Vi som gifter oss 23 maj 2009
Har gjort en tråd till oss brudar och brudgummar som skall gifta sig lördagen den 23 maj 2009.
Har gjort en tråd till oss brudar och brudgummar som skall gifta sig lördagen den 23 maj 2009.
Vi ska också gifta mig den 23 maj 2009 :)
Kyrka är bokad, tyg och sånt till min klänning (mamma ska sy) och brudnäbbarnas klänningar är köpta. Letar lokal och har preliminärbokat ett ställe. Så mycket att fixa med, men kul är det! :)
Igår frågade vi våran vän ifall han ville vara bestman på vårat bröllop. Han blev jätteförvånad, men hedrad!
Ikväll ska vi åka i en liten båt i en sjö här i Borås, och äta god mat och berätta för våra föräldrar! Dyrt som.. men så värt det tror jag!! Hoppas jag iallafall :) Tyvärr kommer inte hans pappa, fru o halvlillebror.. blev sjuka igår. Så jädra typiskt. Men istället blir det då bestmannen och hans moster o man.. Iih, är lite nervös! :D
Tänkte tränga mig in i denna tråd jag oxå!!
Jag blir mest troligt oxå gift den 23 maj... I så fall blir det exakt ett år efter vår förlovning!
Har inte planerat mycket alls än... jag har börjat fundera en massa men har inte fått med mig sambon i planeringen än.
Han tycker det räcker att börja planera 3 månader innan men det tycker INTE jag!
Så det blir nog jag som planerar det mesta och kollar med honom mellanåt för att höra vad han säger!
Fler som har det så??
3 månader!? känns väl lite tight för att planera bland den största dagen i sitt liv? ;) fast.. hade det varit min sambo som hade fått bestämma hade han nog också valt det, hihi. Skillnaden mellan oss är att jag är en planerare och han är ganska impulsiv. :)
Ja... jag tycker 3 månader är på took för lite..
Jag vill kunna kolla upp massa olika alternativ o jämföra priser mm och det tar ju lite tid det.
Det min sambo är orolig för är att få höra bröllopsprat hela dagarna tills det är dags.
Så jag tänker börja planera men försöka att inte prata med han Varje dag om allt!
Får kompromissa att vi pratar nångång i veckan så han får höra lite om vad jag kommit fram till så han blir delaktig ändå!
Ska nog boka kyrkan nu tror jag så ingen annan hinner före.
Nej, ska vi ta och blåsa liv i den här tråden mina giftassystrar?
Vi gifter oss också den 23/5! Kyrka och lokal är bokade, men så mycket mer än så har vi inte hunnit med än.
ja vi måste hålla liv i denna tråden oxå!! =)
Absolut
Hur långt har ni kommit? Vi har bokat kyrka, präst, festlokal, köpt allt material för trycksaker, gjort färdigt med cateringsfirman, köpt näbbklänning och provat ut kläder till mannen och sonen.
Arla79: Oj vad du har kommit långt!!
Vi (jag) har bara bokat kyrka och präst än så länge.
Har börjat skriva på gästlista men den är inte klar än.
Sen sitter jag typ varje dag o kollar på kläningar o buketter o håruppsättningar mm!!
Men har inte fått fram nått färgtema än... men om sambon inte säger ifrån så blir det vitt svart o vinrött (el röd).
Sen har jag pratat med en kompis som ska göra inbjudningar och placeringskort mm.... men inget påbörjat!