• patti87

hur friade er prins till er??? :)

hur friade eran prins till er ?? är bara lite nyfiken :)

min historia ser ut så här :

vi hade en mysig fredags kväll, mannen min hade köpt rött vin för första gången, annars dricker vi bara vitt..men jag tänkte inte mer på det..

sen kollade vi på film och drack lite vin.. helt plötsligt slår någonting mot glaset... jag kollar ner i glaset och ser en ring!! blev först chockad och sen jättenervös och varm i hela kroppen..

tog upp ringen ut glaset och tittade förvånat på min kille, då kollar han in i mina ögon och viskar...vill du bli min fru??!! jag trodde att jag skulle svimma av lycka, började tjuta som bara den av lycka :) och sa ja direkt!! det jag blev mest gladast över att han frågade mig ifall jag vill bli hans fru och inte att vi bara ska förlova oss... för jag har alltid sagt...förlovning är för mig att man ska gifta sig senare..alltså inom 1-2 år!

• Svar på tråden hur friade er prins till er??? :)
  • Nienna

Fröken Larsson skrev 2008-04-06 15:51:17 följande:

Alltså, jag blir så HIMLA GLAD av den här tråden!
    Instämmer! Och lite avis på alla superromantiska, härliga frierier ni fått vara med om! Men jag är ju överlycklig att jag äntligen ska få gifta mig med min älskade, så då spelar det inte så stor roll hur det gick till.
  • Gura

Min rövade bort mig från jobbet en torsdag i oktober. Han hade låtit någon ringa upp mig och låtsas vara reporter och att jag skulle bli intervjuad. Jag gick ner till receptionen på jobbet, och istället för en reporter så stod min blivande där, och log brett. Han tog med mig ut i en väntande taxi som körde oss till Arlanda och vidare till Florence. Vi spenderade en fantastisk eekend där, och på lördagen efter en privat guidad visning på en vacker vingård så friade han med en vacker vitgulds ring med en strålande diamant. Jag grät och svarade ja, och berättade direkt för grevinnan som serverat oss mat, att han friat och att jag tackat ja. Efteråt så åkte hemåt från Vingården med privat chaufför som körde en blänkande Chrystler. Resten av resan nöjt vi av den pittoreska lilla staden och all god mat. Väl hemma igen så stod det ett långt tåg av människor vid mitt skrivbord som ville kika på mitt vänstra ringfinger.

• Tingeling_99_

Vid ett vattenfall i Thailand gick han ner på knä. Tog ett tag innan jag fattade vad han höll på med, för han var totalt emot förlovningar. Senare visade det sig att han frågat min pappa om lov, 2 månader tidigare, och jag hade inte misstänkt något alls...

• Anki 82

Jag blev iväglurad på en picnic sommaren 2006 med min sambos syster och min mamma. Anledning var att min mamma hade fyllt år och vi skulle fira henne lite smått. Precis när vi skulle gå hemifrån ringer det på sambons mobil och han säger att han måste skjutsa en kompis på ett ärende. Blev lite smått förbannad men tog saftflaskorna och kånkade iväg med dem, höggravid som jag var, till parken där vi skulle mötas. Ett tag in i picnicen börjar min svägerska och mamma att bete sig konstigt och jag vänder mig om och ser en medeltids riddare på en stor häst komma ridandes över kullen ner mot picnicbordet! Han hoppar av hästen, tar av sig hjälmen och faller ner på knä och frågar frågan! Var helt fantastiskt! Det mest otroliga är att min sambo inte kan rida Han hade i smyg tagit ridlektioner flera gånger under den sommaren, och jag som undrade vad det var för extrainsatta hockeyträningar de hade kl 7 på mornarna Nu i sommar har vi äntligen tid för ett bröllop!

• bofinkarna

Min mb2 och jag bor inte ihop men vi umgås ju typ dagligen och han brukar hämta mig när jag kommer med bussen från jobbet. För ett tag sen, en vanlig fredag så skulle han hämta mig som vanligt. Men så en stund innan skriver han att han blivit försenad och att pappa hämtar mig istället. Är inte jättekonsitgt eftersom de jobbar ihop och jag bor hemma, men jag blev lite förvånad eftersom min m2b alltid brukar vara punktlig med hämtningen. Så pappa kom och vi åkte hem. när jag kommer hem så går jag upp på mitt rum och hör musik, när jag öppnar dörren till rummet är det totalt städat (var ett enormt KAOS när jag lämnade på morgonen), ljus överallt, ros på bordet och så ställer sig min m2b och börjar sjunga en sång till singback som han gjort som heter "marry me" där han uttrycker sin kärlek och att han vill att vi gifter oss. När han kommer till "as a token of my love I give you this ring" så böjer han sig ner och frågar "vill du gifta dig med mig".. Som ni kanske förstår så hade jag redan gråtit en stund då och får fram ett JA-A... Så tar han på mig ringen (som jag aldrig sett eller provat i förväg) och den passar perfekt! :) Sen hade vi en myskväll med min familj och på söndagen gick vi ut på en mysig resaurang och firade.. På måndagen bokade vi kyrka och lokal och på kvällen hade vi middag med båda våra föräldrar där vi berättade om bröllopet.. Kan ju tillägga att vi hade pratat om att gifta oss i sommar men inte bestämt något eftersom jag ville vänta tills vi var "förlovade". Vi hade bara ett tänkbart datum för bröllop eftersom våra syskon bor utomlands och bara ett datum passade alla :)

• bofinkarna

AJG och Anki 82 vilka underbara frierier!! :)

• bofinkarna

AJG och Anki 82 vilka underbara frierier!! :)

• Goldensea

Åh vilka härliga frierier. Jag instämmer med de som sa att det här är en härlig tråd!

• pojomo

när vi gifter oss så är det 12 år och 1 mån sen vi förlovade sig

Nienna skrev 2008-04-06 21:58:36 följande:
    Samma här, dock har det tagit nästan 7 år från förlovning till giftemål.
  • lolinona

Min M2b friade i fredagen den 13 (han är tydligen inte så skrockfull)
    Vi skulle ut och åka en sväng på en liten minisemester.
    Så vi bilade runt på Öland en dag.
    När vi komtill fyren Långe Janoch stod allra längst ner på udden friade David.
    Han hade gjort egna ringar av smalt "rep" Valknopar. i sann sjömansstil (hans far var sjöman) Så de ringarna hade vi tills att vi tillsammans hade valt förlovningsringar hos guldesmeden.

• Cissit

Det var jag som friade! Gick ner på knä vid tolvslaget på nyår under fyrverkerier och snöfall :)

• lillan31

Jag studerade uppe i Umeå, så jag o min blivande pratade i telefon minst en gång om dagen. så vi pratade allmänt om hur vi skulle göra med vår relation när jag flyttade hem. Det är dax att vi gifter oss när du tagit examen, sa han. Ja svarade: det har du alldeles rätt i och bröllopet bestämdes till en vecka efter examen.

Kanske inte så romantiskt, men mycket genomtänkt

• Sara W

Min fästman var helt på det klara att hans uppgift att fria. Han gjorde ett lite tafatt försök på midsommardagens natt förra året, men det var svårt att veta om han menade allvar eller ej. Vet fortfarande inte om han var seriös. I augusti förra året åkte vi på bilsemester, vilekt var oerhört trevligt och romantiskt. Vi bilade genom Tyskland ner till Alsace i Frankrike och vidare ner till Gardasjön. Vi hade hela tiden haft ambitionen att bo på relativt billiga hotell men vid Gardasjön tyckte min käre sambo att vi kunde unna oss ett lyxhotell. Vi tog sedan en långsam promenad och han letade hela tiden efter att kunna ta sig ner på stranden. Men alla stränder tillhörde hotellen, så man kunde inte ta sig ner till vattenbrynet. Så vi traskade tillbaka till vårt hotell utan att jag fattade varför han var besviken. Väl framme på vårt hotellrum öppnade han en flaska vin och på terrassen gick han ner på knä och friade. Solen hade precis börjat gå ner och det var fantastiskt vackert. Så rätt tid och plats. Jag svarade givetvis ja (mellan snyftningarna). När vi sedan skulle gå ut och äta förlovningsmiddag, dök världens åskoväder upp. Vi väntade någon timme och kunde sedan äta en romantisk middag på en trattoria med en jazzfestival i närheten som spelade storbandsjazz. Det kunde inte ha blivit bättre.

• Pyron

Åhhh man blir ju helt salig när man läser om alla romantiska frierier.

Själv satt vi i telefon och jag sa till F att jag hade kommit på vad jag önskade mig i 30-års present. Vadå? frågade han. Då sa jag: ett sommarbröllop. -Vist, men du får fixa allt själv var vad jag fick till svar.

Nu sitter jag här och jag fixar inte allt själv. Han hjälper till mer och mer, trots han inte inser det, jag lurar med honom.

Inte vidare romantiskt men jag är helt överlycklig.

• laris

Vi var ute och åt på restaurang en fredagskväll då han beställde taxi för att vi skulle hem. Taxin kommer och vi kliver in i den. Taximannen frågar inte ens vart vi ska då han börjar köra mot helt fel håll. Jag frågar min kille vart vi ska varav han tittar bakåt på mig och ler. Efter en stund stannar taxin och vi kliver av, går en liten bit vid hamnen varpå min kille drar in mig i en hotellport.

Vi kliver in på hotellet och receptionspersonalen står på rad och hälsar oss välkomna. Just då kändes allt så overkligt eftersom jag inte är van att se min kille så tyst och nervös.

Vi kliver in i hissen och åker upp, dörren öppnar sig och vi befinner oss högst upp en hotellkorridor. Jag börjar följa min kille då han går mot en dörr, tar upp ett kort från innerfickan och öppnar dörren. Jag kliver in i en liten svit, med massor av levanda ljus, på golvet, borden, vid sängen och överrallt lyste det. Fortfarande förstår inte jag vad som håller på att hända sätter jag mer ner i baren. Någon knackar på dörren och min kille går och öppnar och en nervös servitör kliver in med en bricka i handen. På brickan ligger det en flaska champagne, jordgbbar, chokladfondue och en silverfat med lock.

Servitören ställer brickan på barbordet och min kille lyfter på locket, går ner på knä och frågar : vill du gifta dig med mig och älska mig till stjärnsstopp?

Detta var på kvällen den 10:e novmber 2007.

Svar på tråden hur friade er prins till er??? :)