• TesshjärtaFred

September 2009

Har hittat trådar för augusti 2009, men inte sett någon för september.
    Så, alla septemberbrudar, här pratar vi om våra bröllop och allt som rör det.
    Välkommen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 10:47
    Vi som gifter oss i September 09:
    5 september: TesshjärtaFred (Rockelstad slott), me and my, ronney (Borås), Prinsessa K.
    12 september: ElinDLB, MyochErlend (Sunne).
    19 september: Lillamiraklet (Botkyrka), Timba, Tösabita (Uddevalla), Igia (Sundsvall).
    26 september: alltidvi.

Ni som känner inte är med på listan, inboxa mig så fixar jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 15:28
    5 september: september2009bröllop (hette tidigare Ronney)
    9 september: yasmineback (Las Vegas)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 22:24
    9 september: 2009NewYork (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-19 19:46
    9 september: Frittan (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-25 15:17
    9 september: NuevaYorke090909 (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 13:26
    12 september: gosbruden (Västerås)

• Svar på tråden September 2009
  • MyochErlend

hmm.. vi ska försöka landa runt 50 000
    men då är ju inte jag och mannen inräknade med kläder och så..
    men ang ringar. Vi ska köpa våra i butik...
    Vi får båda för 4500 och då ingår gravering, upputsning på förlovningsringarna + att vi ska ta in min förlovningsring en storlek...
    Det är väl ett väldigt bra pris... är det inte ??

• TesshjärtaFred

Det är ett jättebra pris! Då gissar jag att det inte är så mycket bling, eller?

• MyochErlend
    TesshjärtaFred skrev 2008-11-11 17:33:44 följande:
    Det är ett jättebra pris! Då gissar jag att det inte är så mycket bling, eller?
    nej...inte så mycket bling.. inget alls..faktiskt men ringarna har ett sånt snitt att det ser t som att de "blingar" :)
    väldigt nöjd med dem..
  • TesshjärtaFred

Härligt. Och skönt att få så bra pris. Jag hade egentligen en ringbudget på 3500 (det är bara jag som ska ha en till ring) men kommer att överskrida den. Frågan är nu om jag ska välja ringen för 4845 eller den för 5845. Det får jag som sagt avgöra när vi ser vad alla andra kostnader hamnar på. Vi har ju gjort el prelbudget men vissa saker kanske blir billigare än vi har räknat med. Och då kanske jag kan få den dyrare ringen.
    Ringarna finns här: (fast jag ska ha i vittguld)
    www.nordstansguld.se/product_details.asp&cat2=53&id=593&sida=Schalins%20Norrsken%20|%20Aura%200,15%20ct

www.nordstansguld.se/product_details.asp&cat2=53&id=592&sida=Schalins%20Norrsken%20|%20Nimbus%200,28%20ct

• september2009bröllop

tess det finns en ring som liknar dem du gett länkarna till på albrekts och där kostar den 2800 kr tror jag de va.. fast den e typ bara 2 eller 3 mm bred..

• TesshjärtaFred

Aha, det lät ju spännande. Grejen är att min förlovningsring är 5, och jag vill gärna inte ha så mycket smalare än den. Man jag ska kolla Albrekts guld. Är den billig kan jag ju ha två.

• TesshjärtaFred

Och vi har ju faktiskt ett Albrekts nära där jag bor. Hmm, ska nog kolla in i morgon. Så vet man att det alternativet finns. Tack för tipset september.

• september2009bröllop

vi köpte två som jag ska ha på var sida om förlovningsringen..

• MyochErlend

åh ska d ha 3 ringar...
    *ler* det var något nytt :)
    eller jag har iaf inte hört talas om det..
    men det är så fantastiskt att man har så fria händer...
    :D

Hörrni... jag längtar.. gör ni ?? :D

• september2009bröllop

längtar som tusan...

fick idén av tjejen som jobbade på albrekts.. hon hade gjort så och jag tyckte de va jättefint.. vi har dock inte bestämt än om den ena ska vara morgongåva..

Svar på tråden September 2009