• Linda och Hannes

Vi som gifter oss 23 maj 2009

Har gjort en tråd till oss brudar och brudgummar som skall gifta sig lördagen den 23 maj 2009.

• Svar på tråden Vi som gifter oss 23 maj 2009
  • Linda och Hannes

Jag har fantastiskt mycket bilder på datorn när det gäller allt från klänningar till bordsarrangemang!
    Det svåra är att välja EN klänning, EN bukett, EN inbjudan det finns ju såååå många fina att välja på!
    Jag bokade kyrkan redan i januari (egentligen 2 eftersom vi inte vet helt 100 vart vi ska ha festen, i stan eller i förorten där vi bor) och nu kollar jag/vi efter festplats. Vi har fått ett bra erbjudande som vi säkert kommer nappa på, 3-rätters inkl. vickning för 400:- och vi kan fixa dryck själva.
    Vi blir ca. 50-60 personer, det är väl ett hyfsat pris?
    Vi vill ha ett storband som spelar swingjazz det skulle passa bra till retrotemat. Ett storband (17 personer!) vi varit i kontakt med vill ha ca. 10 000:-, det är väl oxå ett bra pris eller?
    Ringen är nog den som får kosta mest, klänningen får ej bli dyrare än 5000 :-.
    Sen tillkommer ju blommor, hår & naglar, Hannes kläder och hår, inte att glömma inbjudningskort etc. m.m.m.m.m.m.
    Inte billigt att gifta sig...!

• Linn74

Gaahh! Fick mail igår från stället där vi preliminärbokat. De har inte ens öppet den 23:e så det får bli 16 maj istället som blir vårt datum.

Så jag lämnar nu 23 maj-tråden...

Lycka till ni andra!

• skille

Noen som skal gifte seg i Gøteborg den dagen?

• fröken sjunfors

Vi har preliminärbokat vårat giftemål den 23 maj 2009 också!

Efteråt ska vi vara utomhus så jag hoppas på vackert väder.. :P

• Kampi

Nu hänger jag också på här! Ska ringa och boka bröllopssvit idag, hoppas verkligen att det finns något bra kvar i Västerås den dagen. Det verkar ju som sagt som att många planerar att gifta sig den 23 maj :)

• csn83

Vi siktar också på den 23/5. Kyrkan är bokad och festlokalen är preliminärbokad. Vi har inte fått den helt bekräftad än, så håll tummarna...annars blir bröllopet kanske veckan innan eller efter. Men 23 maj är det datumet som vi vill ha.

• skille

På søndag kjøpte jeg kjolen min, og i går var mamma og hentet den...
    Da kan jeg huke av:
    Lokal mat/drikke
    kirke/prest
    fotograf
    kjole
    De største tingene, så da er det bare å vente og kose seg med alle små ting som skal ordnes og fikses. og på dens tore dagen trenger jeg ikke å tenke på noe annet enn å kose meg:)

• fröken sjunfors

Åh!
    Ringde precis och bokade kyrkan vi ska gifta oss i! Så himla skönt att ha det avklarat så man kan gå vidare lite :)

Är det normalt att ha tusen fjärilar i magen redan 10 månader innan, hihi. ;)

• csn83

Jag vet inte om det är normalt att ha tusen fjärilar i magen 10 månader innan, men jag har också det . Det är så spänannde att planera allt... Jag vill verkligen komma igång med allt nu, samtidigt som jag vill spara lite...

Idag har vi i alla fall fått bokningen av festlokalen bekräftad så nu är datumet och alla lokaler spikade!

fröken sjunfors skrev 2008-07-28 13:42:36 följande:

Åh! Ringde precis och bokade kyrkan vi ska gifta oss i! Så himla skönt att ha det avklarat så man kan gå vidare lite :)Är det normalt att ha tusen fjärilar i magen redan 10 månader innan, hihi. ;)
  • skille

298 dager igjen....... det er såååååååå lenge!

Svar på tråden Vi som gifter oss 23 maj 2009