• Cross

Någon annan som blivit för full på sitt eget bröllop?

Jag gifte mig i går. Det var en fantastisk dag.
    Men efter middagen blev jag full. Jag var trött och känslomässigt utmattad, jag har (ofrivilligt) gått ner en massa i vikt och tål helt enkelt ingen sprit.

Jag blev alldeles för full. Tyvärr. De sista två timmarna av festen minns jag bara bitvis av.

I dag är jag full av självömkan och ångest. Skäms som en hund. Jag hade lovat mig själv att inte bli onykter, och så blir jag i stället asplakat.

Min man fick bära hem mig.

Har någon annan upplevt samma sak?
    Har ni varit på något bröllop där bruden har spårat ut?
    Vad tycker ni om fulla brudar?

• Svar på tråden Någon annan som blivit för full på sitt eget bröllop?
  • blivandefrulycklig

NAlle Puh 40: För oss som väljer att ha vin o öl o bar handlar det ju INTE om att vi inte kan ha roligt utan alkohol men eftersom ALLA i vår krets uppskattar ett gott vin till maten och sen en go grogg känner ju vi att det MÅSTE vi ha på vårt bröllop...

• Cross

Ja, för mig är det också ett måste med alkohol på bröllop. Det låter sorgligt kanske, men det är ju inte fyllan man vill åt - utan det goda och själva stämningen.

Jag var på ett alkoholfritt bröllop med över 100 gäster, det var inte lyckat. Jag säger inte att det skulle bli lyckat med en massa sprit, men stämningen kanske skulle bli mindre "stiff".

Och att gå först från sitt eget bröllop var för oss otänkbart. Vi bestämde innan att nu när vi ÄNTLIGEN är barnfria och har samlat alla våra vänner - då jäklar ska vi utnyttja tillfället och parta till gryningen.

Sen så gick jag för långt.. det vet jag. Men men. Det var kul.

• dfk

Jag har varit på ett bröllop där bruden blev kanonfull, men istället för att kanske skratta åt det, så ställde bruden till en stor scen. Grät och skrek inne på toaletten, var otrevlig mot sin mamma och vart osams med maken.....
    Nej! Var inte ledsen eller ha dåligt samvete. Förlåt dig själv. det var ett roligt bröllop. Alla glada, inget du ska skämmas för!

• Cross

Åh, nu mår jag genast mycket bättre! Vad härligt att höra om någon som verkligen spårat ut! Mer sånt!!

• Troll1
    Cross skrev 2008-08-06 23:29:52 följande:
    Åh, nu mår jag genast mycket bättre! Vad härligt att höra om någon som verkligen spårat ut! Mer sånt!!
    Nämen!
  • Lillsnufflan

Alla (eller nja, vi som inte är med i IOGT-NTO) har druckit för mycket ibland. Det är faktiskt inget att skämmas för (om man inte är den typen som skriker och slåss på fyllan förståss alternativt kräks på sin bordsgranne, vilket jag faktiskt har sett hända). Om du var "full och gla'" när du nu för en gångs skull är barnfri och har möjlighet att parta hela natten så är det väl inte hela världen. Gästerna verkade ju ha trevligt. Var nöjd i stället med att alla verkade ha en trevlig dag och fest.

• Troll1

Jag tror att vi brudar slarvar med maten sista dagrana/dagen. Lätt att glömma bort i allt fixande. En rejäl frukost & lunch ska jag se till att få i mig. Inte bara några späda salladsblad!

• Cross

Jag är relativt nyopererad i magen och har inte kunnat äta ordentligt den sista tiden (därav den ofrivilliga viktnedgången). Jag åt grötfrukost, 2 luncher och drack mängder av vatten på dagen, men fick i mig minimalt med mat. Jag är en storätare i vanliga fall. Mitt heta tips till alla brudar är att äta så mycket man bara kan dagarna innan bröllopet.

Nu, när den kemiska ångesten har börjat släppa, det har gått några dagar och den värsta skammen har lagt sig så är jag otroligt nöjd över mitt bröllop.

Jag kräktes inte (i alla fall inte samma dag - jag det gjorde jag dagen efter) jag var snäll och glad men på tok för full. Nu är jag rätt glad över att jag bara anfördtrodde min man och mina 3 närmsta vänner vilken ohygglig ångest jag hade dagen efter. Om jag hade sagt det till "alla" så hade jag förstört mer för mig själv. Då hade den officiella versionen varit "Skit, jag har förstört mitt bröllop - jag är så pinsam".

Nu är min officiella version av bröllopet: "Jäklar vilken fest! Vad kul vi hade! OJ vad full jag blev på slutet. Min MAN fick bära hem mig. Hi hi, vi började ett äktenskap i nöd och inte i lust direkt. Men GUD så kul det var"

• Ankan80

Jag hörde om en brud som blev full på 1 glas champagne!!!
    Hon missade middagen. :-O

Så ÄT massor innan det intas alkohol.

• T3ZZ

Cross:
    Helt rättt inställning. Ja brukar få ångest över va ja gjort på fyllan men efter ågra dagar så e d bra igen. Tiden läker alla sår!

Hoppas ja inte däckar på mitt bröllop. Vi får hålla oss i skinnet (man behöver ju inte dricka 7 cider å sen börja snapsa på det) har hänt. Men ja skrattar bort det. det va på min födelsedag, jahade kul å d verkade som alla andra hade d me.

kram

//
    theresetomas.blogg.se

Svar på tråden Någon annan som blivit för full på sitt eget bröllop?