• lillan31

Hur mycket betalar ni för er brudbukett?

Hur mycket kostar era brudbuketter?

Ja, det kanske beror lite på vilka sorters blommor man ska ha i, så nämn gärna det också.

Min bukett ( kommer bestå av 3 olika sorters cremefärgade och vita rosor), tärnans bukett, och 3 coursager, går på 2200 kr. vill bara se om det är mycket, normalt eller lite...

• Svar på tråden Hur mycket betalar ni för er brudbukett?
  • Knasbruden

Brudbukett baserad på rosor vita och några röda med grässtrån och pärlor, två vita ros-tärnbuketter i liknande stil, två vita coursage/corsage samt en röd plus lite grässtrån och pärlor till frisyr maxpris 2700.

• Kanada Hjarta Sverige
    Besservvisser skrev 2008-04-22 20:56:58 följande:
    KNAPPHÅLSBLOMMA!!!!!(om man nu är lite efterbliven och måste bara skrive det felaktiga ordet corsage.... kan ni inte åtminstone stava det rätt?)
    ar det inte sa att Boutonnieres faktiskt ar knapphalsblomma??
    corsage ar till for damer (utan jacka med knapphall att fasta den i) och boutonnieres ar till for herrar...

kunde inte lata bli att besservissa tillbaka...
  • Joji
    Besservvisser skrev 2008-04-22 20:56:58 följande:
    KNAPPHÅLSBLOMMA!!!!!(om man nu är lite efterbliven och måste bara skrive det felaktiga ordet corsage.... kan ni inte åtminstone stava det rätt?)
    Det finns ju faktiskt personer som har dyslexi och inte KAN stava... Inte säkert att det gäller någon här men... Kan vara bra att tänka på innan man kallar någon för efterbliven!
  • Kanada Hjarta Sverige
    fiinen skrev 2008-04-22 14:51:26 följande:
    Vi har sån tur att min m2b känner en kille som är blomstergrossist och florist sedan 11 år, så vi får hur mycket vi vill och vad vi vill för 600:-. Jag ska ha en bukett av orkidéer (finns i galleriet) vilket är en dyr blomma i vanliga fall då jag vill ha en speciell sort. Innan jag pratade med denna kille så fick jag ett pris av en annan på 1750:- för brudbukett, 2 corsager och 2 tärnbuketter. Nu tänker jag ösa på med lite bordsdekorationer och till kyrkan. Varför inte passa på när man får
    wow - 600kr for orkide bukett! om din kompis har lust att bidra till fler brollop - let me know!! :)
  • prickig

Kanada hjärta Sverige hann före...

I alla fall tänkte jag påpeka att i USA och Kanada är 'corsage' en mindre bukett som bärs av kvinnor (oftast bruden och brudgummens mor) på bröstet alternativt handleden.

Nu kanske det är det ni menar, eller? Skulle ju snarare tro att ni menar 'boutonniere' dvs knapphålsblomma som bärs av män ex brudgummen, best man osv.

Ha, vi visst flera besserwissers här! ;)

• augustibrud08

Vet någon vad en bukett med nejlikor kostar jämfört med en lika stor med rosor? Funderar på om det inte är rätt mycket billigare och jag tycker det är jättefint. Man kan ju blanda i några rosor.

• matildaochniklas

men karlarna har ju knappast blomman i knapphålet

• Besservvisser

Heja Kanade/Sverige och prickig!!

Jag fattar inte detta motstånd till att kalla en knapphålsblomma för dess rätta namnet?? Är det så svårt?

Och som vanligt...... så fort någon nämnar stavfel så kryllar forumet plötsligt av dyslektiker.

• lillan31
    Besservvisser skrev 2008-04-22 22:02:19 följande:
    Heja Kanade/Sverige och prickig!!Jag fattar inte detta motstånd till att kalla en knapphålsblomma för dess rätta namnet?? Är det så svårt?Och som vanligt...... så fort någon nämnar stavfel så kryllar forumet plötsligt av dyslektiker.
    Okej då Besservvisser: då får du "skälla" lite på¨ BT också: www.brollopstorget.se/Blommor/corsage.php
  • Besservvisser

Men BT har ju helt fel. Det heter inte corsage, utan knapphålsblomma. Varför är det så svårt att fatta? Gör det fysiskt ont att skriva det rätta namnet på den lilla blomman?

Svar på tråden Hur mycket betalar ni för er brudbukett?