• Sellen

Kostnad förlovningsringar?

Jag och min sambo håller på att kolla på förlovningsringar och hittade idag ett par som vi båda tyckte om som tillsammans kostar 9300:-
    Jag trodde att det var mycket billigare med förlovningsringar, och det beror väl såklart på vad man väljer. Är dock lite nyfiken på vad era förlovningsringar har gått på? Man kanske skulle leta lite mer aktivt efter något billigare...

• Svar på tråden Kostnad förlovningsringar?
  • cammily

kan inte ni som köpt era ringar lite billigare länka eller berätta vart ni köpt dem. för oss som letar ringar i behaglig prisklass

• Elisabeth81

Vi betalade ca 8000 för båda :)

• ninaojocke

våra ringar kostade 12.000 kr och är i vitt och gult guld. tyckte jag va mycket pengar men jag skall ej ha en vigselring utan skall använda mig av förlovningsring men sätta in en stor sten i...

• Mrs Mommy

Vi bytte ut våra gamla rödguldsringar till handsmidda platina.
    Tillsammans kostade de 79 000:- och vi har ca 1ct diamanter var

• Therese 83

Våra vitguldsringar kostade tillsammans 5000 kronor

• Teapot

Har just beställt breda släta schalinsringar i rött guld och fick då min för halva priset, vilket resulterade i en summa på 5700 för båda. Får sätta stenar i vigselringen istället...

• Hullda

5643 kr för båda. Vi har båda exakt samma modell på ringen. Min sambo valde dem och de är jättefina till både mig och honom. Fina, men inte "bling-bling". Köpta på Guldfynd. Man fick 50 % rabatt på lilla ringen om man köpte samma modell! (annars var priset 3698 kr för stora och 3498 kr för lilla ringen)De är i 18 cc, rött och vitt guld! Jätte fina!

• Pannkakstårtan

Vi betalade 14000 för våra två förlovningsringar. Vitt guld. Jag har 5 små stenar på övre kanten. De är breda.
    Vigselringen kostade 7000, men då hade vi stenen själva.

• SandrahjärtaTony

Jag och min sambo ska köpa ringar snart, men har kollat ut vilka vi vill ha. Det kommer att kosta mellan 6500 - 7500. Då köper vi dom på guldfynd.

Svar på tråden Kostnad förlovningsringar?