• Cross

Någon annan som blivit för full på sitt eget bröllop?

Jag gifte mig i går. Det var en fantastisk dag.
    Men efter middagen blev jag full. Jag var trött och känslomässigt utmattad, jag har (ofrivilligt) gått ner en massa i vikt och tål helt enkelt ingen sprit.

Jag blev alldeles för full. Tyvärr. De sista två timmarna av festen minns jag bara bitvis av.

I dag är jag full av självömkan och ångest. Skäms som en hund. Jag hade lovat mig själv att inte bli onykter, och så blir jag i stället asplakat.

Min man fick bära hem mig.

Har någon annan upplevt samma sak?
    Har ni varit på något bröllop där bruden har spårat ut?
    Vad tycker ni om fulla brudar?

• Svar på tråden Någon annan som blivit för full på sitt eget bröllop?
  • Ninnispinnis

Då bar han ju dig över tröskeln i alla fall...

Det känns ofta som att "det har varit en spotlight bara på MIG, och ALLA har sett och hört precis vad jag har gjort". Man glömmer lätt att alla andra (de flesta iaf) också är berusade, och att de inte faktiskt alls har lagt märke till hur berusad man är...

Grattis till bröllopet och att du har blivit fru!

Ps. Känner igen det där med "Du är min bäääästa kompis... Jag tycker så hiiimla mycket om dig"... Ds.

• solsystem

Har ni inte hört bröllopshistorian som de berättar på rix morgonzoo? Där kan man snacka om att bli full! Bruden gick hem och sov en stund och kom sen tillbaka iklädd jeans om jag inte minns fel;)

• dfk

Jo, jag har hört det, det var så sjukt alltihopa så tom så den som ska berätta om det, radioprataren, skrattar och kan inte sluta...

• Cross

Den historien har jag helt missat. Ni får gärna delge alla detaljer :)

En av mina närmsta väninnor ringde idag. Jag har svaga minnen av att jag hänger runt hennes hals och säger just "du är min bääästa vääään" och att hon fnittrar lite förläget och säger något i stil med "Men XXX då, vad säger du för tokigheter". Hon sa inte ett ord i dag om att jag var för full. Jag sa inget heller. Nu är jag stenhård på min linje: Vi hade ett jätteroligt bröllop. Inte ett ord om att jag blev aspackad eller blev buren hem.

• misstrixie

Cross,

Hoppas det kommer att fortsätta kännas bättre och bättre, för det ÄR ingen stor grej och du behöver inte klandra dig själv.

Jag var också ganska yr i tiaran när festen började gå mot sitt slut. Har skrattat mycket åt bilderna från natten på mig med rödblossande ansikte, rufsig frisyr, dimmiga ögon och ett gigantiskt fånigt leende... Och jag är säkert inte den enda som har skrattat. Men äsch, so what? Jag känner likadant inför det som att vår ingångsmarsch varade ungefär tre timmar för länge och att prästen fumlade med ringarna - det är de små lustiga detaljerna man kan skratta åt senare, som gör det hela personligt och charmigt! Hellre det än perfekt och stelt och tråkigt.

Kramar!

• Cross

Tack Misstrixie,
    I'm slowly getting over it. Men det tar förbannad tid.

Min kompis sa, när jag ojade mig dagen efter - "Vad ville du vara då - sval och kontrollerad och snygg?"

Ja, visst hade det varit lättare att vara "sval och kontrollerad" när man vaknar dagen efter... i stället för att kräkas... Jag ser fram emot att se bilderna och jag hoppas verkligen att jag också får mig ett gott skratt.

• Troll1

Sa till min m2b häromdagen, apropå denna tråd, att han kunde säga till mig lite försiktigt om jag inte tänker mig för. Han har spärrarna, mina är lite "suddigare" eller "flytande" om man så säger. Då svarade han att jag bara blir sur/förb... om/när han säger till mig. Antagligen har jag blivit det förut. Vi får nog ha ngn slags kod för om ngn är på väg lite för mkt in i dimman. Ngt förslag??

• Humlanhubbe

hehe..känner igen det där ..'Vad sägs om en nypa frisk luft älskling' kanske är en bra kod ifall att..

Troll1 skrev 2008-08-09 21:01:07 följande:
    Sa till min m2b häromdagen, apropå denna tråd, att han kunde säga till mig lite försiktigt om jag inte tänker mig för. Han har spärrarna, mina är lite "suddigare" eller "flytande" om man så säger. Då svarade han att jag bara blir sur/förb... om/när han säger till mig. Antagligen har jag blivit det förut. Vi får nog ha ngn slags kod för om ngn är på väg lite för mkt in i dimman. Ngt förslag??
  • Hvidbrud

Vet inte hur full jag blev igentligen... Blandningen av extrem fest yra, champagne hela dagen, dansande underbart glada gäster och total "stres-release" gjör att jag inte har en aning om mitt tillstånd på dagen. Har ett svagt minne av att jag stått och talat rakt in i filmkameran, men jag har inte sett filmen ännu. Så jag ska nog få se bevis.
    Mådde inte så bra i x2000 dagen efter... Iiiiisch...
    Men gud vad kul dat var och gud så skönt att det är över!

• T3ZZ

Ett tips som ja läst nånstans, det kan göra fyllan lite minder å hotta upp bröllopsnatten. Ta tid för er själva du å brudgummen, smyg till toaletten å hångla lite under festen. Ta en promenad bara ni två å känn på atmosfären att va man å hustru, man piggnar till lite å ni har bröjat bröllopsnatten lite långsamt så där. Du har ju tärnan för att hålla koll på dej säg till henne om hon tycker du börjar bli lite suddi

• Vickie 79

haha, en av mina bästa kompisar gifte sig nyss o både hon o brudgummen blev rätt rejält påverkade, men dom var verkligen bara roliga i allafall, det var ett underbart bröllop på alla sätt och vis

• esset50
    Cross skrev 2008-08-09 19:54:09 följande:
    Den historien har jag helt missat. Ni får gärna delge alla detaljer :)En av mina närmsta väninnor ringde idag. Jag har svaga minnen av att jag hänger runt hennes hals och säger just "du är min bääästa vääään" och att hon fnittrar lite förläget och säger något i stil med "Men XXX då, vad säger du för tokigheter". Hon sa inte ett ord i dag om att jag var för full. Jag sa inget heller. Nu är jag stenhård på min linje: Vi hade ett jätteroligt bröllop. Inte ett ord om att jag blev aspackad eller blev buren hem.
    www.rixfm.com/index.php&page=401&underpage=147.74418&showsoundclips=all

2007-06-28

Varför skulle du babbla runt om hur du tog dej hem?
    Vem gagnar det?
    Mer än i så fall någon ickevän, som blir skadeglad?
    Tig som muren, med GOTT samvete
  • Soon and very soon

oj vad jag längtar nu! skrattar så jag gråter!

• Im yours

hej! Jag hade oxå missat det här. Vilken historia, oj, oj, oj. Just det, Tig som muren! , *asg*

• Cross

En romantisk promenad hade säkert varit på sin plats :) Lycka till med det alla blivande brudar!!

Japp, jag tiger som muren nu. Jag hade världens bästa fest!! Som minnehar jag mitt diadem framme, som har blivit aldelles snett och vint. Inte en pärla sitter på sin plats längre.

• esset50

Hoppas att du en dag kommer att kunna skratta åt det hela, utan att känna skuld.

• Cross

Jodå, I'm getting there. Tråkigt bara med alla minnesförluster men de börjar sakta komma tillbaka. jag kikade på lite kort idag och det var inte så farligt som jag trodde :)

Jag vill gärna höra andras fyllehistorier!! Kom igen, tjejer!!!

• Vickie 79

bröllopet som jag skrev om innan innehöll en brud som stod upp på ett bord o sjöng till let me entertain you för att avslutas med ett hopp ner på golvet, satte sig ner o spela luftgitarr, allt iförd sin brudklänning

• Lajsan
    esset50 skrev 2008-08-10 18:31:46 följande:
    www.rixfm.com/index.php2007-06-28Varför skulle du babbla runt om hur du tog dej hem?Vem gagnar det?Mer än i så fall någon ickevän, som blir skadeglad?Tig som muren, med GOTT samvete
    asg får hoppas vår dag inte blir lika hemsk som den på rix fm....
Svar på tråden Någon annan som blivit för full på sitt eget bröllop?