• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Elide

Tycker inte det gör nått att det är olika typsnitt på bokstäverna. 34:an tycker jag var väldigt fin.

Vi har monotyp corsiva som bokstavstil på alla trycksaker.

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-23 21:40:30 följande:
    [citat]
    Tycker inte det gör nått att det är olika typsnitt på bokstäverna. 34:an tycker jag var väldigt fin. Vi har monotyp corsiva som bokstavstil på alla trycksaker.
    [/citat)

.... Även på monogrammet?
  • MoonGirl

Alla: Jag läste i ett gammalt inlägg (från maj-08) att man kan beställa en bröllopstårta från Wenströmskas bageri/konditorlinje. Jag vet inte om det gäller längre, men det kan ju vara värt att kolla upp det . För priset var 20 :-/bit!! Det var det billigaste alternativ jag har hittat hittills....

• mysan31

tessisen: det låter jättebra att dom kan sminka oss...
    Vad kul...
    Jaghar ochså en kompis som håller på med mary kay produkter och är inne på make up...

• mysan31

moongirl: har du sett mitt monogram som jag har lagt till i mitt
    bildgalleri...

• Barret

MoonGirl:
    Vad kul att ni prel.bokat en fotograf! Kul! Vi funderade också först på att fota oss vid Anundshög fast vi bestämde att vi ville ha med vatten (jag är i stort sätt uppvuxen på sjön så det är en stor del av mig) så vi kommer hålla till ute på Björnön. Var jag är uppvuxen..? Jag har frågat mig detsamma *skrattar* hum.. jag inboxar dig med hela historien :o).

Tessisen:
    Vilken grej med gratis sminkning! De flesta tackar väl och tar emot! För min del så får jag stå över (tyvärr) eftersom jag är allergisk mot allt vad smink heter..

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-11-23 22:33:39 följande:
    moongirl: har du sett mitt monogram som jag har lagt till i mittbildgalleri...
    Vilket fint monogram! Har du köpt det från www.monogramsidan.se?
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-24 08:25:50 följande:
    MoonGirl:Vad kul att ni prel.bokat en fotograf! Kul! Vi funderade också först på att fota oss vid Anundshög fast vi bestämde att vi ville ha med vatten (jag är i stort sätt uppvuxen på sjön så det är en stor del av mig) så vi kommer hålla till ute på Björnön. Var jag är uppvuxen..? Jag har frågat mig detsamma *skrattar* hum.. jag inboxar dig med hela historien :o). Tessisen:Vilken grej med gratis sminkning! De flesta tackar väl och tar emot! För min del så får jag stå över (tyvärr) eftersom jag är allergisk mot allt vad smink heter..
    God morgon! Tack för mailet, jag ska svara på det lite senare. Snart ska jag och sonen ta en tur ut till Gryta. Har äntligen bilen hemma idag! .

Ja, det är ju jättefint ute på Björnön. Vi har inte riktigt bestämt oss var vi vill fota oss någonstans. Men Anundshög (inte bara runstenar) Björnön (vatten och Västerås som bakgrund) Rudbeckianska (fina stadsmiljöer) och runt Domkyrkan är ju fina miljöer. Vi får se vart vi väljer att vara någonstans.

Ja, det känns bra att vi har prel.bokat en fotograf nu. Idag måste jag ringa och boka serveringspersonal, boka catering mm (så att man har det gjort).

Nej, vad tråkigt att du är allergisk mot smink!! Finns det inget smink som är anpassat för allergiker?
  • Barret

MoonGirl:
    Det finns smink som är anpassat för allergiker men inte till mig. Jag är allergisk mot både parfym och ett gäng konserveringsmedel så det är svårt. Jätte trist men det är något man får lära sig leva med helt enkelt. Får väl photoshoppa in lite smink när jag redigerar mina bilder sen *skrattar lite*

• mysan31

Moongirl: Japp,jag har köpt det på monogramsidan,det var inte
    så många monogram att välja på så det var ganska lätt val,jag kan förstå att det är svårt för dig eftersom det var så många...
    Det var många fina monogram som ni hade...

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009