• Mumriks blivande fru

Svart vitt bröllop

Någon som har tips, idér eller bilder på bröllop där temat var svart vitt? Vet att jag sett bilder på någons sida, men minns inte vem det var...

• Svar på tråden Svart vitt bröllop
  • Shayla

Vi ska ha svart vitt och lila som temafärger
    Vet iaf att Trampetroll (tror jag hon heter) ska ha svart och vitt som tema och ha massa bilder i sitt galleri

• kuliJuli

Vi kommer (det vi sagt hittills, kanske ändrar vi oss ) också att ha svart-vitt tema med rosa/aprikosa inslag, dessutom är jag sugen på att även köra lite vintage/50-tals crossover Har lite inspirationsbilder i mitt galleri. Vi gifter oss inte förrän nästa sommar så bilder på våra egna saker dröjer nog ett tag.

• Casall

Vi hade svart och pärlemorvitt som temafärger. Skitfint och stilrent! Vi hade vita dukar med svart tapetboard i mitten på bordet. Svarta servetter och vitt proslin. i gjorde namnskyltar med svart papper och klistrade dit en bit vitt att skriva namnet på. Vi hade vita krukor med oasis och blandade svarta plastblommor med vita riktiga rosor.

• Tx2

Låter snyggt Casall. Inga bilder?

• Casall

Tror inte vi tog en enda bild på dukningen... total miss! haha

Tx2 skrev 2008-08-20 15:56:29 följande:
    Låter snyggt Casall. Inga bilder?
  • Mizty

Ingen av er som har hittat svarta eller vita fjärilar någon stans??

Casall - Låter riktigt snyggt!!

• kuliJuli

vad ska du ha dem till?

Svart fjäril i metall finns på panduro
    www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet&OPT=GET&AID=312804

Där finns också mallar för stansning, eller paljetter som fjärilar (innehåller vita ser det ut som. På tygbutiker, butiker som säljer band, applikationer etc brukar det finnas små fjärilar i tyg i massa olika färger att sy fast på saker...

Om du är pysslig så finns en snygg DIY-fjäril till inbj.kort tex med beskrivning på
    lillblommanskapar.blogspot.com/2008/05/vlkommen-skna-maj.html

Mizty skrev 2008-08-21 11:00:25 följande:
    Ingen av er som har hittat svarta eller vita fjärilar någon stans??Casall - Låter riktigt snyggt!!
  • Mizty

Tack snälla!! Hittade ju i silver oxå, passar ju med till vårt tema

• Mumriks blivande fru

När jag startade den här tråden trodde jag att jag skulle bli ensam i den... vad kul att det är så många som vågar vara annorlunda

• Mizty

Jag ser ingen anledning att vara "som alla andra"
    Skit kul att se som sagt att man inte är ensam & få inspiration från andra!!

Mumriks blivande fru skrev 2008-08-26 12:29:57 följande:

När jag startade den här tråden trodde jag att jag skulle bli ensam i den... vad kul att det är så många som vågar vara annorlunda
  • Tx2

Är det någon utav er som har bilder på inbjudningskort i svart o vitt? Behöver lite inspiration.

• Tx2

Tack, bli inte förvånade om jag kikar in i era gallerier lite då och då. Fanns mycket fint.

• Rebellen75

Jag var på Mässa i går och kom över massor med roliga saker i svart och vitt. Vi kommer (tror jag) ha vita dukar och svarta löpare med vita rankor (konstblommor) och buxbollar i svart, jätte läckra.

Hittade även vita kort med svart blomtryck men det har inte bestämt mig på den fronten ännu.

Höga stora vaser att ha bål i typ 50 cm hur fina som helst, men måste se vad lägsta ordervärde är för att få fraktfritt. Har ännu inga bilder att visa ännu men förhoppningsvis kommer det så småningom.

• Mumriks blivande fru

Vad var det för mässa?

• Rebellen75

Det var Formex. En mässa för företag så att vi kan köpa in varor till våra butiker ( I mitt fall min kompis butik)

• Nova79

Vi ska ha svart/vitt Inbjudningskorten var svarta med ett svart/vitt prickigt brett vitt band. Vi kommer även ha en svart vit prickig bröllopstårta, urläcker!

Svar på tråden Svart vitt bröllop