Sommaren 2009
Vet att det fanns en tråd om sommaren 2009, men den jag hittade var stängd... finns det någon annan??
Annars startar vi en ny här....
Vilka hänger på??
Vet att det fanns en tråd om sommaren 2009, men den jag hittade var stängd... finns det någon annan??
Annars startar vi en ny här....
Vilka hänger på??
Nä, i den är jag rätt aktiv själv när jag är hemma!!! Är hos syrran å ska vara här till den 12 juli så efter det kommer jag vara mer ute på nätet!! Har haft så mkt annat att fixa med nu!!!
Borde ju finnas nån lokal i Örebro!!! Hur stor ska ni ha???
Har själv bott i Örebro men har dock ingen koll men kan kolla med min tremänning som bor där... De har rätt bra koll...
Med stor förväntan skrev 2008-06-25 21:54:46 följande:
Hej tjejer
Här har en till som ska gifta sej sommaren 2009 eller rättare sagt 19 juni.! hur långt har ni kommit planeringsmässigt?
Grattis "Med stor förväntan" Vad skönt att ni har hittat en lokal :)
Hur har ni det annars här i tråden? Hur går det med planeringen? Ingen som vet var man kan köpta billiga rosenblad?
/ Sara
Ja vi har bokat stället, har två olika gästlistor klara, tyg till klänning inhandlat i Singapore, fotograf bokad, frisör är införstådd, sångare fixad till vigsel och band bokad till festen.
Man har ju en massa idéer och tankar men en hel del kan man inte göra förrens lite närmare slutdatum.
Vi har bokat kyrkan, fotograf och lokal vilket även innebär att maten, serveringspersonal osv är klart för det ingår i priset på lokalen!!
Sen är ev ett band till festen klart, några bekanta till min sambos pappa som hemskt gärna ville och trodde inte de hade annat för sig då så får hoppas på det!!
Drickat köper vi i Tyskland!!!
Inbjudningskorten fixar vi till hösten, skickar ut de i början av nästa år!!
Piggelinlover - även min sambo är från Höllviken!! Har du själv varit där något?? Tycker personligen att det är väldigt mysigt där och neröver mot Falsterbo-Skanör!!!
linn74: vi gifter oss i juli nästa år och jag har också redan köpt min klänning! fastnade för den oh var rädd att inte hitta en likadan när det blec dax att köpa så jag slog till och ångrar mig inte en sek! den är underbar!!
SaraPayam : det finns billiga rosenblad på tradera! ialla möjliga färger! men hör med kyrkan först o det är ok att strö ut dessa för det är inte alla kyrkor som tillåter detta!
Tack 090704 :) Vi ska ha borglig vigsel, men det är klart, måste höra med personalen på slottet om det äär tillåtet :)
Grattis till klänningen!!
Har varit och mätt festlokalen nu samt borden. Jag hoppas verkligen att alla gäster går in, eller det gör de, men att de också kan se scenen. Annars så har vi i alla fall hittat en mycket bra lokal, med både scen, ljud och projektor etc.
Vi tyckte att vi var ute i ganska god tid när vi ville boka kyrka för augusti nästa år, men kl. 14 var redan taget, så det fick bli kl. 12. Lite tidigt kanske, men vi hoppas att det blir bra.
Men visst är det märkligt, även om man är ute ett helt år innan så där det inte säkert att man får det datumet som man vill & det är ju inte klokt egentligen.
Men men så är det, känns ju skönt att man har hittat sitt ställe i alla fall :)
Ja vi har abonnerat det :) Jag måste säga att jag har världens bästa m2b. Han gör allt för mig :) Men visst är det fint, älskar stället!!! Det kommer att bli mitt drömbröllop :)
Ja, jag tyckte att det är bättre att vara ute i lite för god tid och få den klänning man vill ha. Jag har ju förälskat mig helt i den. dessutom sa de i affären där jag beställde den, att den modellen måste beställas innan sommaren, för den ska gå ur sortimentet. :) Nu kommer den ju inte förrän om 4-5 månader, så SÅ tidigt kanske det inte känns då... Sen ska den ju säkert ändras lite och så... :)
Vad är det för klänning du har valt?
Sak ni andra skicka ut "save the date" -kort till de inbjudna? Vi har funderat lite på det eftersom vi gifter oss i semestertider..
När sär det dags i så fall? Kanske sept-okt?
Talulah - vi kommer troligen att göra så här. Vi kommer att skicka inbjudningarna nån gång nu under hösten, troligen i september/november. Men detta gör vi enbart för att vi har släktingar som bor i Iran, Tyskland, Frankrike, mm. Våra släktingar som bor i Iran måste dessutom söka visum för att få komma till Sverige. Så för oss gäller det att vara ute i god tid. Sen får vi se hur vi gör med de som bor i Sverige, jag tycker egentligen inte att det är något fel med att skicka inbjudningarna tidigt, men det är det ju många som har åsikter om ;)
Linn74 - Jag har fått hem min klänning för ett par veckor sen nu :) Jag valde en kopia utav maggio sottero - dynasty. Den är så vacker....men på tok för lång, så jag måste lägga upp den innan det är dags :)