16.00)

* Bada bubbelpool/jacuzzi och J får manikyr/pedikyr/inför bröllopet på Lundsbrunns kurort/Hemma oss en med jacuzzi (17.00 ? 19.00)

* Utklädning Princessbrud ( Leggings + tyllkjol + T-shirt + sandaler med fluffboll + tiara + slöja) (19.00 ? 19.30)

* Middag (detaljer oklara) (20.00 ? 21.30)

* Bowling/Karaoke i Skara (22.00 ? XX.00)

• Jungblom
    Villesmamma skrev 2008-10-13 23:10:13 följande:
    Låter jätte bra! Kör på detta!!!Ha en underbar dag! Lycka Till!
    Tack!

Vad tycker ni andra, är det okej kl 7 för 8 tycker jag är lite sent. Bruden har nämligen barn som brukar vakna vid 7 tiden på morgonen och då får hon ju ändå gå upp.
  • Jungblom
    Cantaton skrev 2008-10-14 09:34:53 följande:
    Det nya programmet ser bättre ut Men beroende på hur många ni är och hur många rätter ni tänker äta kan nog middagen ta lite längre tid.
    Jag tror inte vi blir mer än 10 personer allt som allt.

Har nog tänkt tacos till middagen och kanske glass till efterätt, men inte säker på att det behövs någon efterrätt.
  • Jungblom

Det enda som kostar under dagen är maten och bowlingen, resten är gratis faktiskt. Tänkte själv stå för frukosten till alla och alla utklädningsgrejer. Så det enda någon behöver betala är bowling + lunch + middag och matkostnader är ju lätta att dra ner på eftersom vi antagligen inte kommer förlägga dem på restaurang.

• Jungblom
    Tea80 skrev 2008-10-14 09:53:21 följande:
    Låter som kul saker men håller med övriga att det låter som lite väl många aktiviteter...svårt i bland att hålla tider under en möhippa kan jag med erfarenhet säga!!Plus att det kan bli väldigt dyrt ....Lycka till!
    Jag tror tex inte att vi kommer orka springa hinderbana i 1 och en halv timme. Utan det tar nog kortare tid, men jag vill inte stressa på. Liksom jag inte tror det kommer ta nästan 2 timmar att samla tvättråd (har inte tänkt att hon ska samla så värst många 5 - 10 stycken max)

Men jätte bra att du skriver det du skriver så att jag tänker på det!
  • Jungblom

Höstbrud-07 skrev 2008-10-14 10:08:55 följande:

Ett tips är att ha något att äta för alla på eftermiddagen. På en möhippa jag var på blev alla väldigt hungriga mellan lunch och middag, så någon form av mellanmål rekommenderas, kan vara något enkelt när man färdas mellan två ställen eller så.Sen håller jag med övriga, jag hade inte velat börja för tidigt, tycker 7-8 är för tidigt också. Deltagarna behöver ju gå upp ännu tidigare än bruden. Folk är helt slut på kvällen då efter en så späckad dag att det ju riskerar att påverka hur mycket fart det blir på kvällen. Men det är ju ett val vad som är viktigast, morgon/dag eller kvällen.
    Jag tänkte att vi skulle äta lite vid ankomsten badet (har bestämt mig för att det får bli jacuzzi hemma hos en person jag känner väl och sen tar vi även middagen där så slipper vi åka omkring så mycket på kvällen). Jag ser inte kvällen som viktigast utan morgon/dagen. Visst är det kul att bowla, men vi kan lika gärna spela sällskapsspel.
  • Jungblom

Kanske det vi ska göra istället, vi har ett singstar här hemma kan ju ta med det och några spel och stanna kvar hemma hos personen med jacuzzin så slipper man känna sig tvingad att gå ut och spendera pengar. Då kan man ju snacka och ha roligt ändå.

Vad tycker ni sällskapsspel eller bowling på kvällen?

• Jungblom

Jag är kluven faktiskt, så jag vill gärna veta vad fler tycker. Utifrån er själva såklart!

Svar på tråden Synpunkter välkomnas!