• Sellen

Kostnad förlovningsringar?

Jag och min sambo håller på att kolla på förlovningsringar och hittade idag ett par som vi båda tyckte om som tillsammans kostar 9300:-
    Jag trodde att det var mycket billigare med förlovningsringar, och det beror väl såklart på vad man väljer. Är dock lite nyfiken på vad era förlovningsringar har gått på? Man kanske skulle leta lite mer aktivt efter något billigare...

• Svar på tråden Kostnad förlovningsringar?
  • erika26

Min gick på 11 000 hans 3 000!

• zamixla

Vi köpte våra förlovningsringar på Guldfynd. Schalinsringar. Då fick vi den mindre ringen till halva priset, så våra ringar gick på 3500 för båda.

Vigselringen jag vill ha kostar 7000

• Tooticki

Våra ringar kostade 12 000 kr tillsammans exklusive guld.

• car1021

Jag har sökt en del på nätet efter förlovningsringar och har hittat jätte många sidor med företag som säljer det. De flesta har jätte många att välja på och samma ringar som finns på tex Guldfynd (Schalins). Skillnaden är att på nätet kostar ringarna bara hälften mot vad de gör på tex Guldfynd.
    Tex vigselringar.se, vigselbutiken.se, guldklippet.se, guldshop.se.
    Sök på förlovningsringar på Google så får du upp massa olika företag.

• Hedebris

vi betalde 4000 för bägge. vi betalde bara för den dyraste ringen. min som kostade 3600 fick vi på köpet

• SaraEscobar2009

Våra ringar kostade ca 15 tusen tillsammans och de kommer från Gucci och är i Guld...Tycker man ska lägga det man kan bara man får ringen man verkligen vill ha :)

• Villemoa

Våra förlovningsringar kostade tillsammans ca 5000:- och de är Classic-ringar från Smycka. Nu ska jag göra om min förlovningsring och sätta 10st små diamanter i den (ångrar att jag inte gjorde det direkt). Vigselringen blir som jag har på visningsbilden men vi kommer sno samma design från Schalins och göra en exakt likadan fast med en Classic-ring för att den ska passa med min förlovningsring. Hängde ni med nu?
    Det blir ju lite dyrare att göra på det här sättet men jag vill verkligen inte byta ut min förlovningsring mot en slät Schalins-ring som passar med vigselringen. Vi tycker det är värt att betala lite mer för vigselringen, ska ju ändå ha den i många många år och man vill ju trivas med ringarna man har.
    Förresten, hur vanligt är det att männen har vigselring också nuförtiden? Och hur vanligt är det att killarna har stenar i sina ringar? Min sambo funderar på att sätta i en sten i sin förlovningsring (han vill nog ej ha nån vigselring) för varje barn vi får. Nu har vi ett barn.

• Snäckan08

Vår kommer gå på 65-70 tusen totalt. Mycket pengar, men det får det vara värt, man ska ju ha dem hela livet

• ElinPierre

Tror vi betalade 3000 någonting för våra.. Men då var det ju nästan 7 år sedan också... :o)

• Lovelii

Våra kommer att gå på ca 24 000 tillsammans- de är från Engelbert och verkligen superfina. Är ju något man kommer ha hela livet så det är värt varenda krona.

• Danninella

Våra kostade ungefär 11000 ihop. De är från Saint Maurice

• Livaa

Vi har betalat 6700.- för båda.
    Gult guld, ganska breda och hyfsat höga, kantiga. Tre stenar i min ring.
    Hans är helt slät.

Svar på tråden Kostnad förlovningsringar?