• lillan31

Hur mycket betalar ni för er brudbukett?

Hur mycket kostar era brudbuketter?

Ja, det kanske beror lite på vilka sorters blommor man ska ha i, så nämn gärna det också.

Min bukett ( kommer bestå av 3 olika sorters cremefärgade och vita rosor), tärnans bukett, och 3 coursager, går på 2200 kr. vill bara se om det är mycket, normalt eller lite...

• Svar på tråden Hur mycket betalar ni för er brudbukett?
  • le dauphin

Jag har inte fått exakt pris än eftersom blompriserna kan variera men den kommer att kosta max 1500 kr.
    Totalt så kommer alla våra blommor att kosta max 5000 kr och för det får vi:
    Brudbukett, 2 st knapphålsblommor, hårblommor, dekoration i kyrkan och på feststället. Som bonus får vi också en extra knapphålsbukett till m2b så han kan byta till en hel efter kramkalaset utanför kyrkan och blommor till bilen som kör oss från kyrkan.

Vi ska inte ha någon bukett till tärnan.

• Godisråttan

2000:- min bukett med rosor och ranukler i vårfärger, en liten tärnbukett och två corsage + liljor till bordsdukningen. Tyckte det var ett bra pris eller?

• pallesj

Jag var inne och beställde blommor igår och det blev rätt billigt så jag sa att de kunde binda de med, blev 300kr ca för 3 buketter plus 6 extra rosor till crousager.
    Så min bukett går la på ca 130kr,

• neeke1972

långa vita rosor med grönt i 600kr och mannens crousage 100kr.

• Cissit
    pallesj skrev 2008-04-22 08:32:07 följande:
    Jag var inne och beställde blommor igår och det blev rätt billigt så jag sa att de kunde binda de med, blev 300kr ca för 3 buketter plus 6 extra rosor till crousager.Så min bukett går la på ca 130kr,
    Vad ska du ha för blommor? Jag antar att du inte ska ha kallor som på din presentationsbild för det är väl mkt dyrare?
  • Vinnaren

Jag gör min själv, ca 300:-

• pallesj

nä det blev inte det, hade velat ha det men de var mycket dyrare och kunde skilja så mycket i pris så det blir rosor och vanliga liljor, viktigast var ju att det var liljor i buketten och nu ska jag ha 2 st som lite symboliskt, plus 10 vita rosor

Cissit skrev 2008-04-22 12:28:13 följande:
    Vad ska du ha för blommor? Jag antar att du inte ska ha kallor som på din presentationsbild för det är väl mkt dyrare?
  • fiinen

Vi har sån tur att min m2b känner en kille som är blomstergrossist och florist sedan 11 år, så vi får hur mycket vi vill och vad vi vill för 600:-. Jag ska ha en bukett av orkidéer (finns i galleriet) vilket är en dyr blomma i vanliga fall då jag vill ha en speciell sort. Innan jag pratade med denna kille så fick jag ett pris av en annan på 1750:- för brudbukett, 2 corsager och 2 tärnbuketter. Nu tänker jag ösa på med lite bordsdekorationer och till kyrkan. Varför inte passa på när man får

• bara jag

Jag ska betala ca 2000-2500 för:

* En handbunden brudbukett med rosor och några kallor + sidenband
    *Tre tärnbuketter med samma blommor, men självklkart mindre
    * 2 COURSAGE!!

• Besservvisser

KNAPPHÅLSBLOMMA!!!!!

(om man nu är lite efterbliven och måste bara skrive det felaktiga ordet corsage.... kan ni inte åtminstone stava det rätt?)

Svar på tråden Hur mycket betalar ni för er brudbukett?