• EnaOline

    Hur ofta gör ni det??

    Hej ni alla!

    Jag har en väldigt personlig fråga. Men hur ofta gör ni det?
    Jag personligen har ibland sex med sambon väldigt ofta, ibland kan det bara bli en- två gånger i månaden? Är det normalt? Pratade med en vännina om det och hon påstod att ju längre man är tillsammans desto mindre sex, sen när man har varit gifta i några år då blir det kanske en gång i kvartalet? hehe lät inte så lockande, stämmer det? Lät riktigt läbbigt tycker jag!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 12:20
    En fråga till, hon påstod även att man har noll sexliv efter man har fått barn, stämmer det verkligen?

  • Svar på tråden Hur ofta gör ni det??
  • grabbarna

    kan säga att vi varit ilag i 17 år och visst det blir ju annorlunda framförallt efter ungarna en period kan jag ju säga att det var sova och inte sex som stog högst upp på önskelistan men bara man pratar med varandra så löser det sig.....och det är klart vi träffades när vi var 18 och då kunde man ju hålla på huur mycket som helst det orkar jag ärligt talat inte nu

  • Tooticki
    EnaOline skrev 2008-07-07 12:24:02 följande:
    jo hon är ganska anti relationer i sig, och att gifta sig existerar inte i hennes värld, blev dock ganska uppskrämd över att när man har varit tillsammans en längre period att sexet bara dör, försvinner, pust väck!?
    Jag tror att det är vanligare än man tror med relationer där sexlivet är nästintill obefintligt, det är ju dock så att man styr över det själva. Om man har en öppen kommunikation kring sex och jobbar på att hålla passionen vid liva så har man ju en större chans att ha ett bra sexliv även på äldre dar. Det jag kan tänka mig är att det finns en del par som träffas unga, skaffar barn nr 1, 2 och kanske 3 och ska sköta jobb, hus, planerar semestrar, hjälpa till med läxor etc. När barnen är vuxna och utflugna kanske man inser att man glidit ifrån varandra rent fysiskt och emotionelt och blivit mer som projektledare för en familj, då får man nog jobba ganska hårt på att få tillbaka gnistan.
  • EnaOline

    för oss är det ibland varje dag och ibland 1-2 ggr i månaden, inte flera månader på raken utan mer när det sker mycket runt omkring, stress osv... är det normalt? haha... ja vad är normalt egentligen? :-P jag gillar nog inte ordet normalt...

  • Tooticki

    Så länge man känner lust till varandra, har sex när båda vill och inte känner att man måste "ställa upp" och man kan kommunicera kring det så är nog frekvensen irrelevant.

  • valkyriana

    Noll sexliv efter man har fått barn? Stämmer INTE, I alla fall inte för oss, man får bara lägga in det då det funkar

    Vårat sexliv går i perioder. Ibland 3-4 gånger i veckan, Ibland 1 gång varannan vecka. Men då det är sällan brukar det bli lite smågrinigt, man behöver ett riktigt K**** i bland Ursäkta uttrycket, men det är sant.
    Förstår inte riktigt folk som har sex flera gånger om dagen - jämt. Har ett suveränt sexliv då vi har sex- han är den BÄSTA jag haft - alla kategorier. Men vi har ju annat att göra med...

  • Tooticki
    valkyriana skrev 2008-07-07 12:42:06 följande:
    Förstår inte riktigt folk som har sex flera gånger om dagen - jämt. Har ett suveränt sexliv då vi har sex- han är den BÄSTA jag haft - alla kategorier. Men vi har ju annat att göra med...
    Folk prioriterar ju olika...
  • valkyriana

    Ja det är klart och för mig får alla ha hur lite eller hur mycket sex de vill. Jag kan bara inte relatera till det behovet.

  • hungran79

    är man småbarnsförälder kan det vara svårt att få tid eller ork. Men att någon gång ta en snabbis kan nog vara en idé. Istället för att se den "där filmen" kanske man kan ha lite sex eller bara mys tillsammans. när man är yngre orkar man ju mer och allt är nytt, ju äldre man blir ju mer vet man om varandra men man ska nog prova nya saker så att allt inte bara går på rutin. Då blir det nog tråkigt och man tappar gnistan. Vi har tre barn och vi har sex 3-6 ggr/veckan.

  • 20080802

    Vi har två små barn och det går ofta 2 veckor eller mer mellan gångerna. På tok för lite tycker jag men orken tryter ofta. Det är mycke tsom ska fixas när barnen har somnat och när man väl är färdig så är man... Ja helt enkelt färdig!!! Dessutom så har min respektive inte lika stor sexlust som jag. Hoppas dock att det blir lite bättre om något år när barnen (och därmed vi)sover bättre.

  • Sommargrönt

    Det där måste ju vara så himla olika. Vi har varit tillsammans i 6 år och hade sex mycket oftare förr än nu. Då var det mycket mer 3-4 ggr per vecka, nu är det i snitt bara ett par gånger i månaden. Jag klarar stress bra i vardagen, dvs kan göra flera saker samtidigt och hetsar inte upp mig. Men jag tappar sexlusten totalt och är stressad ofta. Min blivande är inte en person med särskilt stora sexbehov så det finns ingen som far direkt illa även om vi båda önskar att vi tog oss tid lite oftare. Så då blir det ingen som ser till att det blir av....Så är det bara. Och vi tänder fortfarande på varandra. Så skulle vi prioritera det och uppleva det som viktigt i en annan fas i livet så skulle vi kunna lösa det. Det är väl det som spelar roll antar jag?

Svar på tråden Hur ofta gör ni det??