• EnaOline

Måste man ha slöja?

Jag har hittat en så otroligt fin frisyr och vill inte dölja den med någon slöja och ha pärlor i håret istället, vad tror ni om det? jag har svar hår och hade tänkt ha pärlor (vita eller ivory i håret) eller kan man har slöjan som hrm.. under håret? svårt att förklarar, tror ni det blir knäppt utan slöja?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-25 15:27
    eller ett litet diadem i håret... ett lågt sådant eller heter det krona? ;)

• Svar på tråden Måste man ha slöja?
  • Embo81

Klart att du inte måste ha slöja. Förstår vad du menar när du säger att man kan ha slöjan under håret. Jag ska ha slöjan under håret under vigslen, sen tror jag att jag kommer att ta av den. Väljer att inte ha slöjan uppe på huvudet för då syns ju inte håret. Jag har en mycket enkel och stilren klänning, därför valde jag slöja, hade inte tänkt ha det från början, men det blev mer bröllop när jag provade slöjan till klänningen.

• weinlove

frisyren var jättefin. skulle nog funka med diadem men det var jättefint sådär som hon hade det också.

• EnaOline

okey! Jag ska ha en bolero också, så jag tror det blir alldeles för mycket slöja! Jag hinner säkert ångra mig tusengånger, under håret skulle faktiskt vara ganska snyggt..jag tycker inte det är fult med slöja, tvärtom det finns väldigt vackra slöjor, särskilt de som är jättelånga, som ett släp, det är verkligen prinsess aktigt tycker jag! :)

• Garonne

Har aldrig fallit mig in att ha slöja. Tycker inte att det är fint. Men det är bara min åsikt, jag ska ju inte ens ha vit klänning...

• EnaOline

weinlove ja visst var den fin? men nu hittade jag några till som också var ganska fina.. det är ju bra att ha fler att välja emellan, weinlove, vad ska du ha för frisyr?

• weinlove
    EnaOline skrev 2008-04-25 16:03:44 följande:
    weinlove ja visst var den fin? men nu hittade jag några till som också var ganska fina.. det är ju bra att ha fler att välja emellan, weinlove, vad ska du ha för frisyr?
    väldigt fin var den :) jag vet inte riktigt vad jag ska ha för frisyr än men nåt lockligt romantiskt tror jag. lite uppsatt lite hängande. har en bild i mitt galleri om du vill se? den med blommor i håret. kan man ha tiara till den? ska inte heller ha slöja.
  • Hofsan

Jag sa alltid förr att jag inte skulle ha slöja ända till hon i affären satte på mig en. Såååå fint. Tycker jag känner mig mer som en brud när jag har den men jag kommer att ha min under håret så inte uppsättnigen döljs och sen kommer jag ta av den till middagen. Vet ett par st här inne som ångrat sig att de inte tog slöja så jag vill inte riskera det.

• EnaOline

Jo det är ju ett bra tips, att ha det bara under vigseln, jag får se hur jag gör.. :) jag får väl prova en slöja på innan jag säger för mycket! ;)

• EnaOline

den p åden första bilden?? den var väldigt fin! Det borde nog gå att ha tiara till den frisyren, hellre det än blommor faktiskt...

• weinlove
    EnaOline skrev 2008-04-25 16:23:02 följande:
    den p åden första bilden?? den var väldigt fin! Det borde nog gå att ha tiara till den frisyren, hellre det än blommor faktiskt...
    jo den första bilden. tycker så jag med. hellre tiara än blommor
Svar på tråden Måste man ha slöja?