• miss u

    Västeråsbrudar 2009

    Hej brudar!

    Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

    Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

    Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

  • Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Barret

    Då är vi två i alla fall :o)

    För att lilla jag ska få lite ordning på det så börjar jag nu på en lista.... Frågan är om vi ska skriva upp vad vi ska ta med oss också så man kan låna grejer av varandra så man inte behöver släpa allt...

    S-BOX:
    miss u
    Barret

    miss u skrev 2008-11-25 14:11:27 följande:


    Jag är på iaf! Och vi kan inte vara hemma hos oss. Mer än så vet jag. Hmm, måste ju börja smussla undan lite grejer som jag ska ha med mig.
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-25 13:40:34 följande:
    Moon girl: Det kotade 49 kronor per bit men då ingick utkörning inom Västerås. Du kan gå in på deras sida. systrarna.net
    Länken funkade inte. Kanske är något tillfälligt fel?
  • MoonGirl

    miss u skrev 2008-11-25 14:03:10 följande:


    Tack för all info! Vi kommer ju ha festen inom Hallstas kommun, så det lutar åt att vi tar tårtan därifrån. Fick du nå svar på varför bröllopstårtan kostade så mycket mer? Lite dumt av dom att ta så mycket i utkörningsavgift till Västerås. Tror dom skulle tjäna på att leverera till Västerås också.
    Varsågod!! Ja, jag förstår inte heller varför de tar 500 kr för att köra ut tårtan till Västerås. Hmm! De skulle definitivt tjäna på att leverera tårtor till V-ås, om de inte hade en sådan dyr utkörningskostnad....
  • MoonGirl

    miss u skrev 2008-11-25 14:09:58 följande:


    Alla: I lördags var jag till en skräddare och provade klänningar. Fastnade helt för en av Asperas balklänningar. Jättefin! Var tom en tant i butiken (kund alltså) som kommenterade hur fin jag var i klänningen. Helt spontant så där. Lutar åt att jag kommer att kolla efter tyg i Thailand och få nåt liknande uppsytt om det känns bra, annars köper jag den i Sverige. Kostade bara 3000:- så det är inte katastrof om det inte blir klänning i Thailand. OCH på söndag ska vi till Hamncafét och kolla hur det ser ut och om vi får plats. Den nya ägaren skulle duka inför julbord i Magasinet så då får vi se hur det blir. Ska även åka till kursgården som ligger vid vattnet också och kolla hur det skulle bli där.OCH så har vi bestämt oss för Marit. Hon kunde skjuta fotograferingen till kl 12:30-13:30. Har mailat och ska boka in fika. Sambon tycker väl att det är lite överflödigt att fika (han är inte mycket för att fika ute överhuvudtaget), men skulle ställa upp och sitta med iaf.OCH så har vi i stort sett bestämt oss för en trubadur också. Sambons storebrors granne blir det. Han skulle visst spela på sambon lillebrors bröllop på lucia (många bröder är dom) så då kan vi passa på att lyssna på honom och prata några ord.Det rullar på bra nu. OCH jag ska lägga upp ny tråd. Stängs den här ner helt om jag inte fixar det typ idag eller i morgon? Nån som vet?
    Vad kul att du har hittat en klänning som du gillar!! Har du inget kort på klänningen? Jag är jättenyfiken på hur den ser ut!

    Lycka till på söndag när ni ska till hamncafét & till kursgården!

    Vad kul att ni kunde boka Marit!! Avis Hon verkar jättebra! Vi kunde tyvärr inte boka henne, men vi har bokat in en annan fotograf som passade oss bättre tidsmässigt. De verkar också bra!

    Kul att ni ska ha en trubadur på erat bröllop. Vi kommer förmodligen att ha någon slags musikanläggning....
  • Mangos

    länken funka för mig! Annars kan du alltid gå in på alla senaste trådarna i menyn så kommer du till den nya tråden

  • miss u

    Moongirl: Om du kollar i den andra tråden som jag nu lagt upp så får du vägbeskrivning till min klänning.

    Det var tur att Marit kunde tänka sig att justera tiden en halvtimme för det passade oss bättre. Hon tar lite mer än vad vi budgeterat, men att få högupplösta bilder är ju guld!

    Det blir nog trubadur i kanske två set, och sen musikanläggning emellan.

  • MoonGirl

    miss u: Eller jo, vi kunde boka Marit på vår bröllopsdag, men hon kunde bara 11.30-13.00 och då har vi tre timmar tills vigseln börjar. Vi kände att det blir för länge mellan fotografering och vigsel. Nu ska vi fotas runt 13.30-15.00 (eller börja kl 14.00) har inte bestämt oss ännu. Dessutom kommer det två fotografer och fotar oss, så vi får lite olika vinklar, det blir kalas! Så det räcker nog att fotas under en timme.... =)

  • MoonGirl

    miss u skrev 2008-11-25 15:52:22 följande:


    Moongirl: Om du kollar i den andra tråden som jag nu lagt upp så får du vägbeskrivning till min klänning. Det var tur att Marit kunde tänka sig att justera tiden en halvtimme för det passade oss bättre. Hon tar lite mer än vad vi budgeterat, men att få högupplösta bilder är ju guld!Det blir nog trubadur i kanske två set, och sen musikanläggning emellan.
    OK! Då ska jag besöka den nya tråden!
  • miss u

    Tre timmar känns lite väl länge. Vi kommer ha 1½ timme, och det känns lite på gränsen. Vet inte när det är tänkt att man ska vara i kyrkan innan vigseln.

    Coolt med två fotografer, men svårt att veta var man ska titta då. Vad får ni betala?

    Glöm inte att titta in i den nya tråden!


    MoonGirl skrev 2008-11-25 15:53:07 följande:
    miss u: Eller jo, vi kunde boka Marit på vår bröllopsdag, men hon kunde bara 11.30-13.00 och då har vi tre timmar tills vigseln börjar. Vi kände att det blir för länge mellan fotografering och vigsel. Nu ska vi fotas runt 13.30-15.00 (eller börja kl 14.00) har inte bestämt oss ännu. Dessutom kommer det två fotografer och fotar oss, så vi får lite olika vinklar, det blir kalas! Så det räcker nog att fotas under en timme.... =)
  • Elide
    MoonGirl skrev 2008-11-25 15:43:22 följande:
    Länken funkade inte. Kanske är något tillfälligt fel?
    du måste lägga till www
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009