• EnaOline

Måste man ha slöja?

Jag har hittat en så otroligt fin frisyr och vill inte dölja den med någon slöja och ha pärlor i håret istället, vad tror ni om det? jag har svar hår och hade tänkt ha pärlor (vita eller ivory i håret) eller kan man har slöjan som hrm.. under håret? svårt att förklarar, tror ni det blir knäppt utan slöja?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-25 15:27
    eller ett litet diadem i håret... ett lågt sådant eller heter det krona? ;)

• Svar på tråden Måste man ha slöja?
  • Zozo

Ja jag angrade definitivt inte att jag inte hade slöja (eller vit klânning för den delen ) jag kânde mig vacker och definitivt som en brud, men ända som mig själv.

Men TS, testa dig fram - det är vâl det enklaste.

Själv hade jag uppsatt har; Vid första ceremonin (gifte mig utomlands) hade jag svart bustier till vit langkjol med släpveck och da hade jag vita pârlor och fjädrar i frisyren. (Nagot syns kanske i galleriet); Till den stora ceremonin hade jag helröd klänning och da hade jag röda och guldfârgade pärlor i haret.

• EnaOline

zozo jag ska kika på dina bilder, det låter väldigt väldigt fint! Jag får gå till en brudbutik å prova slöja, men jag kommer förmodligen inte ha en..

• Zozo

hmm.. man ser tyvârr inte sa mycket pa de bilder jag lagt in.. ska se om jag kan fa fram nagra bâttre pa just frisyren.

• EnaOline

zozo men guuud så fina ni var! Ni ser så kära och lyckliga ut! Och klänningen var verkligen vacker!!

• EnaOline

väldigt fin bukett också! :)

• EnaOline

har du ingen bild på din vita kjol o svarta bustier?

• Zozo

*fniss* Japp, och da hade vi ända varit tillsammans i 13 ar nâr vi gifte oss för tva ar sedan

• Troll-P

Slöja är fint men för min del valde jag bort det eftersom jag kände att det blev "för mycket" med det också. I efterhand var det tur för ATTANS vad det blåste den dagen!

• halo08

En del passar jättebra i slöja, men själv kännde jag mig utklädd när jag provade slöja, kan ha nåt med att göra att jag jobbar på en förskola och där trippar barnen runt i för stora skor, och en spetsgardin på huvudet och jag fick bara fram den bilden i huvudet och såg mig själv, stapplande i kyrka nmed en gardin på huvudet..
    Men ni som känner er bekväma i det, så kör för egentligen är det vackert..

och visst kan man ha slöjan "under" frisyren" det tycker jag är vackrast..men smaken är som baken.

• Hofsan

rosa rosen skrev 2008-04-25 15:28:10 följande:

Jag tror att det blir jättebra utan slöja om du nu inte vill ha slöja. Jag ska inte ha slöja. Tror inte att de flesta har slöja, inte om man ser på fotografier på hemsidor här på BT i alla fall.
    Fast om du kollar på köp o sälj så säljs det ju väldigt mycket slöjor...
Svar på tråden Måste man ha slöja?