• TesshjärtaFred

Hur länge ett par?

Ja som rubriken antyder: Hur länge har ni varit ett par när ni gifter er?

Intressant att se hur "snabba" alternativt "långsamma" andra är.
    Min m2b friade fyra dagar efter vår 9-års dag och vi kommer att ha varit tillsammans i 10,5 år när vi gifter oss.

• Svar på tråden Hur länge ett par?
  • Långö2008

Håller fullständigt med på din sista kommentar
    Man undrar ju..

br2be skrev 2008-09-06 17:10:10 följande:
    Vi blev tillsammans 13 aug -05Förlovade oss 30 juli -08Gifter oss 5 sep -09Känns alldeles lagom för att använda ett riktigt svenskt uttryck.Jag tycker att tiden tillsammans innan man gifter sig beror ju också på hur gammal man är när man träffades.En kommentar till personen som inte förstår varför äktenskap är åtråvärt. Mycket intressant att du är inne på bröllopstorget då...
  • sokkerstruten

Vi kommer varit ihop 2 år och 9 månader när vi gifter oss, så nästan tre år, vi förlovade oss efter ett år!

• ankangudrun

Förlovade oss efter tre år och gifter oss på lördag, åtta år efter att vi träffades. Har hunnit få två små barn på vägen också.

• glad och sprudlande

ojdå, tänk att det att man vet vad man känner och vill kan få någon att ifrågasätta ens ålder och varför så fort!! Är förvånad!

Vi är 29 och 35, kära och vet vad vi känner för varandra. Vi tror på äktenskapet och anser att man ska vara gift. Jag ahr varit gift innan och har en dotter på 4 år så jag vet vad det hela handlar om.

Och om man inte anser äktenskap åtråvärt vad gör man då på detta forum? Äktenskapet är något vackert och ett sätt att tala om för varandra att man vill leva med den andre personen för alltid. Vi har valt att gifta oss istället för att först flytta ihop som sambos. Det är vårt sätt.

• ansis

("Strulade ihop det" 1 april 1999.)
    Blev officiellt tillsammans 1 augusti 1999.
    Förlovade oss 21 december 2003.
    Gifter oss 1 augusti 2009 och då har vi varit tillsammans i 10 år.

• Magglo

Vi kommer ha varit ett par i 3 år och 5 månader när vi gifter oss. Vi ville gifta oss inom ett år efter förlovningen, nu blir det 1 år och 1 månad.

• J D
    didis skrev 2008-09-06 15:26:01 följande:
    J D skrev 2008-09-06 13:49:46 följande:Jag förstår inte varför eftersom äktenskap aldrig varit särskilt viktigt för mig och förstår inte riktigt vad som är så åtråvärt.För mig är det viktiga att man bestämt sig för varandra och uttalat det, inte att få det befäst på papper.
    Jag är jurist (inom en mkt snar framtid) varför jag inser fördelarna med att gifta sig innan man skaffar barn och tänker alltså sträva efter det. Hade inte ens behövt ha ngt bröllop (utan bara viga mig) men nu blir det så av en massa andra skäl som inte har så mkt med just mig att göra.
  • Gizz

Didis; varför låter du så fördömmande?

Glad och sprudlande; tycker det är helt ok att gifta sig när man endast varit tillsammans en kortare tid.
    Huvudsaken är att man känner sig själv nog för att veta hur man kommer fungera med sin blivande...

Själv träffade jag min M2B i slutet av 2004. Vi blev tillsammans i början av 2005. Förlovade oss för ett par månader sedan. När vi gifter oss i april nästa år har vi varit tillsammans i lite mer än 4 år.

• bjornis

Vi blev ett par 20 april 2004, förlovade oss 7 september 2007 och gifter oss på lördag 13 september 2008. :)

• asi75

Vi blev tillsammans 8 juli 2006, förlovade oss 8 juli 2007 och gifte oss 9 augusti 2008

Svar på tråden Hur länge ett par?