• MsSandra

bröllop 6 juni 2008?

Hejsan!
    Mitt alldeles första egna inlägg här på forumet (har tidigare bara svarat på andras).

Min "fråga" är om det är flera härinne som planerar ett bröllop på/till Sveriges nationaldag? (dvs 6 juni)

Jag och min älskling ska gifta oss då :)
    Skulle vara kul och se om andra sett charmen med att gifta sig just den dagen..

Vi bestämde oss ganska tidigt för just "det" datumet.. då det är en röd dag .. och vi kan därför alltid spendera hela dagen ihop .. görandes något kul/romantiskt..även om den infaller mitt i veckan!

Dessutom är det ju en flaggdag..flaggar hellre för "oss" än något annat!

Lycka till alla brudpar.. oavsett datum!
    MVH Sandra

• Svar på tråden bröllop 6 juni 2008?
  • MsSandra

Aliccia:
    Det är kanske inte lika vanligt, de flesta borgliga vigslarna ser ofta lite mer hm strikta ut (typ dräkter, finkläder men inte så prinsesslikt om jag säger så).

Man kan ju ha en fin klänning, utan att det är en bröllopsklänning (även i kyrkliga bröllop ju!).

Jag vet inte om det är rätt eller fel allmänt att ha "vissa kläder" på sig när man gifter sig kyrkligt/borgligt.. men det där är nog något ni måste fundera på själva och känna efter. Det är ni som ska gifta er.. skit i alla andra så att säga! Vill du ha klänning ska du ha det..

Lycka till!

• akiren

Ms Sandra:
    Jo, vi har väl också kommit hyfsat långt men det känns som att alla andra har kommit längre...
    Vi ska proväta menyn nästa lördag och förhoppningsvis få lite mer info kring hur borden kan placeras m.m.
    Var i kontakt med prästen i förrgår som verkade tycka vi var tidigt ute som ville ha ett möte! Floristen ville också vänta med att träffas till en månad innan! Blir stressad!
    Klänning är beställd men mått inte tagna ännu. Skor, tiara, slöja mm är inte bestämt. Tittade på vigselring igår. Är så himla svårt. Vi kommer troligtvis att göra om våra förlovningsringar också. Någon som har erfarenhet av ring som "sticker upp"? Brukar man fastna med sådanna??
    Har börjat fundera lite på vigsel- och festprogram. Svårt att hitta passande musik till kyrkan!! Sedan vill man ju gärna komma på lite extra roliga saker till festprogrammet. Inte helt lätt. Hoppas vi hinner med allt utan att det blir stressigt. Vi har haft ganska kort tid att planera, m2b friade i mitten av december så vi har planerat ganska intensivt sedan dess. Blir lite stressad av alla som skriver och planerar för fullt för bröllop som ligger mycket längre fram!

• MsSandra

akiren:
    Jag valde en ring som inte sticker upp, då jag skulle fastna i allt (verkligen allt..!). Det var mitt kriterie för att ha ring hehe.. och att jag dessutom bara skulle ha en ring (inte två).

Angående prästfrågan, jag tror inte det är vanligt att man får träffa dom SÅHÄR tidigt hehe.. men enda sedan vi bokade kyrkan så har vi pushat på kyrkofolket.. då vi visste ett datum (en helg) då vi var därnere.. i övrigt kommer vi inte vara i närheten innan bröllopet! Därav skälet.. vilken vigselpräst det blev.. fick vi reda på dagen innan hehe.. :)

Angående stressfrågan, skit i andra! Se om ditt eget hus istället.. alla är olika med olika framtidsvisioner och drömmar. Vissa lever för bröllopet och spenderar 5 år innan med att planera.. medans andra får bara några månader på sig. Inget är rätt och fel - och inget blir sämre än de andra! Stressad kommer du vara iaf oavsett hur lång tid innan du börjar planera..

Jag och min M2B skippar förlovningen.. vi vill gifta oss direkt (då förlovningen enligt mig tappat sin glans.. med alla ungdomar som förlovar sig med alla "pojkvänner/flickvänner" i skolan.. traditionen och meningen är inte lika fin och speciell längre). Och jag kan också tillägga att jag/vi bestämde oss för att gifta oss i februari... :)

MVH Sandra

• esset50
    MsSandra skrev 2008-04-06 18:07:24 följande:
    esset50:Åhh det var en häftig kombination, jag menar pingst och allt.. (sen pingt måste det ha varit tror jag bestämt?!). Då var ju inte själva flaggdagen röd så att säga.. så det var väl tur det var pingst :) Fortfarande lika lyckliga?
    Pingsten var sen. Vädret var strålande den dagen o dagen innan, för att sedan bli rekorkall o blöt sommar.
    Jodå vi är lyckliga, man väljer själv om man vill att vardagen ska vara trygg eller tråkig.
    Att hinna med varandra samtidigt med småbarnsåren kräver en del, det behöver man inte vara Dr Phil för att lista ut... För att inte tala om fotbollsförälder, eller tonårsförälder:)
    Vi pratar om det ibland, har mer tid nu när barnen är stora, att vi uppskattar varandra för den vi är.
    Sen tog det ju såklart ett tag att nöta av kanterna=) Men vår kärlek o viljan att kämpa tillsammans har liksom aldrig tagit slut.
    Vi brukar skoja om att vi borde ha medalj - Tapperhetsmedalj - bägge två:) I somras, på vår 20åriga bröllopsdag så skulle vi käka på fin restaurang, men först skulle vi titta in till kompisar som nyss köpt hus. När vi kom hem för att göra oss i ordning (det var typ +27, så vi ville duscha, igen...) så hängde det 2 medaljer med våra namn på ytterdörren:) Vi är sååå malliga *s*
  • esset50
    Aliccia skrev 2008-04-06 18:27:39 följande:
    Vi gifter oss oxå den 6/&. Måste bara fråga.... Tycker ni det är ok att ha riktig bröllopsklänning när man gifter sig borgligt?
    Vill du ha det, så ska du ha det.
  • MsSandra

esset50:
    *skrattar* klart ni ska vårda o putsa medaljerna framöver! 20 år är lång tid att leva och komma överrens med en person (som du säger på de åren hinner man ta sig igenom mycket tillsammans.. både roligt och tråkigt så att säga).

Men grattis till era 20!
    Om 20 år förväntar jag mig att jag är lika nöjd och glad :))

Ha en trevlig kväll!
    MVH Sandra

• esset50

MsSandra:
    Klart du ska förvänta dig vara glad o nöjd.

Undrar varför äktenskapet kallas för 30-åriga kriget?
    Någon som vet?
    =)

• MsSandra

Hehe.. det går hett till ibland.. och slutar med fred?? :P

• gustafmatilda

Vi kommer också att gifta oss 6:e juni! Och det är snart! Jag börjar redan bli nervös. Ligger på kvällarna och funderar på om vi kommer hinna med allt... Hur går det för er andra?

• MsSandra

gustafmatilda:

Wei va kul, en till i gänget :D
    Jo tiden börjar så smått springa ikapp en (eller vad man ska säga). Det är mindre än två månader kvar - såååå spännande!! Jag är övertygad om att ni kommer hinna med allt, men det kommer aldrig kännas så själv hehe.. jag tror människan har en inbyggd "hispväxel".. som kommer fram till sådana här tillfällen.. ;)

Här går det ganska bra, grejerna börjar ploppa på plats (beställningar jag gjort utomlands, saker jag köpt osv osv). Innehållet på vigselprogrammet och festprogrammet är klara (bara omslagspapper kvar som vi ska köpa i helgen).

Det stora jag väntar på är min klänning! *så nyfiken ju*
    Själv då? Hur ligger du till ??

MVH Sandra

Svar på tråden bröllop 6 juni 2008?