• Jungblom

Synpunkter välkomnas!

Hej!

Jag håller på och planerar en möhippa och har gjort ett första utkast som jag gärna vill ha synpunkter på.
    Jag vet inte hur många som kommer att delta ännu, men det är oviktigt just nu.

J's Möhippa

* Bortrövningen vid 5 tiden på morgonen (Ögonbindel + morgonrock + tofflor)

* Militärens hinderbana i Karlsborg, tävling med alla deltagare.

* Champagnefrukost

* Utklädning Trollbrud ( Håret åt alla håll och kanter + tiara + slöja + säck med svans + tofflor)

* Aktivitet

* Samla tvättråd från kalsonger på Commerce

* Lunch på restaurang eller picknick i boulongerskogen beror på vädret

* Åka go-cart

* Bada bubbelpool/jacuzzi och J får massage/manikyr/pedikyr/ansiktsbehandling inför bröllopet på Lundsbrunns kurort/Hemma oss en med jacuzzi

* Utklädning Princessbrud ( Leggings + tyllkjol + T-shirt + sandaler med fluffboll + tiara + slöja)

* Middag (detaljer oklara)

* Bowling + Karaoke i Skara

Tack på förhand!

• Svar på tråden Synpunkter välkomnas!
  • MulleNuh

Det var roliga saker, men jag tycker det låter som LIIITE för mycket saker!? Det blir en väääldigt lång dag!

• aikidoaasa

Tänk bara på att det kommer att ta lite tid att ta sig mellan de olika sakerna så att ni lägger in rikligt med tid för det så att ni inte får jäkta genom någon speciell del bara...

• Jungblom

De som inte orkar kanske inte behöver vara med under hela dagen. Finns ju flera tillfällen att tillkomma eller vika av.

Tänkte att vi ska vila oss ganska mycket vid bubbelpoolen/jacuzzin så att vi orkar med kvällen. Kanske till och med ta en powernapp.

• MulleNuh

Det farliga då är att man blir HELT off ist!

Jungblom skrev 2008-10-13 21:37:57 följande:
    De som inte orkar kanske inte behöver vara med under hela dagen. Finns ju flera tillfällen att tillkomma eller vika av. Tänkte att vi ska vila oss ganska mycket vid bubbelpoolen/jacuzzin så att vi orkar med kvällen. Kanske till och med ta en powernapp.
  • 4ever2

Har du funderat på hur du ska ta er mellan de olika städerna, blir ju en bit och det kostar en del. Lite tråkigt att ödsla dagen på att köra runt för mycket. Om det nu inte ska vara nyktert så behöver du ju några chaufförer som inte vill dricka isf. Jag tycker inte riktigt att klippa kalsonglappar är särskilt roligt...på min systers möhippa så gav vi henne ett fotouppdrag. Hon skulle fota bla hur hon och hennes man skulle se ut om 30 år, familjesituation i framtiden, drömhuset, värsta bröllopsgästen, hur bröllopsnatten skulle se ut m.m. Det krävs lite kreativitet men det var roligt, man kan sedan sätta ihop något och visa dessa bilder på själva bröllopet.

Annars tyckte jag du hade roliga aktiviteter men som sagt går det inte kanske att bara vara i tex karsborg och skövde. Beroende på vart folk bor och ska sova så kan det ju vara bra att avsluta där de flesta har närma hem.

Lycka till med allt!

• Mlle M

Verkar som lite val manga aktiviteter, personligen skulle jag inte uppskatta sa manga olika "grenar" utan hellre hinna umgas med mina vanner ocksa. Hellre en halvtimme over har och dar an detta program. Var pa en mohippa for nagra ar sedan dar vi "bara" hade tre olika aktiviteter spa, drinkar, salsakurs och middag det var i sarklass den basta mohippa jag varit pa da tillfalle gavs att prata med alla och lara kanna andra vanner till bruden infor brollopet.

• Comfortably numb

tycker det låter som för många aktiviteter, ni kommer få stressa egenom varje punkt... vi hade möhippa för en vän i somras, vi hade fem programpunkter och även då fick vi springa emellan och stressa.

och 5 på morgonen! då måste ni veta att hon är morgonpigg, jag skulle gå runt som en grinig zombie hela dagen om mina vänner väckte mig så tidigt! tidigare än 8 skulle vara hemskt!

ni hade massa bra idéer, men ni ska hinna umgås också!

• mme Monique

Jag hade blivit riktigt, riktigt förbannad av att bli väckt klockan fem, framför allt då det är en lång dag och troligtvis en sen kväll. Det andra jag hade ändrat är att jag hade definitivt minskat ner på antalet saker som ska hinnas med under dagen, tagit det lungt och haft en härlig dag i goda vänners lag istället.

• JPerlestam

Håller med många andra här om att det låter lite väl stressigt, speciellt om ni måste gå upp innan 5 för att hinna med allt. Hade personligen inte uppskattat att bli väckt så tidigt, hade även dragit mig från att vara med på en möhippa som innebar att jag skulle behöva gå upp vid 4. Satsa lite mer på mysig tid där ni bara hinner umgås och lära känna varandra (om inte alla deltagare redan är vänner såklart). Lycka till! Och du är ju verkligen en snäll vän som arrangerar allt detta. Gifter mig om 1 ½ månad och det verkar inte som att jag får nån möhippa alls!!!

• Pumpkin

Ja jag måste faktiskt säga att även om de aktiviteter mina vänner hade planerat in var jättetrevliga, så var det absolut bästa på dagen när vi hade tid att bara prata och umgås...

Svar på tråden Synpunkter välkomnas!