Vi som gifter oss 23 maj 2009
Har gjort en tråd till oss brudar och brudgummar som skall gifta sig lördagen den 23 maj 2009.
Har gjort en tråd till oss brudar och brudgummar som skall gifta sig lördagen den 23 maj 2009.
Arla79: oh my, vad långt du har kommit!!
Vi har kyrkan bokad, toastmaster o madame klara, tärna+klänning fixad, bestman tillfrågad.
"Lokal" (utomhus) är fixat, ska bara fixa tält.. blir troligtvis rentatent.se. Troligtvis vet vi vart vi ska hyra bord och stolar också..
Har köpt en kvällsklänning som jag ska ha på mig, och 10 engångskameror och 60 guldfärgade organzapåsar som vi ska ha riset i ;)
Känns som att man bara tagit på det ytliga.. Alla "dyra" grejer kommer snart, iiiisch!
Oj vad alla verkar kommit långt. Vi skall oxå gifta oss den 23/5 men har bara bokat festlokal. Kyrkan gick inte att boka förrän i december, dom har ingen kalender för nästa år förän då. Så nu måste jag komma ihåg att ringa och boka kyrkan den 1:e dec. så att inte alla tiderna går åt.
Här är en till som gifter sig den 23:dje. Vi har bokat kyrkan, Bestämt lokal (typ), Köpt lite kläder och ringar, bokat frisören och lite annat.
skuttis77: Skumt att ni inte får boka kyrkan tidigare!! Tänk om man ska gifta sig i januari o inte får boka kyrkan förrän månaden innan
Här är en till som ska gifta sig den 23/5 2009! Kanske ska ändra pressnamn . Någon som vet hur man gör??
Det enda som är bokat än så länge är kyrka! Vi ska inte ha fest på kvällen men lokal till efter vigseln är typ klar! Nu ska vi bestämma om vi ska ha mingel men snittar och tårta, eller om vi ska ha sen lunchbuffé och tårta! Hmm, men.
Vart gifter ni er någonstan?? Skulle vara roligt med ngn lista vart alla är i från!
Jag är ifrån Borås, men gifter mig i Kvinnestad som ligger mot Vårgårda ut i skogen ;)
Mina morföräldrar bor där och den byn har alltid varit mig varm om hjärtat så det kändes bara så rätt att vi ska ha vigseln där :)
Jag är med från borås, eller sparsör rättare sagt! Vi kommer gifta oss i Fristad Kyrka, vilket känns också bara såå rätt. Våra barn är döpta där och jag har har varje avslutning i skolan där och mina föräldrar gifte sig där osv.
Nemen, va skoj!!
Ska ni ha fest efteråt? Vart ska ni vara?
Ja det var lite kul, två boråsare . kankse finns fler??
Vi kör på denna varianten:
Vigsel kl 14. Efter vigseln så blir det brudskål i församlingshemmet. Och mingel med lite olika sorters snittar. Kommer att finnas bord till dem som vill sitta, både inne och ute (hoppas på fint väder ). Efter det blir det kaffe och tårta. På kvällen så kommer vi att åka iväg själva ngnstans, inte bestämt vart än. Men vi kommer äta gott och bo fint, lyxa till det. Så får våra föräldrar ta hand om våra barn. Några veckor efter vigseln tänkte vi ha middag/fest för våra närmaste.
Så är det tänkt, kom gärna med tips och idéér om du har några . Hur ska ni göra?
Vi ska ha vigseln kl 15. Antingen fotograferas vi före eller direkt efter. Därefter åker vi till min mormor o morfar (de bor idylliskt) där vi har ställt upp ett megastort tält ;) Där är det brudskål och mingel med snittar
Sedan vet vi inte riktigt hur det ska planeras. Blir mat och efterrätt och en del spex o dittan o dattan :)
Vet inte riktigt hur det blir med vår budget, om vi ska ha liveband eller bara ha stora högtalare och laptop eller liknande. Mysit med liveband, men vet inte ifall det är något som är "måste". Det blir lite budgetbröllop.. Ska ni ha livemusik?
Klart det ska vara fint väder!! Inget annat är väl på tal, eller vad säger ni tjejer?
Nja, det här med musik hmmm. Hade en tanke att det hade varit lite mysigt med ngn liten stråkorkester eller ngn som spelar piano. Men jag tror det bara får bli lite "kärlekslåtar" spelandes i bakrunden, vi ska ju bara ha mingel så det kommer inte bli ngn dans. Vi har också lite mer budgetbröllop, men bara för att vi känner att vi vill lägga pengar på annat. Har nybyggt hus med en hel övervåning att inreda så där vill vi lägga våra pengar.
Tänkte önska oss presentkort på ngn resebyrå i bröllopspresent!
Gör ni snittarna själa eller catering? Likaså den andra maten?
Vi gör all mat själva. Blir en enkel måltid dock, kall fläskfilé med potatisgratäng :) Ska ni göra maten själva?
fröken sjunfors skrev 2008-09-09 13:29:24 följande:
Vet inte än eftersom vi inte bestämt mat eller nått än! :-s
Vi kommer nog göra lite både ock, nu ska ju vi inte ha ngn middag, men snittar eller plockmat kommer vi nog göra lite själva och sedan catera. Vi kommer t.ex göra sånt som går att göra innan. Tex minipajer som vi fryser in och serverar rumstempererade. Ngt som har ngt tips så emottages det varmt . Tårta beställer vi, inte bra på att baka tårtor
.