• Tesshj­ärtaFr­ed
    Äldre 28 Aug 11:56
    39573 visningar
    388 svar
    388
    39573

    September 2009

    Har hittat trådar för augusti 2009, men inte sett någon för september.
    Så, alla septemberbrudar, här pratar vi om våra bröllop och allt som rör det.
    Välkommen!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 10:47
    Vi som gifter oss i September 09:
    5 september: TesshjärtaFred (Rockelstad slott), me and my, ronney (Borås), Prinsessa K.
    12 september: ElinDLB, MyochErlend (Sunne).
    19 september: Lillamiraklet (Botkyrka), Timba, Tösabita (Uddevalla), Igia (Sundsvall).
    26 september: alltidvi.

    Ni som känner inte är med på listan, inboxa mig så fixar jag.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 15:28
    5 september: september2009bröllop (hette tidigare Ronney)
    9 september: yasmineback (Las Vegas)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 22:24
    9 september: 2009NewYork (New York)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-19 19:46
    9 september: Frittan (New York)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-25 15:17
    9 september: NuevaYorke090909 (New York)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 13:26
    12 september: gosbruden (Västerås)

  • Svar på tråden September 2009
  • Tesshj­ärtaFr­ed
    Äldre 17 Nov 12:37
    MyochErlend skrev 2008-11-15 20:01:04 följande:
    supert det :)hos oss står det lite still just nu..det har kommit lite andra saker som distraherar..just nu så har jag och min blivande bara problem med att få tid att ses...
    Känner till det där. Jag jobbar skift och kvällar, så vissa veckor ses vi inte alls. När jag kommer hem vid 02 sover han och när han går till jobbet vid kl 06 sover jag. Då är inte bröllopsplanering det första man prioriterar när man har tid tillsammans om vi säger så.

    Förresten, ett låttips till er som ska dansa vals. Känns som om den funkar för vals iaf. "Call of the search" med Katie Melua. Sjukt fin text och arrangemanget är som gjort för att dansa till. Vi har redan valt en annan låt som vi ska dansa mer som tryckare till, men den här är verkligen superfin!
  • MyochE­rlend
    Äldre 17 Nov 22:06
    TesshjärtaFred skrev 2008-11-17 12:37:00 följande:
    Känner till det där. Jag jobbar skift och kvällar, så vissa veckor ses vi inte alls. När jag kommer hem vid 02 sover han och när han går till jobbet vid kl 06 sover jag. Då är inte bröllopsplanering det första man prioriterar när man har tid tillsammans om vi säger så. Förresten, ett låttips till er som ska dansa vals. Känns som om den funkar för vals iaf. "Call of the search" med Katie Melua. Sjukt fin text och arrangemanget är som gjort för att dansa till. Vi har redan valt en annan låt som vi ska dansa mer som tryckare till, men den här är verkligen superfin!
    tusen tack :D
  • MyochE­rlend
    Äldre 19 Nov 18:26

    åh..några septemberbrudar.. som kan ge mig lite positiv energi och inspiration ?? ;) tack !!

  • Prinse­ssa K
    Äldre 19 Nov 20:07

    Länge sedan var jag här inne :) ... är det någon som tänker skicka "save the date kort"? Sj funderar på att skicka de tillsammans med julkort.. är det för tidigt? Vad tycker ni?

  • Tesshj­ärtaFr­ed
    Äldre 19 Nov 20:12

    Vi kommer inte att skicka save the date-kort. De flesta av de vi kommer bjuda vet om datumet ändå.

  • septem­ber200­9bröll­op
    Äldre 19 Nov 20:45

    vi kommer inte heller att skicka save-the-date utan kommer istället att skicka ut våra inbjudningar i samband med alla hjärtansa dag

  • septem­ber200­9bröll­op
    Äldre 19 Nov 20:45

    vi kommer inte heller att skicka save-the-date utan kommer istället att skicka ut våra inbjudningar i samband med alla hjärtansa dag

  • Igia
    Äldre 19 Nov 21:05

    Vi skickar inte heller ngr save the date... Vet inte heller när man skickar de...

  • MyochE­rlend
    Äldre 19 Nov 21:50

    vi ska inte heller skicka det...
    tror det flesta vet när det är ;)
    Nu har jag vart å simmat...
    deilig! så nu har jag fått ny energi..kan rekomenderas!!

  • Igia
    Äldre 21 Nov 23:59

    Härligt!
    Själv har varit och kört ett fys- pass och sitter nu på jobbet. Nån ny energi ser jag inte röken av


    MyochErlend skrev 2008-11-19 21:50:00 följande:
    vi ska inte heller skicka det...tror det flesta vet när det är ;)Nu har jag vart å simmat...deilig! så nu har jag fått ny energi..kan rekomenderas!!
  • MyochE­rlend
    Äldre 26 Nov 03:17

    ..här är en blivande brud som inte kan sova...
    lite surt..för imorgon har jag mycket att göra...
    vad gör du när du inte kan sova??
    Har ni några tips??

  • Pentan
    Äldre 26 Nov 08:15

    Hej hakar på här då vi ska gifta oss antingen den 19:e eller den 26:e!!

    När tänker ni skicka ut era inbjudningskort och när har ni ert osa??

  • septem­ber200­9bröll­op
    Äldre 26 Nov 08:28

    hej hej och välkommen Pentan.. vi kommer nog skicka dem till alla hjärtansdag coh sen ha osa 1 juli.. gifter oss den 5:e septemebr men jag tycker om att ha koll lång tid i förväg... mest skickar vi det så tidigt då vi har gäster som kommer långväga både inom sverige och från utlandet...

  • MyochE­rlend
    Äldre 26 Nov 10:44

    hej... vi har inte funderat så mycket på det än...
    jag och min blivande ska ha en bröllops session ikväll...
    så vi får se om det bestäms något då...:)

    Ha en fin dag!!

  • Prinse­ssa K
    Äldre 27 Nov 12:25

    Nu bestämde vi att skicka "save the date kort", ändå tillsammans med julkort

    Det kommer att stå så här " Boka den 5 semptember redan nu för då kommer vi att gifta oss. Mer detaljer och inbjudan kommer senare"

  • septem­ber200­9bröll­op
    Äldre 27 Nov 13:14

    kul med ytterligare en som gifter sig den 5:e

    hur långt har alla kommit i planeringarna nu då?

  • Tesshj­ärtaFr­ed
    Äldre 27 Nov 13:31

    Men så är ju också den 5:e ett grymt datum. Får vi hoppas.
    Vi har inte kommit mycket längre än sist. Har bokat dag och lokal. That's about it.
    Jag har börjat kolla upp lite inbjudningskortsalternativ. Blivande har börjat kolla på catering.
    Men, lång tid kvar ännu ju, så jag känner verkligen ingen stress.

  • Prinse­ssa K
    Äldre 27 Nov 17:20

    Vi har bokat kyrkan och nästan är färdiga med lokalen, mer än så har vi inte gjort. Jag håller med dig TesshjärtaFred, det är lång tid kvar ..man hinner :)

Svar på tråden September 2009