• Sellen

Kostnad förlovningsringar?

Jag och min sambo håller på att kolla på förlovningsringar och hittade idag ett par som vi båda tyckte om som tillsammans kostar 9300:-
    Jag trodde att det var mycket billigare med förlovningsringar, och det beror väl såklart på vad man väljer. Är dock lite nyfiken på vad era förlovningsringar har gått på? Man kanske skulle leta lite mer aktivt efter något billigare...

• Svar på tråden Kostnad förlovningsringar?
  • Brud28

Våra förlovningsringar kostade 4500 :- tillsammans.
    Min vigselring kostade 2000 :-

• äckling

vi har "bara" guld i våra, inga stenar och rött guld. Betalade dryga 19000 för dem.

• IdaÄlskarLennart

båda våra förlovningsringar kostade tillsammans 4500kr ungefär och då är våra ringar speciella då vi har mönster i kanterna och har gravyren på ringen. De kostade massor med gravyren då dom var tvungen att handgravera det. i våra ringar står det ett citat. i hans "våran kärlek är som en ring" och i min "det finns inget slut" gravyren som är på tingarna är namn, datum, två hjärtan också står det "te amo" som betyder "jag älskar dig". det finns bild på hur ringarna såg t i grund å båtten i mitt galleri.

våra vigselringar gick på 5000kr tillsammans och dom har vitt guld och vanligt guld i sig och de ser ut som om hela ringen är proppad med diamanter, men de är inte så. (bild finns i galleriet på den med) i ringarna står det namn och datum och ett citat.. i hans står det "ännu ett band knyts.." och i min står det "...för familjelyckan"

Jag är mycket nöjd med våra ringar och de med våra förlovningsringar, alltså att gravyren är på utsidan de är unikt och ovanligt =)

• gizzan

våra ringar kostade runt 5000:-, schalins i vitt guld.
    Jag sålde gammalt guld (som jag fått av gamla ex)till affären jag köpte ringarna från ,så allt jag betalade var ca2000:-.
    Just i dagsläget så ligger guld priset ganska högt.

• Nalle Puh 40

Vi betalade ca 2000 kr för båda och vi är så otroligt nöjda med dem. Vill inte lägga för mycket pengar på dem när de ändå blir slitna med åren.

• skille

Vi kjøpte våre ringer på Tiffanys i London, det kostet oss ca 15000 mer enn hva jeg hadde i tankene på budsjett. Hadde trodd at m2b ville ha en helt enkel hvitgullsring, men han skulle ha en i platina. Ringer er dyre, men så gjenstår jo da også giftering til meg... Og da var vi blakke hehe

• lillP

Våra förlovningsringar kostade 19500kr tillsammans, men då är de handgjorda och med var sin diamant (bild i galleriet). Min vigselring kommer att kosta ca 20000kr, min blivande har inte bestämt sig om han vill ha vigselring eller inte än...

• IdaÄlskarLennart

din förlovningsring kostade mer än vad hela mitt bröllop för 80 pers kostar ! ;P

lillP skrev 2008-07-18 10:28:44 följande:
    Våra förlovningsringar kostade 19500kr tillsammans, men då är de handgjorda och med var sin diamant (bild i galleriet). Min vigselring kommer att kosta ca 20000kr, min blivande har inte bestämt sig om han vill ha vigselring eller inte än...
  • Tooticki

Min förlovningsring kostade ca 10 000 kr, mannens ca 8 000 kr. Vi har väldigt mycket guld i dem, 13 gram i min och 16 gram i mannens. Min vigselring kostade ca 20 000 kr men är värd ca 30 000, mannens vigselring kostade 8 300 (likadan som förlovnngsringen men med en cognacsfärgade briljant i).

• Duchess

Våra förlovningsringar kostade runt 15 000 för båda. De är handsmidda i palladium. Bilder finns i mitt galleri.

Värda varenda krona!

Svar på tråden Kostnad förlovningsringar?