• TesshjärtaFred

Hur länge ett par?

Ja som rubriken antyder: Hur länge har ni varit ett par när ni gifter er?

Intressant att se hur "snabba" alternativt "långsamma" andra är.
    Min m2b friade fyra dagar efter vår 9-års dag och vi kommer att ha varit tillsammans i 10,5 år när vi gifter oss.

• Svar på tråden Hur länge ett par?
  • ElinPierre

När vi gifter oss har vi varit tillsammans i drygt 8 år, förlovade i drygt 7 år...

• Humlan66

Då vi gifter oss har vi vart ihop i 9 år

• Maliinka

Vi kommer att ha varit tillsammans i sex år när vi gifter oss.

• Gotlandsbröllop 2009

Vi firade 10 år i januari. Vi förlovade oss i juni 2004 och gifter oss i juni nästa år så det blir 11,5 år.

• stavfellet

Förlovade oss efter 1,5 år och kommer gifta oss efter 2,5 år. Tidigt tycker många, lagom tycker vi som väntat sen dag 1!

• dimma

vet inte om jag svarat i den här tråden förut, hoppas inte det...

Tillsammans i 8 år, förlovade i 5 år. Gifte oss den 12 juni i år!

• MissDoe

Vi kommer att ha varit tillsammans i nästan 7 år (vi gifter oss på dagen 7 år efter vi träffades första gången) och förlovade i 4 år. Så vi är inte så snabba vi..

• didis
    MissDoe skrev 2008-09-17 17:02:03 följande:
    Vi kommer att ha varit tillsammans i nästan 7 år (vi gifter oss på dagen 7 år efter vi träffades första gången) och förlovade i 4 år. Så vi är inte så snabba vi..
    Ääh! Det var väl inget, vi gifter oss på vår 20-årsdag och har varit förlovade sedan -91!! Ni är ju snabba i jämförelse!
    =D
  • Bride2beJan09

Vi gifter oss på vår 6-årsdag.

• AnnBo

Vi har känt varandra i 7 år, varit tillsammans 2 år när vi gifter oss...hade det varit så att vi inte känt varandra sen innan hade ja tyckt det varit tidigt, men nu känns det bara självklart:D

• 090208

En fraga bara:

Ni som varit ihop i 6-9 ar, varfor gifte ni er inte tidigare? Hur kom ni pa att NU blir det av?

• ElinPierre

Jag är ganska ung (24 nu) plus att ingen av oss riktigt tyckte att det var nödvändigt förut. Men vi började prata om det och jag kände mer och mer att det faktiskt var dags- och det gjorde P också eftersom han friade... :o)

090208 skrev 2008-09-18 18:59:21 följande:
    En fraga bara:Ni som varit ihop i 6-9 ar, varfor gifte ni er inte tidigare? Hur kom ni pa att NU blir det av?
  • LillEm

Vi har varit tillsammans ca 9 år och förlovade i 3 år när vi gifter oss.

En fraga bara:Ni som varit ihop i 6-9 ar, varfor gifte ni er inte tidigare? Hur kom ni pa att NU blir det av?
    Anledningen till att vi inte gjort slag i saken tidigare beror bl.a. på att vi har fullt upp med annat i livet t.ex. har vi doktorerat båda två. Men huvudskälet är nog trots allt att just nu känns det rätt för oss att ta steget. Alla är vi ju olika snabba . Men tro inte fel, vi har älskat varandra hela tiden under dessa 9 år!
  • ÄNGLAVINGE

vart ihop i 4 år och förlovade i lite mer än ett år

• Villnu

Vi har varit ihop sen sommaren 2005. Vi fölovade oss 1/12-07. Låter kort men vi har känt varandra sen jag va 15 är nu 28. Vi var ihop i tre år först sen va vi ifrån varann i 7 år typ men på något sätt smälte jag för han varje gång vi träffades, så det va ju bara att pröva igen, å det gick ju bra!!! Vi gifter oss i maj 2009. Tänkte vänta till 2010 men varför vänta när det känns så rätt :)

• didis

Tja, 20 år är kanske att vänta för länge men det har inte blivit av tidigare. Först tänkte vi ta det på vår 10-årsdag men då hade vi köpt hus och ganska nyligen slutat plugga så ekonomin var inte den bästa.

Nu tänkte vi att det var lite roligt att fira våra 20 år tillsammans med en stor fest för släkt o vänner och dessutom passa på att gifta oss. Som ett avstamp inför framtiden, liksom. Och 2009 infaller vår 20-årsdag på en lördag så det passar perfekt.

Juridiskt sett borde vi gift oss för länge sedan eftersom vi har barn ihop men som sagt, det har inte blivit av.

Svar på tråden Hur länge ett par?