Får alla brudparen rättigheterna för bröllopsbilderna inkluderade i priset?
Hej,
Jag har läst ett antal trådar om själva fotograferingen och vad som ingår i den kostnaden. Och det känns som om de flesta vill ha och får rättigheterna, alltså alla bilderna från bröllopsfotograferingen på en skiva, inkluderade i priset. Jag undrar om det finns par som inte får det så? Ni som inte får rättigheterna inkluderade i priset, vad betalar ni??
Jag blir osäker på om priserna vi har fått är bra eller dålig?
Vi ska betala antingen 5250 kr för fotografering under vigseln(40- 60 bilder, plus alla bilder på en skiva) och åtta poträttbilder utomhus eller 5750 för fotografering under vigseln(40- 60 bilder, plus alla bilder på en skiva) och 16 poträttbilder utomhus.
Alltså vi får inte rättigheterna på porträttbilderna. Vill vi ha dem får vi betala 10 000kr, det vill vi inte.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-22 14:30
Vi får välja mellan ett 70-tal kort när vi ska bestämma oss för de 8 eller 16 bilderna.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-22 21:34
ok, jag har då missuppfattat det här med rättigheter. Vad jag menar med inlägget hur många det är som får bilderna(högupplösta)på skiva. Vi får endast de som tas under vigseln(så högupplösta så vi kan kopiera hur vi vill) på skiva.