• TesshjärtaFred

Hur länge ett par?

Ja som rubriken antyder: Hur länge har ni varit ett par när ni gifter er?

Intressant att se hur "snabba" alternativt "långsamma" andra är.
    Min m2b friade fyra dagar efter vår 9-års dag och vi kommer att ha varit tillsammans i 10,5 år när vi gifter oss.

• Svar på tråden Hur länge ett par?
  • Långö2008

Blev tillsammans: 16 juni 2001
    Förlovade oss: 20 april 2004
    Gifta: 30 augusti 2008

Vi har varit ihop i 7 år och 2 mån när vi gifte oss

• Emmas syster

träffades 97
    blev tillsammans hösten 99
    gifte oss sommaren 03

• didis

glad och sprudlande skrev 2008-09-06 10:53:48 följande:

Ja hjälp! Här kommer mina datum och det är inte i närheten av någon annan men så brukar jag inte göra så som andra gör.Första dejten: 14 dec 2007Tillsamman: 16 februari 2008Förlovning: 18 juli 2008Bröllop: 29 okt 2008Så vi har nu varit tillsammans i snart 7 månader.Snabba ryck på oss kan man säga.
    Är ni 57 och känner att livet håller på att rinna ifrån er eller varför har ni så bråttom?
  • J D
    didis skrev 2008-09-06 11:50:36 följande:
    glad och sprudlande skrev 2008-09-06 10:53:48 följande: Är ni 57 och känner att livet håller på att rinna ifrån er eller varför har ni så bråttom?
    Känner för att svara på den kommentaren eftersom jag är i nästan samma situation...

Jag skulle lätt kunna gifta mig med min sambo/fästman nu efter sex månader. Vi vill dock ha ett lite större bröllop och behöver planera varför vi väljer att ta det i aug. nästa år. Tycker att allt känns helt självklart, varför vänta? Man kanske vill gifta sig innan man får barn exempelvis och om man är i ett stadie då man känner att man snart är där så why not?
  • Mrs Fr

Vi kommer att ha varit tillsammans i 13år och 4 månader när vi gifter oss om 4 veckor. Förlovade har vi varit i 2 år.

• didis

J D skrev 2008-09-06 13:49:46 följande:

Känner för att svara på den kommentaren eftersom jag är i nästan samma situation...Jag skulle lätt kunna gifta mig med min sambo/fästman nu efter sex månader. Vi vill dock ha ett lite större bröllop och behöver planera varför vi väljer att ta det i aug. nästa år. Tycker att allt känns helt självklart, varför vänta? Man kanske vill gifta sig innan man får barn exempelvis och om man är i ett stadie då man känner att man snart är där så why not?
    Jag förstår inte varför eftersom äktenskap aldrig varit särskilt viktigt för mig och förstår inte riktigt vad som är så åtråvärt.

För mig är det viktiga att man bestämt sig för varandra och uttalat det, inte att få det befäst på papper.
  • EhjärtarE

Vi har faktiskt varit ihop i ett och ett halvt år idag Har varit förlovade en och en halv månad nu. Vi ska gifta oss nästa sommar, kommer då ha varit ihop två år och fem månader.

• galaxen

Vi träffades 17 september 2003, förlovade oss 7 oktober 2004, flyttade ihop september 2007 och gifter oss 13 juni 2009.

• br2be

Vi blev tillsammans 13 aug -05
    Förlovade oss 30 juli -08
    Gifter oss 5 sep -09

Känns alldeles lagom för att använda ett riktigt svenskt uttryck.
    Jag tycker att tiden tillsammans innan man gifter sig beror ju också på hur gammal man är när man träffades.

En kommentar till personen som inte förstår varför äktenskap är åtråvärt. Mycket intressant att du är inne på bröllopstorget då...

Svar på tråden Hur länge ett par?