• Cross

Någon annan som blivit för full på sitt eget bröllop?

Jag gifte mig i går. Det var en fantastisk dag.
    Men efter middagen blev jag full. Jag var trött och känslomässigt utmattad, jag har (ofrivilligt) gått ner en massa i vikt och tål helt enkelt ingen sprit.

Jag blev alldeles för full. Tyvärr. De sista två timmarna av festen minns jag bara bitvis av.

I dag är jag full av självömkan och ångest. Skäms som en hund. Jag hade lovat mig själv att inte bli onykter, och så blir jag i stället asplakat.

Min man fick bära hem mig.

Har någon annan upplevt samma sak?
    Har ni varit på något bröllop där bruden har spårat ut?
    Vad tycker ni om fulla brudar?

• Svar på tråden Någon annan som blivit för full på sitt eget bröllop?
  • egensinnig

Gifte mig också o igår o kan tillägga att våra gäster var så fulla att de inte hade märkt om jag var fullare....men det var ett kanonparty o alla var glada, inga olyckshändelser bara massa drinkar, dans, hångel och skratt!

• esset50

Precis!

OM någon har dem dåliga smaken att påpeka att "Du som är så pass gammal, utbildad osv" borde veta bättre.

Sätt näsan i vädret o fråga om denne är sotis!

"Låt dyngan torka, då kan du borsta bort den. Börjar du gno innan, så blir fläcken större"

• Troll1

"Låt dyngan torka, då kan du borsta bort den. Börjar du gno innan, så blir fläcken större"
    Haha, den ska jag komma ihåg!

• Nalle Puh 40

Vi ska inte ha alkohol på vårt bröllop, är rädd att någon ska bli för full och sen har vi i vår bekantskapskrets lika kul utan alkohol men utan att vara nykterister...

Hoppas att du mår bättre nu, värre saker ha ju hänt.

Njut av att vara gift och alla fina kort och presenter...

• Cross

Vi ville verkligen bjuda stort, och bjuda på massor att dricka. Vi skojade innan om att om alla dricker allt som bjuds så blir de alkoholförgiftade.

Det fanns inte i mina tankar att JAG skulle spåra ut. Jag lovade ju mig själv att inte alls bli full.

Ångesten börjar släppa nu, men jag önskar SÅ innerligt att jag kunde göra om kvällen. Det är så mycket jag inte minns. Alla våra vänner var där - de var så fina, de höll så fina tal och gav så vackra gåvor. Det känns som om jag har förstört en hel del av det.

Jag kommer aldrig kunna förlåta mig själv helt för det här. Tyvärr.

• Troll1

Cross: Vad säger din man? Dina kompisar? Var det så illa verkligen? Hade det varit lika illa om det var mannen?? Jag förstår dina tankegångar, jag oroar mig som sagt lite själv. Men det kanske inte var så farligt? Det lät ju som en lyckad fest! Om du och din man pratar lite så kommer det säkert fram minnen ska du se.

• GME76   080802

Haha det skojade vi också om. Bjöd visserligen inte men 20:- för drinkar och 10:- för öl/vin var praktiskt taget gratis .
    Jag var tyvärr för kontrollerad för att kunna bara släppa allt och inte bry mig men däckade däremot totalt i en timme vid 21-tiden på möhippan. Av ren viljestyrka kom jag igen och dansade på natten ändå men hade så ångest att det blev som det blev.
    Du o era gäster verkar haft kul så försök släppa och njut av giftermålet .

Kram på dig!

Cross skrev 2008-08-05 18:22:57 följande:
    Vi ville verkligen bjuda stort, och bjuda på massor att dricka. Vi skojade innan om att om alla dricker allt som bjuds så blir de alkoholförgiftade. Det fanns inte i mina tankar att JAG skulle spåra ut. Jag lovade ju mig själv att inte alls bli full. Ångesten börjar släppa nu, men jag önskar SÅ innerligt att jag kunde göra om kvällen. Det är så mycket jag inte minns. Alla våra vänner var där - de var så fina, de höll så fina tal och gav så vackra gåvor. Det känns som om jag har förstört en hel del av det. Jag kommer aldrig kunna förlåta mig själv helt för det här. Tyvärr.
  • esset50

Cross: Förlåt dig själv!
    Du har partajat, inte slagit någon.

Visst, inte kul, men jag håller med Troll1, Vad tycker omgivningen?

• Cross

Tack snälla ni för alla fina ord!!

Ja, nu börjar jag närma mig ett förlåtande av mig själv.
    Alla jag pratar med säger att det var det bästa bröllop de någonsin varit på. Det var kanonstämning, och jag var bara full och glad och full av kärlek. Och rolig. Men alla var rätt så dragna.

Det är synd att jag har minnesluckor. Men jag har minnesluckor från hela dagen. Från kyrkan. Då var jag verkligen inte onykter, utan spänd och skitnervös. Men de två sista timmarna är i en dimma.

Skit det samma. Vi bjöd på en fantastisk fest och har bestämt oss för att ha ett "anniversary party" om 5 år på samma ställe. Då har jag möjlighet att vara lite nyktrare.

• blivandefrulycklig

Skit i det!! Du är värd mer än din egen ömkan.... JAg är också jätteorolig, min M2B sa att han ville absolut inte gå först utan sitta o festa med sina kompisar och det ska vi också göra.... Grattis till ett fint bröllop o sluta tänk på det...

Svar på tråden Någon annan som blivit för full på sitt eget bröllop?