• EnaOline

Måste man ha slöja?

Jag har hittat en så otroligt fin frisyr och vill inte dölja den med någon slöja och ha pärlor i håret istället, vad tror ni om det? jag har svar hår och hade tänkt ha pärlor (vita eller ivory i håret) eller kan man har slöjan som hrm.. under håret? svårt att förklarar, tror ni det blir knäppt utan slöja?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-25 15:27
    eller ett litet diadem i håret... ett lågt sådant eller heter det krona? ;)

• Svar på tråden Måste man ha slöja?
  • EnaOline

jo men jag har den i datorn, då måste jag ha emailadress och mejla den. Jag har axellångt hår och har hittat en väldigt vacker frisyr, trodde inte man kan göra en så fin frisyr till så kort hår! Det är inga pärlor eller diadem i den frisyren, men jag tänkte lägga till det själv... :)

• Thailand 08

det är nog inte så "inne" med slöja heller.Har varit på många bröllop men aldrig sett en brud med slöja

• weinlove
    EnaOline skrev 2008-04-25 15:47:51 följande:
    jo men jag har den i datorn, då måste jag ha emailadress och mejla den. Jag har axellångt hår och har hittat en väldigt vacker frisyr, trodde inte man kan göra en så fin frisyr till så kort hår! Det är inga pärlor eller diadem i den frisyren, men jag tänkte lägga till det själv... :)
    du får jättegärna maila mig: rufus_cute@hotmail.com
  • Lina Haglund

Tycker det är en smaksak. Läste någonstans om att slöjan betyder att man är oskuld, men vet inte om det stämmer.

Beror nog mycket på vad man är för person också. Jag själv är ingen "slöjmänniska"

• EnaOline

oki jag mejlade dig :)
    då får du säga vad du tycker jag ska ha i håret? det blir nog kanske knäpp med ett diadem, jag kanske ska ha något liknande som hon i foto har? Jag har exakt lika långt hår som hon, eller kanske lite längre.. Jag har svart hår dock, men det blir nog fint ändå! :)

• EnaOline

nej inte jag heller och oskuld är jag då inte heller :P står det inte för oskuldsfullhet då? jag är inte det heller :P hihi

• EnaOline

vad har ni tänkt er när det gäller smink? Jag funderar på rött läppstift, men det kanske blir knäppt? jag är svart i håret, ganska ljus i hyn (kommer förhoppningsvis få färg innan bröllopet o bli lite brun??) jag tror det skulle bli ganska snyggt faktiskt!

• Vinterbruden 08

JAg ska ha en slöja under vigseln men tar av den ev. under kvällen..Kommer ha den under själva uppsättningen och det blir iaf toksnyggt.. Vill ha det eftersom jag ska ha axelbandslös klänningen och inte vill känna mig så bar.. Men smaken är som baken, tror vi blir gifta iaf, med eller utan slöja...

Svar på tråden Måste man ha slöja?