• MoonGirl

    Västeråsbrudar 2009

    Halloj!

    Jag hänger på här också jag och min sambo planerar att gifta oss nästa sommar, augusti 2009. Vi har inte bokat kyrka och sånt ännu. Men snart så!! Antingen kommer vi att vara i Strömsholms kapell (som ligger i Strömsholms slott) eller i Badelunda kyrka. Jag och sambon håller på att kolla vilket alt som passar oss bäst. Bröllopsfesten är tänkt att ha i stenköket ute i Strömsholm (om vi gifter oss i kapellet där i Strömsholm) eller i Brunnbygård (om vi gifter oss i Badelunda kyrka)

    Är det någon här inne som tänker önska sig presenter eller ha kuvertavgift?

    Ha det fint!

  • MoonGirl
    mmmalurk skrev 2008-08-26 10:33:12 följande:
    Hej... Jag gifter mig nu, 080906 i Västerås Domkyrka med festen på Brunnby Gård. Vi har catering - Nyqvarns Gästgifvaregård och Mathias Klinga. Kan varmt rekommenderas. Vi har gjort det mesta själva när det gäller trycksaker, fixar egen alkohol, egen personal och så... Lycka till och njut av planeringstiden också.
    Åhh, vad kul att ni ska gifta er snart!! Hoppas ni får en jättefin dag!!! Kul att ni ska vara i Västerås Domkyrka. Lycka till med allt!

    Ni gjorde egna inbjudningskort och så? Ska ni önska er presenter eller ha kuvertavgift?

    Vilka ska servera på erat bröllop?

    Ha det bra!
  • MoonGirl

    mmmalurk: Hur långt innan skickade du ut inbjudningskorten?

  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-08-26 12:18:08 följande:
    Hejhej!!!Jag hänger ochså på här...Jag och min sambo gifter oss den 20 juni 2009 nästa år...Vi har bokat skultuna kyrkan och sen ska vi ha festen i scoutstugan,den ligger ochså i skultuna...Jag försöker vara ute i god tid,så att det inte blir stressigt i slutet...Har även bokat ringarna så dom är färdiga..Vi är inne lite på rosa och vitt eller rött och vitt...Jag hittar inga rosa löpare som man kan ha på borden..Är det någon som vet vad man kan hitta några...har även fixat lite till dekorationen..m.m.ha det bra...Angelika
    Kan man inte hyra löpare någonstans?
  • MoonGirl

    Rebellen75: Ville din bästa kompis vara brudtärna? Jag har också frågat min bästa kompis om hon vill vara brudtärna och det ville hon!! *glad*. Hur funkar det med toastmadam och toastman? Är det dem som sköter tiderna för tal mm?

    Vi funderar också på att ha festen ute vid Brunnby gård, om vi väljer att gifta oss i Badelunda kyrka. Vi ska dit och kolla på Brunnby gård imorgon. Vad tyckte du om Brunnby gård?

  • MoonGirl

    Är det någon här inne som vet om ni ska bjuda med barn till middagen och festen efter vigseln?

  • MoonGirl

    Idag var jag ut till Strömsholms slott och kapell och tittade lite. Fint. Men jag gillar verkligen Badelunda kyrka, svårt!!!

  • MoonGirl

    miss u skrev 2008-08-28 07:37:21 följande:


    Tessisen: Jag hittar inga bilder på din sida..? Jag har fattat det som att man måste kryssa i nånstans att man vill att andra ska kunna se. Jättenyfiken på vad det är för klänning du ska ha! Själv vet jag inte alls, eller lite vet jag väl. Rätt så enkel med lite brodyr upptill. Vet inte om jag ska ha axellöst eller inte. Det är ju rena djungeln.Mysan: Vi är också ute efter nån catering, även om vi mest tänkte ha kall buffé och bara beställa nån potatisgratäng som är varm.Rebellen: Se så duktig du är som lyckades hitta hit innan jag hann skicka länken till dig. Moongirl: Vi tänkte ha barn på både vigseln och festen. För oss känns det fel att utesluta dom eftersom dom är del av familjen. Vet inte än hur man ska underhålla dom, men det får bli ett senare problem.Förstår att du har svårt att välja Strömsholms slott eller Badelunda. Dom är verkligen jättefina båda två. Men det går väl in färre antal människor i slottskapellet om jag inte minns fel? Det kanske hjälper dig att välja.
    Igår var vi ut till Badelunda kyrka igen och nu har vi bestämt oss, det blir Badelunda kyrka och sedan ska festen vara i Brunnby gård (vi var ut dit igår och kollade, verkar jättebra!) så nu ska vi ringa och boka Badelunda kyrka + festlokal till augusti-09. Får se vilket datum som är ledigt i augusti. Kapellet i Strömsholms slott är fint, men jag fick inte någon speciell känsla för det, det fick jag i Badelunda kyrka. Det ska ju ändå kännas "rätt" när det är sin stora dag. Sedan går det ju in fler personer i Badelunda kyrka. Badelunda kyrka är ju också min sons dopkyrka (han döptes där den 23/8-08) och det kändes jättebra, det kändes som "vår" kyrka
  • MoonGirl

    miss u: Ute i Brunnby gård finns det ett rum där det finns tv + dvd, så om vi bjuder med barn till festen så finns det i alla fall ett rum för dem att vara i. Kanske kan man sätta på en dvd-film när det ska bli tal? Vi har inte bestämt oss än om hur vi ska göra, bjuda med barn till festen eller inte. De är i alla fall välkomna till kyrkan. Svårt att veta om man ska bjuda med barn eller inte till festen, men vi känner många som har barn som förmodligen inte kan fixa barnvakter eftersom förmodligen alla tänkbara barnvakter kommer att vara på vårt bröllop.

  • MoonGirl

    Jag har frågat min bästa kompis om hon vill vara brudtärna och det ville hon hon blev jätteglad!! Är det någon som vet om man måste ha bestman om bruden har en tärna? Min sambo vet inte riktigt vem han ska fråga....

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009