• Sellen

Kostnad förlovningsringar?

Jag och min sambo håller på att kolla på förlovningsringar och hittade idag ett par som vi båda tyckte om som tillsammans kostar 9300:-
    Jag trodde att det var mycket billigare med förlovningsringar, och det beror väl såklart på vad man väljer. Är dock lite nyfiken på vad era förlovningsringar har gått på? Man kanske skulle leta lite mer aktivt efter något billigare...

• Svar på tråden Kostnad förlovningsringar?
  • feministbrud

Våra förlovningsringar kostade ca 2500 kr tillsammans.

• IdaÄlskarLennart

perfekt pris ;)

feministbrud skrev 2008-07-18 14:06:17 följande:
    Våra förlovningsringar kostade ca 2500 kr tillsammans.
  • cesseny

Vi förlovade oss för 7 år sedan och köpte ringar på guldfynd, kommer inte riktigt ihåg vad de kostade, men inte betalade vi mer än 2-2500:- för båda två.

(Nu ska vi byta ut dem, då vi till vigseln beställt nya ringar från titanringar, de kommer gå på drygt 5000:- men då är det tre stenar på min ring. Vi kommer byta in våra gamla förlovningsringar så får vi lite avdrag på priset!)

• cesseny

Till ts:

Kan verkligen tipsa om titanringar.com nu har jag ju inte fått mina än, men vad jag har hört av andra som beställt har de varit jättenöjda. Det finns många olika varianter och man kan välja exakt vilken bredd man vill ha, det gillar jag!

• lillP

Bra jobbat att lyckas ha ett bröllop för så många för den summan!

IdaÄlskarLennart skrev 2008-07-18 12:52:09 följande:
    din förlovningsring kostade mer än vad hela mitt bröllop för 80 pers kostar ! ;P
  • sokkerstruten

vi betalade 6000 kr för två stycken vitguldsringar..

• lwj28cx

Våra kostar 3000 kr tillsammans. Ska hämta dem nästa vecka :)

• IdaÄlskarLennart

jag har verklugen kepat å knåpat för att lyckas med det ;) hehe. besök min bröllopssida om du vill =)
    Dock så har jag haft tur och får smink å hår fratis då min m2b känner en tjej som äger egen frisersalong

tallhed.weddingannouncer.com/

lillP skrev 2008-07-18 16:00:32 följande:
    Bra jobbat att lyckas ha ett bröllop för så många för den summan!
  • Red Scarlet

Hah jag önskar att våra förlovningsringar var billigare men de var i vitt guld och min hade 0.5carat diamanter och min m2b ville absolut ha en handgjord bred ring så de gick på ca 12.500:- tillsammans. Köpte dem på Hallbergs Guld. Som tur är vill min m2b inte ha en vigselring också, jag kommer nog att försöka hitta en 'billig' slät vigselring (runt 3000 som man kan sätta diamanter i senare, kanske vid ettårsdagen osv.

Annars känner jag att bröllopet rasar iväg i budgeten. Vi började med en budget på runt 25k, sedan blev den 50k. Snart är den nog uppe i 80k hahah..men man ska bara gifta sig en gång så då ska man få det som man vill ha det! :D

• lillP

Alltid bra med kontakter när det gäller hår och sånt

IdaÄlskarLennart skrev 2008-07-18 19:58:21 följande:
    jag har verklugen kepat å knåpat för att lyckas med det ;) hehe. besök min bröllopssida om du vill =) Dock så har jag haft tur och får smink å hår fratis då min m2b känner en tjej som äger egen frisersalongtallhed.weddingannouncer.com/
Svar på tråden Kostnad förlovningsringar?