• EnaOline

    Hur ofta gör ni det??

    Hej ni alla!

    Jag har en väldigt personlig fråga. Men hur ofta gör ni det?
    Jag personligen har ibland sex med sambon väldigt ofta, ibland kan det bara bli en- två gånger i månaden? Är det normalt? Pratade med en vännina om det och hon påstod att ju längre man är tillsammans desto mindre sex, sen när man har varit gifta i några år då blir det kanske en gång i kvartalet? hehe lät inte så lockande, stämmer det? Lät riktigt läbbigt tycker jag!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 12:20
    En fråga till, hon påstod även att man har noll sexliv efter man har fått barn, stämmer det verkligen?

  • Svar på tråden Hur ofta gör ni det??
  • Carro 25okt2008
    Silva79 skrev 2008-07-10 01:13:47 följande:
    Vi försöker skaffa barn Funderar redan på hur man ska lösa problemet med prev efter ev barn. Vill verkligen inte ha en massa hormoner i mig som förstör sexlusten och tillför smärta och får ens humör att svänga i farlig hastighet. Prova 1 månad utan p-ring (det går ju att skydda sig på annat vis ett kort tag) och se om det gör mindre ont. Jag märkte att det var bättre (smärtan iaf, sexlusten är bara lite bättre, men det kommer nog när man har vant sig vid att det inte gör så ont längre) redan efter någon vecka.
    Är det ingen av er som funderat på att det är vestibulit som orsakar smärtan? Har en kompis som haft det och det låter som det du beskriver. Googla på det om du inte vet nåt om det, för det finns botemedel! Min kompis är idag helt frisk från det.
  • Tooticki
    xxs skrev 2008-07-25 11:28:47 följande:
    Jo, men det är vi. Ingen av oss jobbar eller pluggar direkt.
    Ah, jag förstår. Härligt för er att ha så mycket tid för varandra med små barn, tid verkar annars vara en bristvara i de flesta familjer!
  • chamor
    xxs skrev 2008-07-25 11:07:48 följande:
    Vi har barn, och vi har sex 2-4 gånger om dagen. Är nog olika för alla.
    Käre tid! Hur bär ni er åt och hur orkar ni!
  • xxs

    Haha. Jadu. Fan vet ;) Ibland är vi helt galna asså, det måste jag medge. Längtar nästan tills vi blir gifta, ja jag har hört att sexlivet får sig en käftsmäll då ;) Haha.

  • Tooticki
    xxs skrev 2008-07-25 11:37:21 följande:
    Haha. Jadu. Fan vet ;) Ibland är vi helt galna asså, det måste jag medge. Längtar nästan tills vi blir gifta, ja jag har hört att sexlivet får sig en käftsmäll då ;) Haha.
    Va? Nej, det är ju inget som förändras förutom ringen på fingret, eventuellt efternamn och folkbokföringen.
  • xxs

    Hihi, det var mest som skämt. Precis som att när man gifter sig blir mannen fet, och kvinnan ointresserad av sex, typ.

  • Tooticki

    Jag förstår! Har ni klarat första barnet så är det nog lite som kan rucka era grundpelare!

  • esset50

    Har inte läst hela tråden.

    Jag hade också hört historier typ TS och var lite orolig.
    Utan att lämna ut min man eller bli för personlig, så kan jag efter mer än 20 års äktenskap konstatera:
    Den ev oron var obefogad.

    Se till att smida er egen lycka och skapa ert eget liv, så kommer ni att bli nöjda med livet öht.

    ps Det är inte alltid jätteenkelt att fixa ovanst, men att kämpa hör livet till.

  • hondafreak

    Vi är halvgamla och har varit tillsammans 3 år.
    Beroende på min lust har vi sex väldigt olika under månaden. Nån vecka blir det 1 - 2 ggr, nån vecka kan det bli 5 - 6 gånger. Genomsnittet är nog 2-3 /v.
    Visst är det så att allt inte är lika nytt och intressant längre, men det är ändå mysigt att vara nära varandra.
    Min förra man hade jag sex med högst 1 gg/mån eller mer sällan (eft 15 år) , men där berodde det på att han bar på 35 kg övervikt och varken han eller jag tyckte det var vackert och upphetsande. Man får väl inte säga det, men med sån övervikt var det svårt att tända mig !
    Man får försöka hålla det nytt och levande även efter lång tid. Fantisera är bra, nya underkläder gör att man känner sig sexig, och så är det bra att planera in när man ska ha tid för varandra ! Göra det på nya ställen är toppen ! Jag promenerar och möter honom när han kommer från jobbet ibland och då kör vi ut i skogen....

  • Lina Lindroth

    Hej

    SÅ länge man är glad så spelar det väl ingen roll hur ofta man gör det! Tänk istället på vad som gör er lyckliga och gör det! Är det sex så är det!

    Mvh Lina Lindroth

Svar på tråden Hur ofta gör ni det??