• lillan31

Hur mycket betalar ni för er brudbukett?

Hur mycket kostar era brudbuketter?

Ja, det kanske beror lite på vilka sorters blommor man ska ha i, så nämn gärna det också.

Min bukett ( kommer bestå av 3 olika sorters cremefärgade och vita rosor), tärnans bukett, och 3 coursager, går på 2200 kr. vill bara se om det är mycket, normalt eller lite...

• Svar på tråden Hur mycket betalar ni för er brudbukett?
  • lillan31

Tror ingen har svårt att fatta.

Inte lika svårt som du verkar lida av att många som inte är experter på blombinderi och dess termer kallar "knapphålsblomma" för corsage, efter vad vi läst antingen på BT eller hört någon annanstans.

• Besservvisser

Jag är inte expert på blombinderi, och jag vet vad som är rätt, och jag lider inte av det. Jag har t o m sett florister skriva/säga fel, suck!

Allmänbildning är aldrig fel.

• lillan31
    Besservvisser skrev 2008-04-22 22:19:30 följande:
    Jag är inte expert på blombinderi, och jag vet vad som är rätt, och jag lider inte av det. Jag har t o m sett florister skriva/säga fel, suck!Allmänbildning är aldrig fel.
    Det har du absolut rätt i: att allmänbildning inte är fel...men det är väl inget att tjafsa eller bli upprörd över här, så länge vi förstår varandra; vad vi menar.
  • Besservvisser

Så om jag säger att jag sitter på min giraff och skriver detta, du förstår att jag sitter på en stol, och då är det 100% korrekt att kalla denna stol för en giraff, för *du förstod väl ändå vad jag menade*.......

• lillan31

Vilken SUPERBRA jämförelse....verkligen.

• Besservvisser

Ibland måste man överdriva lite för att få den obildade pöbeln att förstår

• lillan31

fast scenariot; att åka till Mio och fråga om efter en bekväm giraff...är ju en rätt roande tanke

• Besservvisser

LOL.... de skulle tro att jag var efterbliven...

Hur som helst, allt detta har inte ändrat faktumet att knapphålsblomma är det rätta ordet.

• lillan31

nä, det förstår jag mycket väl att det inte ändrat din ståndpunkt om den saken.

• Brud 08

Corsage, Coursage, Cursage, Cursauge, Coursauge, Corsauge, Cursage
    Förlåt, kunde inte låta bli! Känner mig lite obildad ikväll

• bara jag

Ja, jag insåg att jag stavade det fel, ett mänskligt misstag men med över 200 akademiska poäng ingår inte begreppet "efterbliven" i min ordlista. Det känns lite förlegat och alldeles för nedvärderande, att jag aldrig skulle använda det ordet för att beskriva en annan människa.

Titta du själv din mening nedan. Den är inte felfri heller

Besservvisser skrev 2008-04-22 20:56:58 följande:
    KNAPPHÅLSBLOMMA!!!!!(om man nu är lite efterbliven och måste bara skrive det felaktiga ordet corsage.... kan ni inte åtminstone stava det rätt?)
Svar på tråden Hur mycket betalar ni för er brudbukett?