• Cross

Någon annan som blivit för full på sitt eget bröllop?

Jag gifte mig i går. Det var en fantastisk dag.
    Men efter middagen blev jag full. Jag var trött och känslomässigt utmattad, jag har (ofrivilligt) gått ner en massa i vikt och tål helt enkelt ingen sprit.

Jag blev alldeles för full. Tyvärr. De sista två timmarna av festen minns jag bara bitvis av.

I dag är jag full av självömkan och ångest. Skäms som en hund. Jag hade lovat mig själv att inte bli onykter, och så blir jag i stället asplakat.

Min man fick bära hem mig.

Har någon annan upplevt samma sak?
    Har ni varit på något bröllop där bruden har spårat ut?
    Vad tycker ni om fulla brudar?

• Svar på tråden Någon annan som blivit för full på sitt eget bröllop?
  • didis

GRATTIS TILL EN ROLIG FEST!!

Bjud på att du blev full - värre saker har hänt! De andra gästerna var väl inte spik nyktra de heller?!

• Cross

Tack alla ni för alla fina ord. Mera! Jag mår bättre redan.

Vi räknade ut att alla drack i snitt 2 glas skumpa, 3-4 glas vin till maten, likör och sedan gick det åt ytterligare en halv flaska vin per person. Så jo, det var rätt många som dansade och var glada.

Hela dagen var magnifik, trots regn. Det var så himla roligt. Middagen var utsökt och under hela måltiden var jag rätt ok.

Men sedan blev jag full. Och till slut aspackad. Jag har väldigt svårt att skratta åt det idag. Jag är så BESVIKEN på mig själv som inte höll mig i skinnet. Usch, jag sa så mycket pinsamma saker "du är min bääästa koooompis" typ. 36 år, mamma, akademiker, äger bostadsrätt, gör karriär och blir plakat på sitt eget bröllop. *Skäms*

• didis
    Cross skrev 2008-08-03 19:32:45 följande:
    36 år, mamma, akademiker, äger bostadsrätt, gör karriär och blir plakat på sitt eget bröllop. *Skäms*
    *haha* tur att du inte var 25, arbetslös, barnlös och boende i hyreslägenhet då!! =D
  • Troll1

Det är faktiskt ngt jag själv kan oroa mig lite grann för. Man är så spänd före, sover kanske dåligt, går upp i ottan, skålar mest hela tiden osv. Jag fick även mitt tredje barn för ett år sedan och är väldigt lättpåverkad. Jag känner inte direkt att, "ok nu ska jag bara dricka vatten"... Ska nog be m2b att vara lite polis. Fast då kanske HAN blir full istället.
    Jag tror inte det är så ovanligt trots allt. De flesta brudar är bara för fega för att erkänna det, tro mig.
    Grattis till giftermålet och strunt i det andra!

• egensinnig

Äsch det är redan vatten under bron! Gjort är gjort o ingen verkar ju ha tagit illa upp? Desto mer du skäms o ömkar dig själv desto mer pinsmat blir det. Stå för att du drack lite mycket men hade kul ändå!!
    Så länge du inte slogs, hotade, var otrevlig eller besvärlig så tycker jag det var helt OK!

• Mrs Fr

Äsch, det låter som en kanonrolig fest! Det hade ju varit mycket värre om festen hade varit stel och tråkig.

• Nienna

Jag blev full på mitt bröllop och hade skitkul! Blev inte askalas så jag har stora minnesluckor, men mer än salongsberusad i alla fall.

• Pyron

Och jag ångrar att jag inte drack mer.

• Lajsan
    ni är för roliga. Har du någon film du kan titta på och se att det inte är så farligt som du tror Usch jag är också nervös för att antingen jag eller sambon ska bli berusade
  • esset50

Skillnad på packad o patetisk.

Du sa/gjorde ju iallafall tydligen inget du behöver ångra...

Och rödvinsfläckar låter mkt bättre änn s*yfläckar.

Håller med egensinnig.

Svar på tråden Någon annan som blivit för full på sitt eget bröllop?