• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • miss u

Sambons lillebror som gifter sig på lucia har beställt tårta från Wenströmska. Stämmer att den kostar 20 kr/bit. Rena kapet! Tror säkert att ni som gifter er i maj kan beställa därifrån iaf.

Snällt att du frågar mina frågor också. Grattis till huset! Du kommer ju kunna hänga hos Håkans hela dagarna sen när ni flyttat.

MoonGirl skrev 2008-11-24 14:02:53 följande:
    Alla: Jag ringde till Wennströmska gymnasiet nyss, de gör bröllopstårtor men inte på somrarna! Typiskt!! Jag ringde Håkans bageri i Hallsta också, personen jag pratade med hade ingen koll på bröllopstårtor. De som har hand om bröllopstårtor är i bageriet från kl 05-10 imorgon, så jag får ringa då i stället. Miss u: Jag har noterat dina frågor, så jag ska ställa dem när jag ringer dit imorgon!!
  • Barret

Jag har haft en jätte bra helg! I lördags var vi och tittade på ringar så nu har jag bestämt vad jag vill ha... Har ett par månader på mig att ändra mig eftersom dom inte kommer göra dem förrän nästa år, men ändå :o) I söndags åkte vi förbi kyrkan, shoppade lite andra "bra ha" saker och pysslade med inbjudningskorten.. Snaaart klara :o)

Tessisen skrev 2008-11-24 13:58:15 följande:
    Barret: Där ser man hur nog jag läser inläggen.:) Har alla haft en bra helg annars då?
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-11-24 14:16:09 följande:

Sambons lillebror som gifter sig på lucia har beställt tårta från Wenströmska. Stämmer att den kostar 20 kr/bit. Rena kapet! Tror säkert att ni som gifter er i maj kan beställa därifrån iaf.Snällt att du frågar mina frågor också. Grattis till huset! Du kommer ju kunna hänga hos Håkans hela dagarna sen när ni flyttat.
    Ja, 20 :- biten är ju rena kapet! Ja, ni som gifter er i maj ska kunna beställa bröllopstårta från Wennströmska! .

Jag ringer till Håkans bageri 2morrow! Hör av mig sedan!

Ha ha! Ja, precis. Jag skulle kunna hänga vid Håkans bageri varje dag när jag flyttar till Hhr (not) .
  • mysan31

moongirl: Vi har inte bokat nån fotograf än,vad har ni bokat för fotograf...

• mysan31

fick höra att dom hade utförsäljning i uppsala på elisabeth carlsson after six i uppsala i hela butiken...
    det är frackar,brudklänningar från 1000-5500 kr...
    smycken,skor,sjalar,dom har utförsäljning till lördagen den 29 nov i hela butiken...även tärnklänningar...
    Är lite intresserad att åka dit och titta vad dom har...
    Klänningen är klar i allafall,får se om man hittar nån tiara eller sjal,eller sambon måste skaffa sig kläder...
    Måste även hitta nånting till lillkillen,vet inte om dom har till honom...

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-11-24 23:00:07 följande:
    moongirl: Vi har inte bokat nån fotograf än,vad har ni bokat för fotograf...
    Vi har bokat dem på Weddingbook
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-11-24 23:13:16 följande:
    fick höra att dom hade utförsäljning i uppsala på elisabeth carlsson after six i uppsala i hela butiken...det är frackar,brudklänningar från 1000-5500 kr...smycken,skor,sjalar,dom har utförsäljning till lördagen den 29 nov i hela butiken...även tärnklänningar...Är lite intresserad att åka dit och titta vad dom har...Klänningen är klar i allafall,får se om man hittar nån tiara eller sjal,eller sambon måste skaffa sig kläder...Måste även hitta nånting till lillkillen,vet inte om dom har till honom...
    Åhhh, vad kul! Skulle också vilja åka dit, men jag har ingen bil. Ska du åka dit? Jag skulle behöva handla smycken, skor, någon tiara eller slöja. Var någonstans ligger Elisabeth Carlsson-affären? Det var 100 år sedan jag var i Uppsala.... Bra med rea

När jag var på Ruths och till Ursulas här i stan, så hade de kläder till barn. Jättfina! Vi ska köpa något till Erik sedan också. Men det tänkte vi göra någon gång i vår...
  • Barret

Jag sitter fortfarande och funderar ganska mycket på musik till kyrkan. Känner att jag inte kommer på något riktigt bra. Vi har nog tänkt oss 2 psalmer (för det måste man visst ha) sen någon solosång... Tänkte att det kanske var bra att komma på vilken låt vi vill ha innan jag frågar tjejen som jag vill ska sjunga.. Några tips och förslag? Gärna tips och förslag på psalmer också för där står det ännu mer still!

• MoonGirl

miss u och till alla andra som är intresserade av att höra information om Håkans bageri i Hallsta: Nu har jag ringt till bageriet! Bröllopstårta kostar 37 kr/person. En vanlig tårta kostar 18 kr/person. När det gäller bröllopstårta kan man välja fyllning själva, allt kan de inte göra, men så gott som allt. Det får man komma överens med dem. Tårtställning ingår i priset. Tårtorna levereras i kartonger och man bara ställer upp dem själva på plats. Om bröllopstårtan ska levereras till Västerås så kostar det 500 kr (!!!) och inom Hallstahammars kommun 50 kr i utkörningsavgift. Hade gärna beställt en bröllopstårta därifrån, för de har så goda tårtor!! Men har inte lust att betala 500 kr i utkörningsavgift.

Varifrån ska ni andra beställa bröllopstårta ifrån?

Tessisen: Visst skulle ni beställa tårta från Systrarna Ericsson? Vad tar de för pris per person? Ingår ställning och utkörning inom V-ås?

• Barret

MoonGirl:
    Vi ska köpa vår tårta genom Chantal (ligger i Punkt) eftersom Björnögården har samarbete med dem och tårtan ingår i det priset som vi sedan betalar till Björnögården.. Hoppas dom har något bra att välja på :o). Vi ska träffa dem på tisdag!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009