• patti87

hur friade er prins till er??? :)

hur friade eran prins till er ?? är bara lite nyfiken :)

min historia ser ut så här :

vi hade en mysig fredags kväll, mannen min hade köpt rött vin för första gången, annars dricker vi bara vitt..men jag tänkte inte mer på det..

sen kollade vi på film och drack lite vin.. helt plötsligt slår någonting mot glaset... jag kollar ner i glaset och ser en ring!! blev först chockad och sen jättenervös och varm i hela kroppen..

tog upp ringen ut glaset och tittade förvånat på min kille, då kollar han in i mina ögon och viskar...vill du bli min fru??!! jag trodde att jag skulle svimma av lycka, började tjuta som bara den av lycka :) och sa ja direkt!! det jag blev mest gladast över att han frågade mig ifall jag vill bli hans fru och inte att vi bara ska förlova oss... för jag har alltid sagt...förlovning är för mig att man ska gifta sig senare..alltså inom 1-2 år!

• Svar på tråden hur friade er prins till er??? :)
  • engel79

Min m2b kom hem efter 6 veckors arbete med militären nere i afghanistan. Jag hade dukat up med mousserande vin, tilltugg och ljus för att fira att han äntligen var hemma hos oss igen. Efter att vi kramats o pussats allesammans så ber han mig sätta mig ner på stolen vid ljusen medan han går ut till bilen igen. Kommer sedan in med en underbar stor bukett han lyckats köpa på vägen hem, går ner på knä och frågar om jag vill gifta mig med honom...
    Helt underbart både att han var hemma och att han friade äntligen efter 9 år tillsammans

• Marsaphir Marlean

Min kille och jag var i London, hade just gått runt lite i Hyde park. Han hade ätit en mjukglass och jag hade tagit en morotskaka och vi hade satt oss i gräset. Han satt bakom mig så jag lutade mig lite mot honom. Först satt vi tysta en stund, sedan började han säga "Du vet hur mycket jag älskar dig, va?" och sådana saker så då började man ju ana lite onåd. ;) Sedan när han lutade sig bakåt för att komma åt sin ficka förstod jag. Så frågade han om jag ville gifta mig med honom. :D Helt underbart fint. Sedan på kvällen såg vi min favoritmusikal Phantom of the opera! Och träffade skådespelarna backstage!!! Mer toppen dag kan det inte bli!

• 666baby

Vi förlovade oss efter att vi varit tillsammans en och en halv månad bara (men kände varandra innan). Det började med att betedde sig som ett svin i största allmänhet och jag kände vårt första stora bråk segla upp. Istället började han babbla en massa, som han gör, och förklara hur mycket han älskade mig och det slutade med att han friade. I hans kompis sovrum med en öl och en pizzaslice i handen ungefär... Jag blev helt chockad och sa "Kan vi verkligen göra det här??" och blev helt darrig, sen sa jag ja förstås eftersom jag också tänkt tanken. Sen gick vi på puben och träffades upp med alla kompisar som övergivit oss när vi börjat bråka, och berättade nyheten. Bandet spelade en låt för oss och det var den bästa kvällen i mitt liv även om det knappast var något romantiskt upplägg! Det visade sig senare att anledningen till att han betett sig skumt var att han var skitnervös för han hade tänkt fria senare, på min födelsedag. Helgen efter skaffade vi ring och sedan fick jag till slut ringen på fingret under blommande körsbärsträd i vår favoritpark. Men kvällen i det sunkiga sovrummet är ändå den som betyder mest!

• esset50

Jag är fullblodsromantiker. Min man är.... som han är...

Han:-Jag tycker vi ska förlova oss.
    Jag:-OK!!!!:) Då ska vi sedan oxå gifta oss inom 1 år!!!....
    Han:---------
    (Tyst i 3 dar, hade ALLTID sagt till sin släkt att han ALDRIG skulle gifta sej, vi hade inte varit tillsammans jättelänge)
    Dag 4: Han:-Ok...Vi gifter oss väl då... *suck* + försiktig kram.
    Efter 20 år: VARJE morgon: Han:-Älskling... Här kommer ditt te... och ja, jag HAR förlåtit homom...=)

• konichiwa girl

Jag hade precis flyttat in i min lägenhet på studieorten och fästmannen hade hjälpt mig och sov såklart över. Jag vaknade lite tidigare än vad det var tänkt och låg och pussade lite på hans bröstkorg (jag trodde att han sov). Och så viskade jag att jag älskar honom så mycket och att han är det finaste jag har. Så hör jag hur han mumlar:

- Vilka fina saker du säger. Vill du gifta dig med mig?
    Och ja, det ville jag förstås. Så vi förlovade oss i sängen!

• Jeffa

Min kille är vanligtvis ingen jätte romantiker och sa alltid att han aldrig ville gifta sig...
    En morgon kom han hem, lite på lyran efter en kväll med grabbarna , och sa till mig att börja packa. Jag fattade ingenting men han hade då fixat en resa till Kreta. Jag var gravid med vårt andra barn. Ok, vi åkte iväg och när vi varit där i några dagar så åkte vi ut med en jättemysig gammal båt och snorklade. Väl i vattnet drar han fram ringarna och frågar om jag vill gifta mig med honom, och han ursäktar sig även för att han inte kan gå ner på knä ...Jag svarade givetvis ja helt chockad och då började alla andra människor på båten applådera och fota...
    En super mysig dag som jag aldrig kommer att glömma. De kan om de vill de där karlarna

• FutureMrsBorgersen

Vi hade bestämt att vi skulle förlova oss. Köpte ringar och bokade ett fint hotellrum i sthlm.
    För mig låg giftermål långt borta för trodde inte han ville ta det steget på ganska länge...
    När vi skulle förlova oss (på rummet) så föll han ner på knä och sa "Jessica, vill du gifta dig med mig??"
    Jag svarade "JAAAA!!"
    Trodde knappt det var sant! Blev så glad!
    Han hade tydligen först planerat att fria vid en tank på Aquaria(Djurgården) men det blev inte av för vi orkade aldrig åka dit efter julshopping.
    Men det kunde inte ha blivit bättre ändå!! Lovely!

• sommar08

Min älskling gick ner på knä på en strand i Venezuela Konstigt att jag som har världens kontrollbehov och som hade gått igenom resväskan både en och två gånger kunde missa ringen...

• GME76   080802

Jag lovade att stötta honom i hans mc-kort-skaffande och han gick med på att gifta sig (efter 8 år och 2 barn måste tilläggas) . Så prins...nää...men mannen i mitt liv ändå .

• Sansisen

Gud, vilka fina frierier!! Blir alldeles tårögd här!

Vi förlovade oss hemma med champagnefrukost för snart 3 år sen. Tyckte då att vi kunde vänta lite med bröllop.
    Sen när vi var i Paris i höstas så stod vi och beundrade Eiffeltornet en kväll från ett vackert torg då han sa "Skulle vilja säga en sak innan vi går härifrån..." och så gick han ner på knä. "Vill du gifta dig med mig?" frågade han. Jag började gråta och pep "ja, det är väl klart", och så började han också gråta!!

Svar på tråden hur friade er prins till er??? :)