• MsSandra

bröllop 6 juni 2008?

Hejsan!
    Mitt alldeles första egna inlägg här på forumet (har tidigare bara svarat på andras).

Min "fråga" är om det är flera härinne som planerar ett bröllop på/till Sveriges nationaldag? (dvs 6 juni)

Jag och min älskling ska gifta oss då :)
    Skulle vara kul och se om andra sett charmen med att gifta sig just den dagen..

Vi bestämde oss ganska tidigt för just "det" datumet.. då det är en röd dag .. och vi kan därför alltid spendera hela dagen ihop .. görandes något kul/romantiskt..även om den infaller mitt i veckan!

Dessutom är det ju en flaggdag..flaggar hellre för "oss" än något annat!

Lycka till alla brudpar.. oavsett datum!
    MVH Sandra

• Svar på tråden bröllop 6 juni 2008?
  • Blivande fru pettersson

Ja, vi, vi, vi! :)

• Blivande fru pettersson

Det är dessutom vår tvååriga förlovningsdag!

• esset50

Gifte oss 6/6-87. Det var Pingstafton det året.
    Numera tycker vi det är väldigt mysigt m ledig dag + att alla flaggar för oss...=)

• stenkrossen

Jag skall vara tärna för min vännina som gifter sig då. (Själv så gifter jag mig 17/5, Norges nationaldag!) Jag tycker att det verkar jättemysigt att alltid vara ledig på sin bröllopsdag.

• MsSandra

Blivande fru petterson:
    Va kul, är väl alldeles utmärkt planerat hehe. Då behöver ni "bara" komma ihåg ett datum :) Hur går planeringen för er då? Börjar det ta sig..?

• MsSandra

esset50:
    Åhh det var en häftig kombination, jag menar pingst och allt.. (sen pingt måste det ha varit tror jag bestämt?!). Då var ju inte själva flaggdagen röd så att säga.. så det var väl tur det var pingst :) Fortfarande lika lyckliga?

• MsSandra

stenkrossen:
    Åh häftigt, inte nog med att du ska vara tärna i år.. du ska själv gifta dig! Snacka om att allt händer samma år :) Hoppas det går bra både på erat bröllop och din väns!

Ja flaggdagen och helgdagen man får på köpet känns väldigt rätt och romantiskt! :)

• akiren

Vi gifter oss den 7 juni! Känns mysigt att gifta sig när det är långhelg! Praktiskt också för långväga gäster som kan vara borta lite längre! Sandra- hur långt har ni kommit i planeringen?

• Aliccia

Vi gifter oss oxå den 6/&. Måste bara fråga.... Tycker ni det är ok att ha riktig bröllopsklänning när man gifter sig borgligt?

• MsSandra

akiren:
    Jo det passade även oss att det var en långhelg, känns lite udda att gifta sig på en fredag av någon anledning hehe. Vanligen så är det ju en lördag eller "storhelg" som står på tapeten!

Jaa, har väl kommit ganska långt i våran planering. För att inte säga att det mesta är klart (beställt, bokat och tillfrågat). Sedan är det ju som så att jag beställt grejer från utlandet - alla sådana saker har inte kommit "hem" än.

Men vi ligger bra till tror jag.. håller på och filurar på fest och vigselprogrammen nu.. vi träffade prästen för någon vecka sedan, kollade in kyrkan och provgick lite (och provsa löftena osv). Det var spännande (vi kommer gifta oss i en kyrka 35 mil bort hehe så vi fick passa på när vi var "där nere"). Kollade även då in matstället (provåt..) och pratade lite bordsplaceringar och dekorationer.. (färgval osv) men hon vill se vad vi ska ställa på bordet nu innan hon säger mer - för allt ska ju passa ihop.. färgvalen styr ju vi lite själva så att säga.

Själv då? hur går eran planering..

Svar på tråden bröllop 6 juni 2008?