• lillan31

Hur mycket betalar ni för er brudbukett?

Hur mycket kostar era brudbuketter?

Ja, det kanske beror lite på vilka sorters blommor man ska ha i, så nämn gärna det också.

Min bukett ( kommer bestå av 3 olika sorters cremefärgade och vita rosor), tärnans bukett, och 3 coursager, går på 2200 kr. vill bara se om det är mycket, normalt eller lite...

• Svar på tråden Hur mycket betalar ni för er brudbukett?
  • Helena Johansson

Hittade själv.. sorry.. Diana Ross..

• matildaochniklas

Jag ska betala ca 800:- (minus 20% rabatt ) för min bukett plus min m2b´s coursage. det står coursage på mitt kvitto. min bukett kommer att vara en rundbunden bukett i orange och rött men rosor, nejlikor, ranunkel och nåt mer, inget grönt.

• lillan31

Min bukett är dyrast hittills...kan det bero på var man bor? förutom blomsorten, för det är ganska många som har haft eller ska ha en bukett med rosor i...

• 080505 1

Bor du i småland så finns det en blomsterbutik i Hullaryd som gör jättefina buketter. Jag köpte min där....tror inte jag betalade mer än 400.....han älskar att göra buketter helt enkelt...

• RosaPärlan

min kommer gå på mellan 900-1100. Kommer ha många rosor då den ska vara droppformad. Corsagen kommer väl sammanlagt gå på 300 skulle ja tro.

• Champis_Sanna

Vi ska ha en brudbukett, tärnbukett och två corsage. Vårt pris blev någonstans mellan 1000-1500 kr. Hon vågade inte säga på rak arm då hortensian (som vi ska ha mest av) varierar i pris. Vi ska ner nu i veckan och checka av. VI kommer även ha i murgröna, brudslöja och några rosor och ev någon mer blomma och min ska vara dropformad.

• 20080301

Jag betalade 1300 för min finns bild i galleriet
    kallor, hängbjörk, gernminier, steelgras, svarta pärlor och div annat

• lillan31

hörde nu att floristen som ska göra mina blomsterarrangemang har tagit hem nordiskt mästerskap i blombinderi...när jag pratade med honom så uppfattade jag honom som väldigt kreativ och fantasifull.

Tror min bukett kan bli lite utöver den "vanliga" rosbuketten. Känns som att jag kan lita på honom och att det blir värt pengarna...

• matildaochniklas

FIN!

20080301 skrev 2008-04-21 23:21:28 följande:
    Jag betalade 1300 för min finns bild i galleriet kallor, hängbjörk, gernminier, steelgras, svarta pärlor och div annat
  • JuniBruden6

jag ska ha 7-8 mörkröda gerbera o den kommer kosta 200-300 kr plus att näbbarna o tärnan o karl o den lille sonen oxå ska ha ,, men ca 800kr för alla...

Svar på tråden Hur mycket betalar ni för er brudbukett?