• MsSandra

bröllop 6 juni 2008?

Hejsan!
    Mitt alldeles första egna inlägg här på forumet (har tidigare bara svarat på andras).

Min "fråga" är om det är flera härinne som planerar ett bröllop på/till Sveriges nationaldag? (dvs 6 juni)

Jag och min älskling ska gifta oss då :)
    Skulle vara kul och se om andra sett charmen med att gifta sig just den dagen..

Vi bestämde oss ganska tidigt för just "det" datumet.. då det är en röd dag .. och vi kan därför alltid spendera hela dagen ihop .. görandes något kul/romantiskt..även om den infaller mitt i veckan!

Dessutom är det ju en flaggdag..flaggar hellre för "oss" än något annat!

Lycka till alla brudpar.. oavsett datum!
    MVH Sandra

• Svar på tråden bröllop 6 juni 2008?
  • MsSandra

Tina75:

Ligger ni efter i schemat.. eller har inte huvudet hängt med och registrerat att ni faktiskt ska gifta er?? :))

Som sagt det börjar dra ihop sig, dags att beställa de sista sakerna från utlandet nu..(om man ska ha några fler) så man kan garantera att de hinner fram i tid!!

• Tina75

Det är nog sant som du säger Mssandra, jag har nog inte riktigt förstått att jag ska stå brud. Nu är det nog dags att insedet och spurta på rejält. Har faktiskt hittat ringar idag som vi till 99% ska ha.....frågan är nu vad man ska gravera in.....massa beslut HELA tiden!! :)

• MsSandra

Tina75:

Ja de tar aldrig slut, men så är det väl jämt i livet ? :) Kul att ni hittat ringar.. graveringen trodde jag var given..har aldrig tänkt på att man kanske kan göra olika? blev namn och datum i våra :)

Själv väntar jag fortfarande på min klänning, beställd från kina och givetvis fastnade den i tullen hehe.. men det är avklarat nu och den bör ha skickats (eller möjligen måndag morgon). spännande..

• Blivande fru pettersson

Jisses hörni! Nu är det NÄRA!

Själv pendlar jag mellan lycka över att dagen snart är här och lite småpanik över allt som skulle behöva vara klart vid det här laget. Jag vill mest bara pyssla jag. Strunta i allt det där tråkiga som måste fixas, och bara göra totalt onödiga saker. Som egna tvålar till toaletterna tex.

Nu ska jag leta låtlistar här på BT och se om vi hittar något klokt. Har lovat vår DJ att få en lista senast tisdag. Gaah!

• MsSandra

Blivande fru pettersson:

Hehe ja pyssel är ju kul... men om man inte är med och styr upp allt runt om.. kanske inte pysslet kommer till sin rätt! Jag har iaf ett mindre problem jag.. vi ska inte ha dans.. så jag behöver inte leta musik (som ska passa alla och envar) hehe..

Ha en trevlig kväller

• Tina75

Idag är det 17 dagar kvar till VÅR stora dag. Hur ligger ni till i planeringen. Vi har MASSOR kvar och dagarna bara går.....

• MsSandra

Är lite antilivet just nu (våran bil ska in på "hela tjaffset service inkl kamrem termostater oljebyte osv".. kostar liksom bara (mutter) 18000 :( inget man behöver lagom till bröllopet.. känns skittrist..

.. men rent planeringsmässigt till bröllopet ligger vi bra till.. ska försöka få tag i någon bh att ha under klänningen bara.. men i övrigt känns det som jag är "on top of things"...

Lycka till!

• anirac1

ja tjejer det drar ihop sig..... nästan allt är klart
    lite smågrejer här och där
    kolla upp några småsaker
    Idag fixade jag det sista på klänningen hos sömmerskan sedan ska jag fixa lite själv
    löshåret kom hem idag och det blir säkert bra..
    tänkte ta några fina kort på mig också som morgongåva
    stryka dukar, gå in skor osv.... lite småplock...
    lite "grus" i livet är att en av de gamla i familjen ligger på sitt yttersta så jag vet inte om vi får ställa in eller om vi kör som planerat....

• MsSandra

Idag är det EN VECKA kvar

Börjar verkligen dra ihop sig, har inte alls köpt eller bokat allt jag tänkt mig.. men jag är så velig.. och jag är inte så stressad över saken heller! Känns bra ändå.. alla stora saker är klara :)

Hur känns det för er andra? Mycke kvar? Stressade..?
    Kalla fötter ;)

kram på er

• Blivande fru pettersson

Ojoj, sista lördagen som ogift!

här har det mest löst sig, och det är bara resten kvar.

Ringen har vi fått hem (fick beställa en ny, den första var för liten), klänningen är klar, frisören är konsulterad, vi har övat på vigselakten med prästen, serveringspersonalen har fått instruktioner, catering är fixad. Ja, det mesta är helt lugnt! Sen är det sånt här smått som att skriva ut 70 festhäften och 85 vigselprogram (ifall det kommer fler än de inbjudna till kyrkan).

Dessutom verkar jag få en tills vidare anställning till hösten på mitt vikariat, så DET var en trevlig bröllopspresent.

• MsSandra

Blivande fru pettersson:

Åh va härligt att höra att du är "on top of things".. och gratulerar till den extraordinära bröllopspresenten!

Tur att de hann fixa sig med ringen, den är ju ganska viktig då ;)

Bara några dagar kvar...
    kram

Svar på tråden bröllop 6 juni 2008?