• Jungblom

Synpunkter välkomnas!

Hej!

Jag håller på och planerar en möhippa och har gjort ett första utkast som jag gärna vill ha synpunkter på.
    Jag vet inte hur många som kommer att delta ännu, men det är oviktigt just nu.

J's Möhippa

* Bortrövningen vid 5 tiden på morgonen (Ögonbindel + morgonrock + tofflor)

* Militärens hinderbana i Karlsborg, tävling med alla deltagare.

* Champagnefrukost

* Utklädning Trollbrud ( Håret åt alla håll och kanter + tiara + slöja + säck med svans + tofflor)

* Aktivitet

* Samla tvättråd från kalsonger på Commerce

* Lunch på restaurang eller picknick i boulongerskogen beror på vädret

* Åka go-cart

* Bada bubbelpool/jacuzzi och J får massage/manikyr/pedikyr/ansiktsbehandling inför bröllopet på Lundsbrunns kurort/Hemma oss en med jacuzzi

* Utklädning Princessbrud ( Leggings + tyllkjol + T-shirt + sandaler med fluffboll + tiara + slöja)

* Middag (detaljer oklara)

* Bowling + Karaoke i Skara

Tack på förhand!

• Svar på tråden Synpunkter välkomnas!
  • Fru snart

J D skrev 2008-10-13 20:06:01 följande:

Du känner ju din vän bäst men om den möhippan skulle ha varit till mig skulle jag vilja ändra på tre saker:ej bli bortrövad tidigt på morgonen eftersom jag blir grymt kinkig om jag inte får sova 8h.ej bli utkläddej bli tvungen att utföra pinsamheter som att klippa tvättrådJag skulle bara velat ha en lugn och mysig dag med mina kompisar så allt spa-relaterat och champagne hade varit perfekt.
    Som blivande brud håller jag med citatet. Hoppas inte att mina vänner tänker klä ut mig och be mig att göra saker som jag känner mig obekväm med.

Vet ju inte hur din vän är som person, hon kanske uppskattar det.
  • Myrmor

personligen skulle jag ändra så här (om det var min möhippa, jag är en väldigt utår och orädd brud, men vill INTE göra fåniga uppdrag ändå):

J's Möhippa

* Bortrövningen vid 8 tiden på morgonen (Ögonbindel)

* Champagnefrukost

* Militärens hinderbana i Karlsborg, tävling med alla deltagare/åka gocart (en av de båda räcker tycker jag)

* Lunch på restaurang eller picknick i boulongerskogen beror på vädret

* Bada bubbelpool/jacuzzi och J får massage/manikyr/pedikyr/ansiktsbehandling inför bröllopet på Lundsbrunns kurort/Hemma oss en med jacuzzi

* Utklädning Princessbrud (snygg klänning+ tiara + slöja)

* Middag (detaljer oklara)

* Bowling och/eller Karaoke i Skara

Detta låter för mig som en lagom lång och superkul dag med lagom mycket aktiviteter

• Jungblom

Jag tycker det är jätte bra med era synpunkter! Så att jag kan ge henne en toppen möhippa!

Hon var min tärna när jag gifte mig och jag sålde suddigum och var utklädd med lakarn, hade en gardin som slöja och en leksakskrona och en brudbukett med svarta plastblommor. Så det är inga problem för henne att bli utklädd och få en pinsam uppgift att utföra.

Tar gärna emot mer respons!

• Villesmamma

Du verkar vara en super vän. Jag har fixat 3 möhippor och allt tar längre tid än vad man tror och man vill inte kasta henne runt överallt. Tänk frukost och lunch tar tid. Jag skulle gärna vilja ha något i magen på morgonen. Kanske bara en drick yoghurt i bilen.
    Jag tänker på middagen ska ni ha den hemma hos den ni bubblar hos eller ska ni iväg vilket tar längre tid såklart?
    Grejerna ni ska göra känner du din vän bäst om hon vill klä ut sig osv. Detta kommer bli super.
    En rolig ide att ta med sig kanske. Vi bad alla kompisar ta med en present som symboliserade en händelse mellan bruden och kompisen. Tex lägg alla presenter i en korg. Under dagen öppnas presenterna. Bruden ska gissa vem som har gett detta och varför. Hon får chans att berätta om roliga saker och man lär känna de andras relation till bruden. Kan vara en åklapp från en fyllresa i Sälen osv.

• Jungblom

Ang chaufför så löser det sig säkerligen, jag kommer iaf köra en bil eftersom jag inte har behovet att av dricka alkohol utan nöjer mig gärna med alkoholfritt. Så kan jag dokumentera det hela också.

Har gjort om lite tagit bort en några punkter och skrivit det ca tider som är väl till tagna så att det inte gör något tar längre tid än beräknat.

* Bortrövningen vid 7 tiden på morgonen (Ögonbindel) (07.00 ? 07.30 )

* Champagnefrukost (07.45 ? 09.00)

* Militärens hinderbana i Karlsborg, tävling med alla deltagare (09.30 ? 11.00)

* Utklädning Trollbrud ( Håret åt alla håll och kanter + tiara + slöja + säck med svans + tofflor) (11.00 ? 11.30)

* Lunch på restaurang eller picknick i boulongerskogen beror på vädret (12.30 ? 14.00)

* Samla tvättråd från kalsonger på Commerce (14.15 ? 16.00)

* Bada bubbelpool/jacuzzi och J får manikyr/pedikyr/inför bröllopet på Lundsbrunns kurort/Hemma oss en med jacuzzi (17.00 ? 19.00)

* Utklädning Princessbrud ( Leggings + tyllkjol + T-shirt + sandaler med fluffboll + tiara + slöja) (19.00 ? 19.30)

* Middag (detaljer oklara) (20.00 ? 21.30)

* Bowling/Karaoke i Skara (22.00 ? XX.00)

• Jungblom
    Villesmamma skrev 2008-10-13 23:10:13 följande:
    Låter jätte bra! Kör på detta!!!Ha en underbar dag! Lycka Till!
    Tack!

Vad tycker ni andra, är det okej kl 7 för 8 tycker jag är lite sent. Bruden har nämligen barn som brukar vakna vid 7 tiden på morgonen och då får hon ju ändå gå upp.
  • Cantaton

Det nya programmet ser bättre ut Men beroende på hur många ni är och hur många rätter ni tänker äta kan nog middagen ta lite längre tid.

• Jungblom
    Cantaton skrev 2008-10-14 09:34:53 följande:
    Det nya programmet ser bättre ut Men beroende på hur många ni är och hur många rätter ni tänker äta kan nog middagen ta lite längre tid.
    Jag tror inte vi blir mer än 10 personer allt som allt.

Har nog tänkt tacos till middagen och kanske glass till efterätt, men inte säker på att det behövs någon efterrätt.
  • Tea80

Låter som kul saker men håller med övriga att det låter som lite väl många aktiviteter...svårt i bland att hålla tider under en möhippa kan jag med erfarenhet säga!!
    Plus att det kan bli väldigt dyrt ....

Lycka till!

Svar på tråden Synpunkter välkomnas!