• Jungblom

Synpunkter välkomnas!

Hej!

Jag håller på och planerar en möhippa och har gjort ett första utkast som jag gärna vill ha synpunkter på.
    Jag vet inte hur många som kommer att delta ännu, men det är oviktigt just nu.

J's Möhippa

* Bortrövningen vid 5 tiden på morgonen (Ögonbindel + morgonrock + tofflor)

* Militärens hinderbana i Karlsborg, tävling med alla deltagare.

* Champagnefrukost

* Utklädning Trollbrud ( Håret åt alla håll och kanter + tiara + slöja + säck med svans + tofflor)

* Aktivitet

* Samla tvättråd från kalsonger på Commerce

* Lunch på restaurang eller picknick i boulongerskogen beror på vädret

* Åka go-cart

* Bada bubbelpool/jacuzzi och J får massage/manikyr/pedikyr/ansiktsbehandling inför bröllopet på Lundsbrunns kurort/Hemma oss en med jacuzzi

* Utklädning Princessbrud ( Leggings + tyllkjol + T-shirt + sandaler med fluffboll + tiara + slöja)

* Middag (detaljer oklara)

* Bowling + Karaoke i Skara

Tack på förhand!

• Svar på tråden Synpunkter välkomnas!
  • J D

Du känner ju din vän bäst men om den möhippan skulle ha varit till mig skulle jag vilja ändra på tre saker:

ej bli bortrövad tidigt på morgonen eftersom jag blir grymt kinkig om jag inte får sova 8h.
    ej bli utklädd
    ej bli tvungen att utföra pinsamheter som att klippa tvättråd

Jag skulle bara velat ha en lugn och mysig dag med mina kompisar så allt spa-relaterat och champagne hade varit perfekt.

• Pumpkin

Låter toppen på det stora hela!

Personligen gillar jag inte alls "pinsamma uppgifter" som att samla tvättråd och sådana saker, men det beror ju på vad det är för brud liksom. Känner du henne väl och vet att hon skulle tycka att det var roligt - go for it!

Sen en varning/ett tips: Alla reagerar väldigt olika på massage och ansiktsbehandling och vill det sig illa kan man bli väldigt mosig, frossig osv efter liknande behandlingar - kanske inte vad man vill på en möhippa om man ska fortsätta vidare? Men manikyr och pedikyr är ju safe, och väldigt trevligt

• september2009bröllop

ska ni hinna med allt? låter kul iaf

• DanKat

Det låter som en jättebra möhippa tycker jag!! Huvudsaken är att ni gör saker ni tror att den blivande bruden kommer uppskatta, gillar hon saker som hinderbana och go-cart och liknande så tror jag absolut att ni kommer få en toppendag!!

• Pumpkin

Just det, lite väl tidigt och kläderna skulle jag inte heller ha uppskattat sådär värst mycket. Själv blev jag hämtad halv 8 (perfekt!) och fick ha på mig vit kjol, vitt linne som det stod "BRIDE" på på ryggen och en turkos slöja med tillhörande tiara. Precis lagom utklädnad

• Lajsan

Tycker det låter jättekul men jag hade inte heller velat bli bortrövad så tidigt, alla ska ju orka med hela dagen. Lycka till.

• Jungblom

Den här bruden är väldigt framåt och skäms inte det minsta.

Jag vill bara ha ett lagom pinsamt moment eftersom det ska vara mer roliga saker än pinsamma.

Varje sak tar inte så lång tid i sig.

Tack för tipset om ansiktsbehandligen och massagen, då får det bli antingen pedikyr eller manikyr eller båda.

• Jungblom

Jag vill inte att hon ska hinna äta frukost innan, men jag kan nog förlägga det något senare och ta bort aktivitet (som jag inte ens kommit på vad det ska vara ännu)

• Jungblom

Vill gärna ha fler kommentarer.

Finns det något uppdrag ni tycker skulle vara bättre än att samla tvättråd från kalsonger?

• aikidoaasa

Själv tycker jag att det låter superkul! Men försök se till så att hon kommer i säng tidigt dagen innan så att hon orkar med lite... kanske få brudgummen till att lura henne i säng...

Svar på tråden Synpunkter välkomnas!